Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 september 2021

Av Malin wiper - 23 september 2021 11:00


 

Detta är en BMW F 650 GS motorcykel från 2009 som vi såg när vi var ute och promenerade. Den stod där så röd och fin i regnet


  

         

Motormuseum Motala Veteran MC Vintage


   

Vi såg en traktor sticka fram bakom ett uthus på en av våra promenader. Jag gillar ju lite äldre traktorer som har lite fyrkantiga former motför dom nya som är lite bulligt rundade


 

Ytterligare en traktor som dök upp en regnig dag. 

 

 

På en parkering inne i Västerås såg vi en Volvo V70 från 2011 som varit en ambulans men nu är en privatbil. 

 

                                                                  

Clipart Library     

    

 

Graffiti på elskåp framför järnvägen och lite höströda löv i bakgrunden. Jag kom ihåg när mina föräldrar hyrde en sommarstuga (banvaktsstuga) framför järnvägsspår. När vi var nere vid sandstranden och badade så vinkade man alltid åt tågen och man fick vinkningar tillbaka. Ofta gick jag utefter järnvägsspåret och filosoferade. Jag hade behov att vara ensam ibland även som yngre. Det gör ont i mig när jag tänker på att dom rev banvaktsstugan för ett antal år sedan. 


 

En cykel stod där likt en skulptur mot ett hus och lite dold bakom en buske. Det såg lite lyriskt ut


 

Nu har Hallstahem tagit tag i detta med cyklar som står utanför husen och aldrig används och till slut blir det så packat med cyklar så hälften ligger på marken. Om det inte händer nåt så plockar bolaget bort cykeln och ställer den i ett förråd en viss tid om nån reagerar och vill hämta ut den. Man får på sig till ett visst datum att ta bort cykeln. Dessutom har dom som satt saker i trapphuset fått meddelande också på denna lapp för det är också en brandrisk. Dessutom försvårar det för räddningspersonal

 

                           


Clipart Library 

Jag har ju tagit upp mycket här i bloggen om nedskräpning och nu hörde jag på nyheterna att även dom som slänger cigarrettfimpar och snus skall bötfällas. Märkligt egentligen att det skall behövas, och att folk inte förstår detta med vad som händer om man slänger fimpar och annat skräp. Vi informeras ju varje dag om detta. Slänger man en fimp på marken så kan man få böta 800 kr. Detta kommer inte att hjälpa för det finns för få vakter och poliser. Häromdan så fick jag äntligen se några som slängde skräp på marken och det var tre personer som gick på centrumgatan och åt snabbmat. Helt plötsligt så slänger dom servetterna på gatan och hade jag inte varit inne på en butik så hade jag sagt till dom.   

 

I går promenerade vi 7,2 km så nu börjar det likna nåt och det blir 10479 steg och vi gjorde av med 555 kcal. I dag vaknade vi till regn och det blåser kraftigt så vi var tvungna att avbryta promenaden efter 2,5 km för paraplyerna höll på att blåsa sönder. Vi blir tvungna att köpa både stormsäkra paraplyer och nåt på huvudet (sydväst) för att kunna gå ut i sånt väder. Hoppas vi kan bygga på denna promenad på eftermiddagen. Nu har vi promenerat 15 dagar. Ha nu en så fin torsdag som möjligt och sköt om er.

 

                                                         

Sydväst från Oii 

        

Eurythmics med Here Comes The Rain Again

 

#Motorcykel #Motormuseum #Traktor #Volvo #Graffiti #Cykel #Nedskräpning #Eurythmics 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards