Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 maj 2022

Av Malin wiper - 1 maj 2022 07:45


  

Jag skulle inte ha nåt mer på skrivbordet än en lampa när jag köpte en spegelhylla, men jag hade ingenstans att lägga mobilen och kameran så jag tog till en lång plåtbricka som jag hade sen förut och den är i nästan samma färg som hyllans plåtplan. Det funkade bra men jag måste köpa ett nytt lite roligare fodral till min mobil för detta ser så tråkigt ut. Jag har även bestämt mig för att sätta antingen en hängare eller passande tavellist under spegelhyllan för då slipper jag flytta ner hyllan som jag hade tänkt. Får då plats med lite mer saker. Jag skall kolla efter nåt när vi är ute med elbilen i dag

 

                                                 

Clipart Library 

 

Jag såg flera veteranbilar i går men hann inte få upp kameran i tid. Då dök jag istället på denna vita Ford Mustang från 1968. Den såg väldigt välskött och fin ut

 

       

Ford Mustang Evolution 1964-2018

 

 

Detta är ett restaurang som heter Alberts Restaurnag &  Pub och ligger på Odensvinsplatsen 2 i Västerås. Den ser inget märkvärdigt ut på utsidan men skall vara en av dom bästa restaurangerna i Västerås. Folk åker långväga för att äta där

 

                               

Prisjakt 

Restaurangen har fått 5 plus i betyg av 5 möjliga på Tripadvisor. Det skall vara hur fint som helst inuti och en väldigt trevlig och vänlig personal. Dit skall vi gå nångång men då ha med oss nån eller några 

 

  

I går gick min man över till Ankis Fyndbod  för att lämna in dessa 4 påsar plus en tavla. Vi har rensat varje gång vi flyttat men ändå känns det som vi har för mycket och jag vill ha lagomt. Ändå har vi säkert mycket mindre saker än många andra och nu köper vi inte lika mycket som förr. Vi har ont om plats nu i och med att vi blev av med källarförrådet och nu bara har ett kallförråd på balkongen. Nu får man betala dyrt för ett förråd i hyreslägenheter. Det mesta måste rymmas i lägenheten och vi har bara 4 garderober, två i hallen och två i sovrummet. Tur att vi har överskåp på alla. Jag har nu rensat ut så mycket jag kan och städat alla lådor men min man har lite kvar att göra för han har fullt i alla lådor vid sin datorplats. Trots att han har två byråer och en hurts

 

                                            

Nordahl 

 

Åsby Floristen

 

Nu är det första maj och vi går med stormsteg mot sommaren. Det märks så väl utomhus för det blommar för fullt och trädens blad börjar slå ut så det börjar bli så vackert ute. Vi har hyrt elbilen i 5 timmar och skall åka till Västerås för att ta en fika med min mans bror. Efter det så skall vi åka till Åholmens naturpark som  är full med vitsippor och bokskog. Det var Torbjörn på Stilmark som tipsade oss om detta ställe. Då har jag verkligen nåt att fota och se fram emot. Hoppas ni hade en fin valborg och får en lika fin första maj.

 

                             Nu önskar jag er en blomstrande dag 

 

       

Flowers Can Dance. Time lapse 

 

#mobilen #plåtbricka #Mustang #Evolution #Alberts #Ankis #Flowers

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards