Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 januari 2022

Av Malin wiper - 13 januari 2022 18:00



 

Vi hyrde ju elbilen i dag och vi har haft det så härligt. Himlen var blå och solen kom fram ett tag. Det är 7 grader varmt men blåsigt så man fryser lite ändå. Vi är så förtjusta i elbilen och man sitter så bra i den så jag behöver ingen kyla för ländryggen i denna bil. Dom är före sin tid på Hallstahem i och med Bilpoolen. Vi gillar verkligen att få vara "Poolare"


 

Vi åkte på en mindre väg hem och då såg vi denna byggnad så vi stannade till vid vägkanten för att kolla.


 

Det var en modern lada som man tydligen kan öppna hela sidan på så korna får lite luft och se annat än väggar. Så suveränt bra och korna som nog var köttboskap såg så välmående ut. Sånt gillas för alla djur skall ha det bra


 

Jag fick några närbilder från bilrutan och dom såg så fina ut där dom betade av höet som låg utanför i en ränna 

       

       

Florida Dairy Farmer Holds Concert for Dairy Cows. Detta klipp är ju för läckert och jag tror kor gillar musik. Spelar gör ett 17-manna jazzband

 

                                                              

Clipart Library

 

En närbild på en av korna där den står och äter sitt hö. Jag har gillat kor sen mina föräldrar hyrde sommarboende i Stöde. Då promenerade jag iväg ibland till nån kohage och stod där och tittade på korna. Det var rogivande


 

Här äts det för fullt


 

Så fina dom ser ut så man vill bara klappa om dom.


  

Efter det dök det upp en häst som jag zoomade in


 

När vi promenerade inne i centrum så fotade jag denna pelargång och till saken hör att jag gillar pelare av alla slag till tusen


 

Jag blev så glad så jag ställde mig en bit in bakom en pelare. Det är nåt visst med pelare dom tillför skönhet och djup åt omgivningen


 

Vi åkte ner till Öster Mälarstranden också men det var för kallt och blåsigt. Jag har redan fått en tid till ögonmottagningen i Västerås. Det blir nästa torsdag 13.20 Det var snabba ryck och så skönt att få ögat undersökt. Nu skall jag bara ta det lungt och se en dokumentär färdigt som min son tipsade om. Skriver om detta senare. Jag har fått ta en bit i taget i och med ögat som lätt blir ansträngt. Nu hoppas jag ni får en fin kväll mina kära besökare

 

       

Hauser med Once Upon A time In the West från filmen med samma namn (Ennio Morricone). Hauser är en kroatisk cellist. Han är medlem i 2Cellos, tillsammans med Luka Sulic. Sanslöst vackert klipp och han spelar så bra också. 

 

                                                          

Clipart Library 

 

#elbilen #Hallstahem #byggnad #Korna #häst #pelargång #Öster #Hauser #Ennio

Av Malin wiper - 13 januari 2022 09:15


   

I dag har vi hyrt elbilen några timmar för att åka ut och se oss omkring. Allt är så händelselöst i denna långa väntan på bättre tider. Nu är nästan all snö borta och vi har 4 grader varmt så snån snö fick man inte njuta så länge av. Jag har dåligt med nya bilder nu så jag satt in denna lilla miniblomkruka som jag fotade 2018 hos Åsby Hem & Trädgård. Kaktusen ser lite uppgiven ut och det passar in i världsläget

 

                                              

             Clipart Library 

          

Nu passar det väl bra med en dansande kaktus. Klicka här för att se några fantastiska kaktusskulpturer. Klicka här för att se några fler 

 

 

Den enda kaktus vi har just nu är denna. Krukan köpte jag för flera år sedan på en second hand. Den är väldig blank och ser lite 1970-1980-tal ut. Det är som en sockel nedtill. Klicka här för att se en läcker ytterkruka från 60-70-talet. Klicka här för att se en annan kruka från 1970-talet. Klicka här för att se en som är i orange färg

                                       

Nu tassar jag ut härifrån till verkliga livet för att njuta lite av att promenera dit vi skall åka. Vi hade bestämt att åka till Arboga men när det började närma sig så fick jag en konstig känsla att vi inte skulle åka dit och jag måste lita på min instinkt. Jag kan känna på mig saker och sånt har hänt ett antal gånger. Vi åkte in till Västerås istället. Önskar er en toppenfin torsdag. Snart är det helg igen!!!!

 

        

Jeff Lynne's ELO med Telephone Line

 

                                                   


Clipart Library 


#elbilen #Kaktusen #dansande #krukan #Jeff

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards