Öppen Ridå

Alla inlägg den 17 januari 2022

Av Malin wiper - 17 januari 2022 13:30

 

Det har blåst så mycket i natt så det var rätt obehagligt. Nu har det stillat sig lite så jag hoppas vi kan ta vår dagliga promenad. Jag har fått slut på dom flesta bilderna och har inte så mycket att komma med just nu. Vi upplever ju inte lika mycket som förut så det blir lite stiltje i inläggen. Stocken på bilden såg vi i går på vår promenad. Den kan man ju slå sig ner på under den varmare årstiden. Nu börjar det kännas att vi går mot fullmåne för jag har varit vaken flera timmar i natt. Jag påverkas otroligt mycket av fullmåne och mår sämre. Tur att jag håller på med avslappning för det tar udden av det värsta. 

 

 

Här på ett ställe lägger dom ner rör och till höger en plastflaska på en avsats

 

 

En närbild på plastförpackningen. Det står Super Glidex på den. Det visar sig vara ett glidmedel med silicon och används vid montering av platsmuffrör. Man lär sig alltid nåt nytt på promenaderna än om det inte är kunskap som är livsnödvändig

 

 

Lite mer rörmaterial till den uppgrävda marken. Det blev lite rörig och en stor portion bloggtorka..  Jag tar till allt för att få till ett inlägg..  

 

 

En kaja känner sig för om det är nåt att äta eller inte

 

 

När jag såg dessa två cyklar så fick jag vårkänslor. Dom stod där så lysande och fina i sina färger och bara väntade på att få åka ut på bar mark i solgass

 

        

Frida (ABBA) & Björn Skifs och låten Med Varann från 1975 

 

 

Man kan hitta vadsomhelst på marken och denna gång en tandtrådshållare. Jag har till och med sett ett par tangatrosor på ett smidesstaket men jag hade måste breda ut dom för att fota och jag hade inga vantar med mig så jag avstod

 

                   

En läcker tandtrådshållare från Varsam  

 

En god sportfralla med ost och skinka på Gretas Vardagsrum & Kök

 

                    

I' am Coffee 

 

Nu finns det även semlor med mandelmassa eller vaniljkräm. Klicka här för att se lite annorlunda semlor

 

 

Här går vi förbi dessas hus på vår promenad och där har dom tänkt till lite vad gäller arkitektur. Längan fortsätter och dom är lite formade och inte bara vita

 

 

Vi gick förbi en tomt där det stod en röd fin vattenpump. I går promenerade vi hela 8,58 km och det måste man ju vara nöjd med det blev en guldkrona i appen. Det var så underhalt och jobbigt att gå på vissa ställen men vi gav inte upp. Nu har solen kommi fram så det är dags att ta sig ut igen. Hoppas ni får en fin början på den nya veckan. Ha det bra och sköt om er

 

                                                    


Jag hann inte få in detta inlägg innan vi gick ut på vår promenad. Vi kom ut så sent så promenaden blev bara 3,81 men när detta inlägg kommer in så går vi ut på ytterligare en promenad och tar en sen lunch 

       

Marianne Faithfull med Monday Morning

 

#blåst #stocken #rör #glidex #kaja #cyklar #Frida #tandtrådshållare #sportfralla #semlor #hus #Marianne

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards