Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 september 2021

Av Malin wiper - 21 september 2021 14:45


 

På promenaden i dag så såg jag denna snigel på gångvägen och det går verkligen med snigelfart för dom att ta sig fram

 

                     animated-snail-image-0047               animated-snail-image-0047 

 

En till dök upp lite längre bort

 

       

Vackert snigelklipp


 

Vi gick omkring på ett ställe i Västerås som ser idylliskt ut och många fåglar samlas där på gräsmattan. När jag gick förbi så flög en kaja upp på en stolpe inte långt från mig och den lät mig fotografera massor av bilder och verkade vara helt orädd. Det kändes som den poserade för mig.

 

                                                     

Clipart Library

   

Jag valde ut några bilder som jag visar upp här


   

Det tog lång tid innan den flög iväg fast jag stod så pass nära under fågeln. Sånt känns lite magiskt 

 

                                                      

Clipart Library

 

På en liten landsväg mellan Västerås och Hallstahammar så dök en svart tjur upp


 

En liten närbild på tjuren som höll på att äta av gräset därav några grässtrån i munnen


 

Jag såg denna fina elchopper i Västerås och märket är Freev EVR 1000. Det dyker upp nya elfordon hela tiden nu.


          

Ry Cooder Paris, Texas. Det gick jättebra hos tandläkaren men det skriver jag om i morgon för jag har tagit en del bilder. Jag har inte ätit nån lunch i dag men min man köpte hem sushi från Dala Sushi som vi skall äta när det gått drygt en timme efter tandläkarbesöket. Nu är jag lite trött så jag önskar er en fin eftermiddag och kväll

 

                                        


Clipart Library

 

#Snigel #Kaja #Tjur #El-chopper #Ry #Tandläkaren

Av Malin wiper - 21 september 2021 08:00


 

I går före vår promenad så tog vi en fika på Hallsta Café & Restaurang. Jag valde focaccia med ost, tomat och deras goda hemgjorda olja. Den går även att få med ost ost och skinka, plus gurka


 

Min man valde grillat mörtkt bröd med prosciutto och mozzarella. Det serverades med olivoljedropp. Det var länge sen han kunde äta en sån men nu gick det relativt bra men det tar tid. Tungan är fortfarande bedövad så det kommer att ta tid innan allt är som vanligt igen. Han känner ändå mer smaker nu men sånt han gillat förut kan han reagera på nu. 


 

Här är det fint att promenera mellan träden och husen på denna gångväg. Vi var lite överallt i går och man får se ställen man inte sett förut.


 

Lite grönska och blommor stöter man på än så länge


 

Ett bildäck mot en tegelvägg kan också vara att fint motiv


 

En gaffeltruck på glid. Jag har ju själv haft truckkort några år och kört bort material med en sån då jag arbetade som utbildad CNC operatör

 

                                                    

Clipart Library

 

Den här synen fick mig att tänka både på fladdermus och Batman (Läderlappen)

 

Klicka här för att höra en låt som heter En fladdermus under mitt tak med Arja Saionmaa

 

                                 

        Clipart Library

       

Ett soundtrack från Batman Forever. Seal med Kiss from a rose. Jag har själv sett dom flesta Batmanfilmerna. Det skall bli kul med filmkvällar hos min son igen, det ser både min man och jag fram emot.

 

                          

Batman neonlampa från Avsome Inventions

 

Jag hörde ljud inifrån ett träd och titta in och då såg jag denna duva sittande där för Öpen Ridå. Jag har letat på nätet för att hitta en liknande men hittar ingen, kan det vara en duvunge som inte fått den rätta färgen än?. Är det nån som vet vad detta är för duva?


 

Den satt kvar jättelänge men det var lite mörkt därinne så jag borde nog ha använt mig av blixten


 

En trasig sko låg på grus och såg så sorglig ut. Inuti låg en kork till nån flaska. 


      

Cornelis Vreeswijk med Somliga går i trasiga skor. Det är en låt som passar bra in nu i och med skorna ovan

 

Det blev fel i går så det är i dag jag skall till tandläkaren men först blir det en promenad. Vädret känns lite regntungt och grått men så länge det inte blåser så mycket så funkar det även vid regn att promenera. Vi skall köpa vasitt stormsäkert paraply för vi fick två paraplyn förstörda sist det var rejäl blåst. Ha nu en skön tisdag och ta hand om er

 

                                

AJ Produkter  


#Focaccia #Prosciutto #Bildäck #Gaffeltruck #Fladdermus #Seal #Duva #Sko #Cornelis

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards