Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 september 2021

Av Malin wiper - 24 september 2021 14:30


 

Det var jättevackert väder i dag då vi promenerade ut på vår första promenad. Solen skiner, det är 10 grader varmt och lite blåsigt. Nu börjar träden ändra färg och bli så där höstfina

 

 

I dag hade jag turen att få se en katt igen och den stod där så stilla på en altan. Den tittade rakt på mig så våra gröna ögon mötte varandra

 

 

Den är så lik en katt som syrran och svågern haft som hette Nisse

 

     

Hittade en bild från 22 april 2014 på katten Nisse men nu ser jag att Nisse inte hade nåt vitt frampå nosen. Nisse låg här i sin favoritfotölj och halvsov. Syrran och svågern har haft två hundar och rätt många katter genom åren. Man saknar dom alla 

 

En lite närmare titt på katten  

 

                                  

Chilli 

Vad jag njuter av höstens färger och även luften som passar så bra när man är allérgiker 


  

Fontänen fortsätter att sprida sina vattenstrålar mot isbjörnsskulpturen. Klicka här för att se en flytande fontän

 

        

Fontän trädgårdsföreningen Linköping

 

 

Höstens löv tjusar och berusar

 

   

 

Det känns så kul att man fortfarande ser dessa gamla fina solur i en del trädgårdar. Ett solur är ett mätinstrument för att mäta tid utifrån hur solen (eller skuggan som uppkommer av densamma) förflyttar sig under dagen

 

Klicka här för att se två katter på ett solur

 

                            

 

Vi fortsatte på små gångvägar genom skogspartier

 

  

Ytterligare en liten stig genom höstskogen

 

 

Här ser ni appen med stegräknare som jag använder mig av i mobilen när jag promenerar. Jag hade en annan som jag inte var nöjd med så jag bytte  i tisdags så det syns  bara två dagar på denna. Jag har i alla fall fått guldstjärna men inte i går då det blåste för då blev det bara drygt 2 km. I dag på förmiddagen så blev det 5,36 km men det skall vi bygga på efter lunchen så det blir minst 7 km. Appen med stegräknare heter Stegräknare Promometer och den visar allt man behöver veta direkt och inte en massa tidskrävande klickande som på den förra

 

 

Hoppas ni njuter av det fina vädret. Ha en fortsatt fin fredag. Varm hälsning från Malin

 

     

Lisa Marie and Elvis Presley Dance with my father again. Den som sjunger heter Kellie Coffey. Det är väldigt rörande med text och bilder med Elvis och hans familj

 

                                                 

 

Kellie Coffey är en amerikansk countrysångare. Hon debuterade 2002 med att släppt sin singel "When you lie next to me", en topp 10-hit på Billboard Hot Country Singles & Tracks  

 

#Promenerade #Katt #Höstens #Solur #Skogspartier #Stegräknare #Kellie

Av Malin wiper - 24 september 2021 08:30

 

Ett stenkast från vår bostad ligger Zoo Center men nu såg vi att dom flyttat verksamheten


Klicka här för att se när jag var till Zoo Center i september 2020. Klicka här för att se när vi var dit i juli 2018


 

Nu har dom flyttat till detta hus som ligger i närheten av Mats Bilservice & USA Import. Det känns känns så konstigt för i detta hus har förut funnits Quality Cars

 

Klicka här för att se när jag var inne och fotade hos Quality Cars 


 

Det är stort och luftigt på nya Zoo Center och dom håller fortfarande på att göra iordning stället så det är inte helt klart än. Det ser ut som dom bytt namn till C.M.Zoocenter AB


 

Dom har hur mycket som helst av hund- och kattleksaker


 

Här ser man en bråkdel av alla matskålar till hund- och katt


   

Detta är nog en hundleksak


 

En rolig kattformad klösbräda för just katt


                                                                                          

Clipart Library  

  

En stor färggrann mus som är i samma kvalitet som klösbrädan


 

Här ser man lite av kattsand och sånt.

 

  

Detta är kattsandslådor och framför ser man spadar för att ta upp bajset


                                                     

Clipart Library 

 

Här ser man Mats Bilservice som ligger till vänster om Zoo Center


        

Sound Circle med en cover på Bob Dylans låt Blowing In the wind

 

I dag vaknade vi till solsken men det blåser rätt mycket fortfarande. Nu kan vi i alla fall promenera längre än vad vi gjorde i går. Minst 7 km skall vi komma upp i och vi har 8,5 grader varmt. Nu är det fredag igen och veckorna går så fort. Jag har inget mer att säga än att önska er som kommer in till mig en fin fredag

 

 

 

#Zoo #Mats #Kattleksaker #Klösbräda #Mus #Spadar #Sound

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards