Öppen Ridå

Alla inlägg den 17 september 2021

Av Malin wiper - 17 september 2021 16:18


 

Nu är det fredagskväll och man börjar nicka till lite


 

Jag kommer i kväll under balkongen. Klicka här för att höra en låt som heter Under Balkongen med Bo Kaspers orkester


 

Grönt är alltid skönt

 

 

Här kan man sitta och nicka till omsluten av en häck

 

      

Men sen vaknar man till av Lena Nymans poetiska stämma. Visst gör det ont när knoppar brister (Karin Boye)


                                                     

Clipart Library

 

Två parasoller på glid men ändå så nära varandra

 

                                

Clipart Library 

  

Här tar vi det lugnt och äter nåt gott, ser på nån film och umgås på tu man hand. Njut av kvällen och ha det så bra. Klicka här för att höra Erik Elias Ekström sjunga låten Crazy In Love i Idol och gör den till  poesi.

 

       

Här har vi en  kille till som visat framfötterna och vill föra fram country musiken. Han är verkligen sig själv och det är uppfriskande. Han heter Fredrik Lundman och han sjunger här The River

 

                                 


Clipart Library


#Fredagskväll #Balkongen #Grönt #Häck #Lena #Parasoller #Erik #Fredrik

Av Malin wiper - 17 september 2021 14:15


  

Nu har min man varit med i tidningen Hem & Hyra igen vad gäller elbilen som man får hyra av Hallstahem genom Move About. Hallstahem är verkligen före sin tid med att ha en elbilspool för sina hyresgäster. 


Klicka här för att komma in på en sida och läsa om detta. Sen kommer tidningen papperstidningen ut och då är han nog med där också.  

 

 

                                               

Clipart Library  

   

Jag prioriterar promenader på förmiddagen sen 16 dagar tillbaka och nu kom vi upp i 5,4 km enligt appen på mobilen. Det är lite skillnad från 4 km i går. Nu börjar man känna av i kroppen dessa härliga promenader. Luften är nu höstig och hög och då mår jag som bäst. Inga problem med irriterade ögon och luftvägar. Sen rensar man tankar och ser saker klarare och man får mindre ångest.

 

      

Frank sinatra med Autumn Leaves 

 

 

Här kommer lite bilder som jag tog på vår promenad. Vi promenerade runt på ställen där vi inte varit förut 

 

   

Denna läckra smidesgrind har jag fotat förut och hela staketet runt huset ser ut så. Väldigt annorlunda och jag antar att det har några årtionden på nacken. 

 

   

 

Det blommar för fullt fortfarande

 

 

Nu börjar löven ändra färg så smått så snart är det färgstarkt och vackert

 

                                

fg-a.com 

  

Vi gick igenom ett nybyggt område med bara vita hus i olika former. Då såg jag detta släp som gjorde mig lite nostalgisk i och med att det står Sundsvall på presenningen. Jag är ju född i Sundsvall och bodde där i 25 år innan jag flyttade till Göteborg. På släpet står det Sundsvalls Värme & Sanitet AB

 

                                                        

Clipart Library  

        

Nu fick det inte plats med fler bilder och vi skall äta en sen lunch och det är möjligt att vi tar ytterligare en promenad. Sen fortsätter vi städa hemma så vi har fint till helgen. Nu önskar jag er en så fin fredag som möjligt mina härliga besökare

 

      

James Taylor & Carly Simon med You can close your eyes. Så innerligt och fint

 

Bortglömt ord: Snofsig = Elegant

 

#Hem #Elbilen #Promenader #Frank #Smidesgrind #Löven #Sundsvalls #James #Bortglömt

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards