Öppen Ridå

Alla inlägg den 17 maj 2022

Av Malin wiper - 17 maj 2022 08:30


  

Jag klarade inte av att gå ut förrens jag gjort avslappningsövningar, fått bindvävsmassage och suttit med lite kyla och vad gäller magen så har jag bara ätit välling. Fast dom nya digestivekexen funkar också för magen så jag tog med några med smör på till utefikat, sen drack jag bara lite kaffe. Vår promenad blev sammanlagt i går 8,26 km och det måste man ju vara nöjd med. 

 

Klicka här för att se ett blomstrande inlägg från förra året

 

  

Så här kände jag mig innan all behandling som en slokande tulpan

 

  

Fast efter efter två långa promenader så började livsandarna att vakna till igen

 

 

Vi stannade och fikade här i den stora parkoasen en bit från centrum. Det satt en del folk där och ovanför där det finns ett utegym och just då hade ett gäng boxträning där

 

       

Detta är ett restaurerat klipp från Sundsvall år 1911. Det första man ser är Vängåvan och dess park med fontän. Jag har själv växt upp med denna park och fontän. På den tiden satt folk på bänkarna och läste böcker eller tidningar. Barn brukar hoppa i eller bara doppa fötterna och då fanns ju inte mobiler så folk pratade mer med varandra och hade mer tid för annat. Det var väldigt kul att se detta klipp så jag förstod att fontänen är gammal. Klicka här för att se lite fler gamla bilder på vängåvan som då var mycket lummigare och hade höga träd runtom. 

 

Klicka här för att läsa lite om fontänen och se lite bilder

 

 

Vi satt oss på andra sidan vattenfontänen där det finns en ny bänk och man sitter lite för sig själv. 

 

 

Där satt vi en lång stund och drack vårt kaffe och min man åt en ostsmörgås och jag två digestivekex med lite smör på. 

 

 

Denna fina barnjacka låg på en sten ovanför fontänen. Den är av märket killtec och har en cappuschong och teddyfoder.


 

Sen fortsatte vi vår promenad i det fina sommarvädret. I en trädgård såg jag denna symaskinsunderdel som dom satt lite pynt på, så fint

 

 

Efter att vi promenerat ett tag så stannade vi i en lekpark som även har lite bord utspridda och där drack vi en kopp kaffe till och jag hade ett kex kvar. 

 

  

En liten del av lekparken och vi har gått igenom där förut några gånger 

 

 

Vi promenerade in på Lyckovägen och det kändes lyckosamt

 

 

sånt här livar upp

 

 

Gammalt och slitet kan också vara fint

 

                       

Vi gick ut sammanlagt två gånger i går så min nacke och rygg känns bättre nu och även magen. Fast jag fortsätter så här nu och det blir nog bara ett inlägg/dag tills jag återhämtat mig mer. Jag kan bara sitta i 20 minuter vid datorn och sen får jag göra nåt annat. Bara att slippa spänningshuvudvärken är en lycka i sig. I dag skall vi ta med oss kaffe ut igen och försöka få ihop minst 7 km. Än så länge så är det bara 7 grader varmt men solen skiner. Nu har vi tisdag och jag hoppas ni alla får en fin dag. 

 

       

Monica Törnell med låten Sympathy, ständigt aktuell text. Det är en cover som annars har sjungits av Rare Bird

 

#avslappningsövningar #magen #Vängåvan #vattenfontänen #barnjacka #symaskinsunderdel #Lyckovägen #Monica

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards