Öppen Ridå

Alla inlägg den 2 januari 2022

Av Malin wiper - 2 januari 2022 16:45


 

Så här såg det ut i dag då vi gick ner mot centrum. Det var flera grader varmt, dimma och halt. Som ni ser så har vi ett långt centrum och det finns rätt mycket här som inte en del andra små kommuner har


 

Min mage börjar bli lite bättre därför gick vi in till Gretas Vardagsrum & Kök i dag och här ser ni en annan trevlig och proffsig tjej som jobbar där och hon heter Mari. Jag sa som det var att jag hade magbesvär så vi ville dela på en passande smörgås. Vi tog ett ljust bröd med ost och skinka och hon delade den på mitten. Min man tog bitarna med ost och grönsaker och jag tog dom två små med skinka utan grönsaker. Det fungerade perfekt och det blev te för jag vilar från kaffe ett tag. Sen satt vi där och myste en stund

 

                       


Brödkniv från Bagaren och Kocken 

   

Jag har även fått mer besvär med nacken igen så jag har fullt upp med att dämpa ner besvären. Jag har börjat med avslappningsövningar igen och sitter kortare stunder vid datorn så det tar tid att fixa till ett inlägg men så får det bli tills jag är bättre. Min man har magiska händer så han masserar min rygg och gör bindvävsmassage och det har alltid fungerat jättebra. Tur även att dessa Nexcare ColdHot geledyna finns för dom tar ner inflammationen

 

         

Detta var ett rörande och fint klipp med Baby Penguin


   

Sen gick vi förbi Direkten för jag ville köpa en trisslott


 

Det var en jullott och jag skall inte skrapa den än utan den får ligga och mogna ett tag..


 

Vi har fått en ny frisering som är en Barbershop men även en vanlig frisering för kvinnor, män och barn. Vi som gått i pension betalar bara 200 kr för klippning. Jag skall testa att gå dit och toppa håret lite för jag vill just nu ha lite längd på håret

 

                                                      

Clipart Library 

Klicka här för att se när jag var dit 2020 och det var dom förra ägarna där

 

En närbild på ena rutan där dom bytt logga och det står "Barbershop" och är en sån där. Det är så kul för dom har satt en sån där Barber's pole som syns till vänster på bilden. Såna gillar jag. Klicka här för att se en annan Barber's pole som jag såg i Skultuna i februari 2021

 

                                

Clipart Library

 

Vi träffade hunden Charlie med sin husse i dag. Charlie är en Cocker spaniel som jag haft många gånger i min blogg. Jag gillar honom till tusen. Det är så härligt för han känner igen oss och kommer fram så man får klappa lite på honom


 

En närbild på fina Charlie


 

Vi pratade med husse så länge så Charlie la sig ner på marken för att vänta tålmodigt tills vi var klara 


 

Dessa två julgransprydnader köpte jag på Flying Tiger och gav min son. Han har ju både haft segelbåt och motorbåt nu. Sen är han uppvuxen med att segla med sin pappa. Jag såg segelbåten hos min bloggvän Nacka 144

 

       

Jag fick en härlig kommentar från en person som hittat ett inlägg i min blogg där jag haft med Thorstein Bergman. Därför fick jag sån lust att sätta in en ny låt med honom i dag. Den heter Du kom för sent och är en cover på Walk on by Kendall Hayes. Klicka här för att höra vilken låt jag hade inne sist med honom. Den gillar jag ännu bättre. Klicka här för att höra en cover med honom som jag också haft i bloggen och den är skrämmande aktuell. Han har varit aktiv från 1965 och är så fortfarande

 

                                     


Clipart Library 

Jag vet inte hur ofta jag kan komma in nu då ett inlägg tar en hel dag på grund av nacken. Det kan bli så att jag får göra kortare inlägg. Hoppas ni har det bra så här efter nyår. Ha en skön kväll mina kära besökare

 

#Gretas #nacken #Nexcare #Penguin #Direkten #trisslott #Barbershop #Charlie

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards