Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 januari 2022

Av Malin wiper - 19 januari 2022 10:00


 

Vi har fått en ny frisörssalong här i Hallstahammar. Två killar har tagit över från Hårstudio Proffesional. Vi har ju ingen frisering här som klipper män både håret och skägget och gör andra behandligar ex ögonbryn, ögonfransfärgning mm. Det är ju stort mode nu med både yngre och äldre men som har skägg som dom vill ansa och även snygga till estetiskt. 

 

                                                              

Clipart Library

 

Dessutom klipper dom även kvinnor och barn och dom som uppnått pensionsåldern betalar mindre. Jag beställde tid för toppning av håret några cm för det var så vildvuxet nu. Han frågade mig vad jag arbetade med och då sa jag att jag har varit pensionär i många år. När jag sa min ålder så blev han ställd för han hade trott att jag var mycket yngre så man får nog visa körkortet för att få pensionärsrabatt i fortsättningen.   

 

                      

Kutts 

          

Dom har även en fin Barber Pole i fönstret och klippet gjorde jag iordning efter vår första promenad. Så nu är det på plats


 

Här ser ni visitkortet jag fick av honom och jag ser att dom både har facebook och Instagram. Jag har sökt både på facebook och Instagram men jag hittar inte deras sida så jag skall fråga dom när jag går förbi salongen nästa gång. 


 

Färgstarka soffor fanns det 2 av och lite längre till höger några skinnfotöljer som är lite högre. Det var ljust och fint därinne. 


  

Lite av inredningen men jag kunde inte fota allt för det kom in några och satt sig så jag får ta hela lokalen nästa gång

 

       

Så här kan en hårklippning och skäggansning se ut om man vill ha det lilla extra. Klicka här för att se en barbershop i Göteborg


 

Här ser ni den fina och proffiga frisören som dessutom var väldigt trevlig. Han hade sin första frisersalong när han var endast 17 år. Han var väldigt snabb och ändå otroligt noga, han tyckte jag hade tjockt hår och det får jag vara tacksam för. Han klippte i etapper och tog drygt 2 cm på längden och klippte upp det lite. Sen tunnade han ur lite också.

 

 

Här ser ni håret baktill där han tog nästan 3 cm så det var rätt långt före klippning. Det blir en bild framifrån senare då det är ljusare utomhus och jag har stylat till det lite. Jag har samma frisyr som förut bara lite kortare. Det jag ändrat på är att jag låtit luggen växa ut för att förändras lite. Jag behöver även tona håret snart för nu är det både mörkt, grått och blont

                   


Så här fin blev jag i håret framifrån

 

  

Mitt hår är ju så torrt hur jag än gör i och med att jag har fall på håret och även lockigt när det blir kortare. Han tipsade om denna olja som man bara behöver ta några droppar av så blir det liv i håret. Den hade en lukt som var svag och den tålde jag. Han sa att den räcker i 2 år så dryg är den. Den kommer från Schwarzkopf och heter Oil Ultime Argan finishing oil

 

       

Retro Harmonies med halleluja. Barbershop music

                                   

Nu har vi 5 grader varmt och snön är helt borta. Det blåser endast lite svaga vindar. Det bådar gott för dagens promenad. Hoppas er dag blir så bra som möjligt mina kära besökare

 

                  

Nu går skam på torra land ett gammalt uttryck som jag hörde under min barndom. Klicka här för att läsa om hur det gått överstyr då det gäller äldrevården. Vart finns facket i en sån situation men dom urskuldrar sig med att det skulle ha anställts fler inom vården långt innan pandemin men så har inte gjorts. Det finns ingen som helst framförhållning och det är både vårdtagare och personal som blir lidande. Vi har ju sett under pandemin hur lite värda äldre blivit så det känns lite som en utrensning. Man börjar få såna tankar att om man känner att intellektet börjar svikta så måste man se till själv att promenera ur tiden. Personalen går redan på knäna så man undrar hur detta skall sluta. Dom rika har blivit rikare under pandemin och dom som har det sämre har blivit fattigare. Jag känner inte igen mig i denna tid och vi har ju många andra hot hängande över oss också 


#Hårstudio #pole #soffor #inredningen #skäggansning #frisören #Oil #Harmonies #äldrevården

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards