Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 januari 2022

Av Malin wiper - 16 januari 2022 14:45

 

Hej på er! Hoppas ni har en härlig helg och en skön söndag. Jag såg en banan som låg på en trottoar då vi var ute på vår promenad i dag. Har aldrig sett en sån fräsch och fin banan som legat så förut för det brukar ju mest ligga bruna skal slängda. Jag roade mig med att sätta dit ögon och mun för att skoja till det lite.

 

                                        

Wired  

Vi har promenerat 2 gånger på förmiddagen för jag var tvungen att gå hem emellan för att ta på mig lite varmare under långbyxorna. Det är varmgrader men blåser kallt. Sammanlagt blev det 5,28 km men det är jag inte nöjd med så jag eller vi båda går ut igen lite senare.

 

 

I går dök vi på en jättefin hund med sin trevliga fina husse. Det är en Eurasier och han heter Kosmos och är 6 år gammal. Jag fick tyvärr inte så fina bilder för hunden rörde sig så snabbt

 

  

Det är en jättefin sällskapshund som är självsäker och lugn. Klicka här för att läsa lite mer om hundrasen

 

      

Thomas Di Leva med Vad är frihet. Han har en son som heter Kosmo och hunden har ju samma namn men med ett s:i slutet Kosmos

 

                                         


Clipart Library 

 

Det regnar lite i dag men inte så mycket. Det skall tydligen regna mer på eftermiddagen. Här står jag i en trädallé och poserar mellan träden

 

        

Efter promenaden så pratade jag med min son rätt länge och det är alltid kul och stimulerande. Så småningom skall vi träffas igen men vi imporviserar och tar en dag i taget. Han skulle ha kommit till oss men just nu vill vi inte ha övernattningar utan tar en dag i taget tills vi ser hur det ser ut. Går man ut och kollar på nyheterna så blir man nedstämd så jag väntar alltid tills jag har promenerat och ätit. Det är krigshot mitt i pandemin. Det är bara maktgalningar som kommer till makten så det är en skrämmande värld. Vulkanutbrott i Tongaöarna som ställer till det också. Det finns ett litet klipp under länken Vulkanutbrott. Min son berättade det för mig. Undrar om det snart är dags att packa en väska men händer det nåt så är det nog för sent ändå. Jag har nog aldrig upplevt en sån skrämmande värld som det är nu


Nu är nu så ingen idé att ta ut nåt i förskott. Därför önskar jag er en så skön söndag som möjligt. Kram på er

 

                                                         

        

Gwen McCrae med Rocking Chair. Hade jag haft en gungstol (Rockin Chair) så hade jag satt mig i den nu och gungat ett tag och låtit tankarna kommit upp till ytan. Gwen McCrae är en amerikansk sångerska mest känd för denna låt ovan som kom ut 1975

 

                                     


Kila 

#Banan #promenerat #Eurasier #Thomas #regna #Vulkanutbrott #Gwen

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards