Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 januari 2022

Av Malin wiper - 21 januari 2022 16:45

 

En cykel jag såg då vi tog vår långa promenad. Sammalagt promenerade vi 7,1 km och det är jag rätt nöjd med. Det var toppenväder och inte så blåsigt och solen sken skarpt så solglasögon var nödvändigt för mig. Utan promenaderna skulle det bli rätt tråkigt i dessa tider.

 

       

Jag använder mig ju av Savita Norgrens avslappning och meditation och har nu hittat ytterligare ett bra klipp. Det är en lite kortare avslappning som jag tar till emellanåt. Hon guidar så bra och jag gillar hennes fina ord som får en att inte känna sig knäpp bara för att man känner som man gör. Jag är en känslomänniska men det betyder inte att jag är svag utan tvärtom. I början av 1970-talet så gick jag på en meditationskurs och lärde mig den tidens meditation. Det höll jag på med ett tag men sen rann det ut i sanden. Det är regelbundenheten som ger resultat

 

                                                  

Gillar hennes ord även i detta klipp där hon säger: tänk snälla tankar om dig själv. Hon säger så självklara saker i alla sina klipp men man har inte tillåtit sig själv förut att tänka att man duger och att det man känner det man känner och man är bara en människa. Dessa klipp har hjälpt mig mycket men sen kan man falla igenom i och med saker som händer men jag jobbar på detta. Klicka  här för att komma in på ett klipp ang oro och ångest som jag också använder mig av. Det tog ett tag när jag började med avslappning innan jag kunde slappna av helt men nu efter en ganska lång tid så har det blivit mycket lättare. 

 

  Clipart Library 

Klicka här för att komma in på ett annat längre klipp med Savita som jag alternera med. En sak är helt otrolig och det är att när jag använder mig av hennes avslappning strax före sänggående så har jag slutat bita ihop käkarna på natten så jag vaknar inte numera med värk i käken och tänderna. Min man säger  att jag nästan slutat snarka sen jag började använda dessa och även slutat ta med mig laptopen till sängen. Jag kommer både fortsätta promenera och meditera så länge jag kan för jag vill må så bra som möjligt den tid jag har kvar. 

 

 

Den här fina vindvisaren med en katt såg jag på promenaden i dag

 

 

Det var rätt halt så man fick söka ställen att gå på som var sandade eller också plumsa lite i snön. 

 

        

Vackert klipp som gör att man går ner i varv. Njut av kvällen mina kära besökare och kom ihåg att ni är unika för det finns bara en av er

 

#cykel #Savita #meditation #katt #Vackert

Av Malin wiper - 21 januari 2022 13:00


 

Hej på er! Nu har vi varit ute på vår första promenad för dagen. Den blev inte så lång så efter lunchen blir ett en till. I går efter jag varit till sjukhuset så åkte vi förbi detta område med pastellfärgade hus. Området heter kv Lillhamra. Jag har fotat där förut men till våren skall jag gå omkring där och fota för det är så fint. Hoppas bara dom inte bygger stora områden framför så dessa skyms av tristare hus. 

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg för att se fler bilder jag fotat från Lillhamra i februari 2021          


 

Så här ser en av flera bostadslängor ut. Härlig arkitektur också med olika tak och nivåer

 

  

Det finns även Lillhamra Sushi i ett av husen. Dom har fått högsta betyg som är 5 stjärnor av 5 möjliga. Dit måste vi åka och äta nångång framöver. Fast nu går det inte att bestämma nåt i och med ögat som skall opereras.

 

                                   

M&Y 

 

Här åker man vidare in mot fler hus och även nya villor och radhus

 

 

Det snöröjs för fullt framför husen och på vägarna mellan dom höga husen och dom mindre villorna som också är flerfärgade. 

 

                           

Clipart Library   

 

Här ser man några hus från sidan och dom har delat av gaveln så den är tvåfärgad. Jag får en lyckoboost när vi åker omkring där. Färger i rätta nyanserna gör nåt med ögat och hjärnan så man mår bra. Nu menar jag inte att alla hus skall vara pastllfägade eller skarpa i sitt uttryck men det behöver ju inte vara så likriktat. Nu byggs det en del hus där dom valt rena depressionsfärgerna så om då bara tagit en annan nyans av just den färgen så hade det stämt bättre med vårt seende

 

     

Ett klipp från kv Lillhamra 2017. Där verkar dom ha investerat lite då det gäller trivseln för både vuxna och barn

 

   

Efter det åkte vi ner till Gästhamnen men det var så kallt och blåsigt så vi kunde inte ta nån promenad. Jag tog bara några bilder från bilen

 

    

Nu är det snart lunch och sen ut igen på en lite längre promenad. Solen skiner och det blåser mindre i dag. Det tar lite lång tid att skriva ett inlägg nu i och med att jag nu er sämre på ögat i dag. Nu är det fredag igen och jag hoppas ni får en fin dag vad ni än skall hitta på. Sköt om er mina fina besökare. Tack för att ni tittar in till mig

 

      

Bruce Springsteen med Friday on my mind ( The Easybeat cover) 

 

                                


Clipart Library 


#Lillhamra #arkitektur #sushi #snöröjs #gaveln #Gästhamnen #Bruce

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards