Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 januari 2022

Av Malin wiper - 1 januari 2022 10:15


           

En installation min man gjorde på kul när jag hade magbesvär i maj 2019


I går ett tag efter att vi ätit sill och lax så fick jag besvär med magen och det blev bara värre. Det började smaka vademecum i min munnen och jag kände igen detta så när jag tänkte efter så var det så förra gången jag åt sill också men då åt jag inte lika mycket. Förstår att det är senapssillen för jag brukar tåla dillsill. Jag har inte ätit sill på jättelänge för jag har en känslig mage och har hållit mig till mat jag tålt. Jag fick till slut ta både samarin och omeprazol och gå och lägga mig . När klockan blev tolv så orkade jag inte gå upp igen utan såg fyrverkeriet från sovrumsfönstret. Jag fick skåla in det nya året med vatten. Jag mådde lite bättre då jag vaknade men efter att ha ätit välling så blev jag sämre igen så nu får jag låta magen vila några dagar med att bara ta en halv tallrik välling åt gången

 

                                      

 

Jag orkar inte göra nåt långt inlägg nu i och med att magen krånglar och det påverkar hela kroppen. I dag har vi fått ett minisnötäcke på marken och det är en grad kallt. Det kan hända att det inte blir nån promenad i dag utan en vilodag. Vi har i alla fall promenerat 3 månader och 27 dagar under hösten 2021.

 

 

Vi har en dagbädd och den har jag ännu inte legat i men vi har haft övernattning i den och då drar man ut den så den blir dubbelt så stor. Jag går nog och vilar där så jag får testa den. Min man har sin datorplats framför dagbädden så han har legat och vilat i den några gånger. Den köpte vi på IKEA för några år sedan

 

                                             

Clipart Library

Då var det bara att vända blad och gå in i januari 2022. Hoppas ni mina besökare haft en fin nyårsafton. Jag önskar er nu en god fortsättning på det nya året.  

 

        

Europe med The Final Countdown. Passande låt som jag ibland har satt in på nyårsafton. Klicka här för att höra en aukustisk version av låten hos Skavlan

 

                                   


Clipart Library 


#magen #dagbädd #januari #Europe 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards