Öppen Ridå

Alla inlägg den 14 maj 2022

Av Malin wiper - 14 maj 2022 17:45



                           
  

Min son tipsade mig om en Dokumentär som heter Vem dödade Agneta? på tv4 play. Den var verkligen sevärd och man blir förundrad över att dom missat så mycket när dom utredde detta fall. Jag vill inte säga mer för jag själv läste inget före om upplösningen på fallet. En sak är i alla fall säker att man inte skall döma innan man vet vad som hänt. Det kan få stora konsekvenser

                                  

Clipart Library 

        

Trailern till dokumentären.  

 

                                                                                

         

Min son tipsade mig även om detta klipp. En bild av Vintergatans supermassiva svarta hål (black hole). Klicka här för att läsa lite mer ang detta. Det är väldigt intressant och min son har ända sen han varit liten fascinerats av rymden och vetenskapen omkring detta. 

 

   

Gifer  

  

Nu är det så grönskande och fint ute så det är underbart med promenaderna i utkanterna av centrum. 

 

 

En bild på ett handavtryck jag såg på en husgrund när vi var ute på vår promenad i går. Med den önskar jag och önskar er en fortsatt fin lördag och kväll. 

 

     

Det här var både gulligt och roligt. En papegoja som spelar gitarr

 

#Dokumentär #Agneta #svarta #grönskande #handavtryck #papegoja 

Av Malin wiper - 14 maj 2022 12:30


 

Att ta en tur på gamla landsvägar på landsbygden är så nyttigt för kropp och själ. Det stärker och man hänförs av det vackra som man behöver befinna sig i emellanåt. Det ger styrka och landskapet ändrar sig hela tiden framför ens ögon. Dessutom att få se kor, hästa, får och andra djur gör inte saken sämre

 

 

Desstuom kan det dyka upp en gammal telefonkiosk. Vi har åkt förbi den förut men då var det inte så mycket grejer runt den. Hoppas den får stå kvar. Klicka här för att se en telefonkiosk av modernare slag.

 

                                                                                

Clipart Library 

Klicka här för att se fler gamla telefonkiosker. Klicka här för att se en ännu äldre telefonkiosk som står på torget i Skillingaryd. Klicka här för att se en telefonkiosk av engelsk modell på Byarums Bruk 2014. Klicka här för att se mig i en telefonkiosk i Nässjö 2011


 

Sen åker man då vidare och ibland ser det ut så här med gamla träd och på vänster sida finns en golfbana


   

Alltid ser man nån eller några gamla traktorer


 

En inte fullt så gammal men färgstark

 

 

En gammal vattenpump med hink under dök upp på en gräsmatta framför ett fint rött hus med vita knutar

 

 

Några väskötta byggnader som fått stå kvar och kan fortsätta att användas och dom passar så bra in i omgivningen på landsbygden. 

 

       

Ett somrigt och avslappnande klipp med AcousticTrenc. Låten heter Se you again 

 

 

Jag blir så glad över att det finns så pass många mjölkpallar kvar. Här har dom satt gamla snyggt rostiga mjölkhämtare, en hink med blommor och två fåglar i stenmaterial. Tack för att ni förgyller färden genom landsbygden 

 

 

Det är så omväxlande även för att vägarna slingrar sig så vackert 

 

  

Efter en stund dök detta gula hus upp med gröna markiser


       

Savita Norgren Meditation vid ångest. Savitas röst är så fin och lugnande och hon säger saker som är så självklara ändå går vi omkring och har ångest för vissa saker. Vi är ju bara människor och känner som vi känner och det måste vi få göra utan pekpinnar. Jag har alltid varit en högvarvare så därför behöver jag komma ner i varv och få kontroll även på andningen. Det betyder inte att man är en svag person utan att kunna ta till sig känslor är en styrka och när det gäller så är vi starka. 

 

                                                          


Clipart Library 

Vi kom nyss hem från en promenad och skall ut igen efter lunchen. Det är rätt bra väder nu men det skall tydligen bli regn lite senare. Här händer det inte mycket just nu utan vi ägnar oss åt hemmet och promenader mm. Hoppas ni har en festlig och mysig lördag. Sköt om er och njut i nuet. 

 

   

 

#landsbygden #telefonkiosk #traktorer #vattenpump #AcousticTrenc #mjölkpallar #hus #Savita #Meditation  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards