Öppen Ridå

Alla inlägg den 26 januari 2022

Av Malin wiper - 26 januari 2022 14:30

 

Vi promenerade längs en allé ner mot busstationen i morse för att åka gratisbussen till Kolbäck. Vi hade bestämt träff med Ibbi för att ta en fika på Bellas Café. Efter det hade vi tänkt ta en promenad i Kolbäck och även gå in på Hemköp. Dit har vi inte varit på länge.

 

 

Det var bara några stycken passagerare men vi hade ändå munskydd på oss. Det var jättelänge sen vi åkte buss. Jag som HSP (högkänslig personlighet) fick plötsligt en känsla av att nåt oväntat skulle hända. När vi kom fram till Kolbäck så stod Ibbi där och väntade på oss. Då visade det sig att Bellas Café var stängt på grund av sjukdom. Ibbi sa att vi kunde följa med henne hem och fika men vi vill inte gå hem till folk än utan avvakta. Vi bestämde att träffas längre fram istället och ta en fika. Det blev lite som tur och retur för vi hann med bussen tillbaka som redan stod inne. Det blev verkligen ett kort möte

 

                                           

Clipart Library 

        

MonaLisa Twins med Bus Stop (The Hollies cover)

 

 

Vi var så kaffesugna och hungriga när vi sen var hemmna i Hallstahammar igen så vi tog en fika på Gretas Vardagsrum & Kök istället. Där hade dom även fått in croissant med ost och skinka som dom värmde till oss. Våra favoriter än om dom har massor annat gott också.

 

 

Så här ser croissanten ut som är grillad

 

                                              

Bohus 

 

Nu hade dom även Macarons

 

 

Det fanns såna här läckra blåbärssemlor med vanilj. Dom har även semlor med nutella och några andra sorter. Klicka här för att se lite fler semlor från Gretas och lite annat. Klicka här för att komma in på ett inlägg från 2020. Klicka här för att komma in på ytterligare ett inlägg från Gretas

 

 

När vi nästan var klar med vårt fika så kom en kvinna in som vi lärt känna och hon tog en vanlig semla med mandelmassa. Dom finns även med vaniljkräm och hon tyckte den var supergod

 

 

Efter det hann vi även med en promenad på 6,69 km. Det var rätt halt på många ställen så ibland måste man gå ut på gräsmator för att ta sig fram

 

 

Jag såg en VOLKSWAGEN 1303 S från 1973 som stack upp från en garagenedfart. Jag tror jag fotat denna förut men då hela bilen då den stod på ett annat ställe

 

  

Vi gick förbi ett ställe där det var packat med cyklar så jag antar att det är nån slags uppsamling av cyklar som legat slängda eller stått för länge på gårdar. 

 

 

En vit cykel som jag sett några gånger såtende vid en gångväg. Den var i alla fall låst

 

      

Adam Tas med Ben Bicycle. Adam Tas är en sydafrikansk sångare och låtskrivare på afrikaans. Sedan 2003 har han släppt ett antal sutioalbum och är känd för sentimentala låtar om bondelivet i Sydafrika

 

                                 

Nu har vi ätit lunch och tar det lugnt en stund men sen skall jag promenera några km till så jag kommer upp i minst 8 km. Vi får se om Mr T följer med. Hoppas ni har en skön dag så här långt. Ta hand om er mina fina besökare 

 

#promenerade #passagerare #MonaLisa #Gretas #Croissant #semla #Volkswagen #cyklar #Adam

Av Malin wiper - 26 januari 2022 08:30



      

Gifer 

I går såg jag sista avsnittet av Vägen ut med Lars Lerin på SVT play. Det är en serie jag varmt kan rekommendera. Den var rörande, upplysande, massor av glädje mitt i det sorgliga dom medverkande blivit utsatta för och varit med om. Jag blev rörd till tårar ibland och det var några saker dom medverkande sa som gick rakt in i hjärtat och var nåt jag tänkt på själv och känner igen mig i. Barndomen är väldigt viktig för att få ett fungerande liv som vuxen. Lars man var också med på resan

 

          

Roy Orbison med Too Soon To Know


 

I går köpte jag en ny rouge på vårt Apoteket Hjärtat här i Hallstahammar och märket är apolosophy. Jag hade fått slut på min rouge som är Bluch 03 rose touch. Det är en kall färg som passar mig perfekt och deras produkter luktar ingenting och jag har så länge jag haft dom inte haft några besvär. Vi har ett väldigt fint Apotek här med proffsig och hjälpsam personal

 

                                                        

 

Två produkter från samma märke som jag också använder mig av.  läppglans och  löspuder Mineral Foundation nr 02. Till löspudret har jag IDUN Minerals Retractable Kabukiborste borste. Läppglansen är vegansk och framtagen för känslig hud. Jag har fått sluta med både mascara och ögonskugga på grund av min ökade känslighet mot kemikalier och dofter. Det är så skönt att hitta produkter som fungerar men ibland så kan dom ändra nån ingrediens och då känner jag det direkt. Därför har jag fått byta produkter många gånger under åren

 

                                                              

I dag har vi en sak på vår agenda men den skriver jag om när vi sen kommer hem. Det är nollgradigt och vindstilla. I dag är vi båda lite piggare så vi har båda sovit mycket bättre. Nu har vi redan onsdag och inte långt till helgen. Vi hoppas kunna träffa min mans bror i Västerås på lördag för det var så länge sen nu. Hoppas ni mina besökare har en fin dag att se fram emot. Var rädda om er och ha det så bra

 

       

Sophie Zelmani med Always You   

 

 

 #Vägen #Lars #Roy #Hjärtat #rouge #läppglans #Sophie 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards