Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 januari 2022

Av Malin wiper - 15 januari 2022 17:00

 

Jag blev så upplivad i dag då jag såg denna klase med ballonger hänga ner från en balkong. Det kan ju vara från nån födelsedag eller annat firande.


   

Ytterligare en bild och några var i guldfärgat. Jag fick lite partyfeeling och det var det många år sen man hade


            

Haaks med Häng med på party. Det är ett coverband som är ute och spelar på alla möjliga evenemang och jag tyckte dom passade in här i och med ballongerna. Vi behöver lite party nu men på lagomt avstånd och med en liten skara. Vi får ha party på två personer och sätta på oss partyhattar och dansa loss  

                                

Klicka här för att komma in på underhållningsbandet Haaks hemsida. Klicka här för att höra orginalet med Uffe Neidemar 

                                   

Clipart Library

 

På vår andra promenad för dagen så såg jag denna bur långt bort mot en jordhög. Kan det vara en fåglebur tro?. Eller är den för nåt annat djur ex hamster, marsvin eller möss. Är det nån som vet?. Jag såg inte först vad det var så jag använde hela min zoom på kameran

 

Promenaden i dag blev sammanlagt 8,13 km och det måste man ju vara nöjd med. Det blev i alla fall 12.129 steg och vi gjorde av med 591,4 kcal

 

         

The Beatles med Free as a bird 

 

                          

 

På en lång häck med nåt slags blå bär låg en färgstark handske. Den såg nästan ut att sväva ovanför häcken

 

  

Detta såg för gulligt ut med flera olika barncyklar bredvid varandra. Några vanliga och några sparkcyklar

 

   

I dag är det tydligen Tulpanens Dag och det hade jag nästan missat helt. Jag gillar verkligen tulpaner. Klicka här för att komma in på ett tulpaninlägg jag skrev 22 maj 2021. Nu skall jag bara ta det lugnt och njuta resten av dan och kvällen. Hoppas ni andra får en så bra kväll som möjligt.

 

                                                             

Clipart Library  

          

Tulpaner bildspel

 

#Haaks #party #Uffe #fågelbur #Beatles #handske #barncyklar #Tulpaner  

Av Malin wiper - 15 januari 2022 11:30

 

Vi promerade igenom ett bostadsområde på Öster Mälarstrand och i en park såg jag denna skulptur. Den är skapad av Dan Wid och heter Organic Dysfunction och är i metall. Jag tycker den ser ut som en slingrande orm men man skall enligt konstnären själv skapa sig en bild av konstverket. Han uppmanar att gå fram och klappa och känna på skulpturen och det skall jag göra när den inte står i en bassäng av smältvatten


    

Här har jag tagit en bild helt från sidan och då ser den ju lite annorlunda ut

 

                           

Clipart Library

 

När vi var till Västerås sist så tog vi även en tur till Skiljebo centrum där vi har varit ett antal gånger och promenerat. Denna skulptur har jag fotat några gånger och gör det igen. Den är skapad av Arne Jones och heter Rum för vindar och den är i koppar och skapad 1962. Väldigt passande namn. Den är står på Skiljeboplatsen. Han föddes 1914 och gick ur tiden 1976

 

      

Rachel Fannan med Beautiful Dreamer. Rachel Fannan är en amerikansk sångerska, låtskrivare, musiker och poet. Hon lyckas göra denna gamla låt lite modernare och i långsammare takt så den blir lite poetiskt. Hon gjorde sin debut 2008, med släppet av ett soloalbum med titeln Deeper lurking, under namnet Birds Fled from Me. Den här låten har även sjungits in på svenska och då under namnet: Drömmar av silver drömmar av guld. Roy Orbison står också för en snygg version av låten

 

                                              

 Clipart Library 

   

Framför skulpturen står dessa två markfasta blå stolar och hela torget är fullt med sånt och en del bord och bänkar. Jag har fotat detta förut så det blir lite kaka på kaka


 

Det är som bassänger på gräsmattorna nu i och med att snön smälter. 


 

En gammal sliten bänk lutar sig mot ett gammalt träd


  

Några julgranar som gjort sitt för denna julen


 

Ett stort hjärta med blommönster låg där så fint på en stubbe


 

En stol som stod ute mot en husvägg


 

Denna huvudlösa figur låg på asfalten på ett ställe. Nån slags superhjälte

 

Nu äntligen har jag klart ett inlägg efter alla morgonrutiner som består av: frukost, göra mig iordning, fixa mina bilder till inlägg, Savita Norgrens avslappningsklipp, promenad och när jag kommer hem ta itu med bloggen. Promenaden blev 4,26 km i det fina soliga vädret och 2 minusgrader. Jag skall prata i telefon med min väninna Lena i Göteborg i dag men sen skall jag ut på ytterligare en promenad. Nu är det lördag igen och jag hoppas ni har nåt härligt att se fram emot. Sköt om er mina härliga besökare

 

        

Detta är bara ett av många avslappnande regnklipp som finns på Youtube

 

        animated-rain-image-0005 

I går när jag gick och la mig så testade jag även nåt nytt som man kan slappna av till. Det är klippet ovan där man lyssnar på regn innan man skall sova. Vill man så kan det pågå hela natten för det kommer klipp efter varandra som är många timmar långa. Jag nöjde mig med nån halvtimme för att slappna av ordentligt. Fast Savitas klipp fungar bättre för mig märkte jag. Min man tycker jag blivit lugnare efter att ha använt mig av avslappningen regelbundet. Nacken har varit mycket bättre också 


#Dan #Organic #Arne #Rachel #Rum #gräsmattorna #julgranar #hjärta #superhjälte #avslappnande

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards