Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 september 2021

Volvo PV från 1964, Zombie Hunter och Jamie N Commons

Av Malin wiper - 9 september 2021 15:15

  

I dag liksom i går hade jag turen att få se ytterligare en Volvo PV. Jag har fotat denna förut men det var ett tag sen. Klicka här för att komma in på ett inlägg jag skrivit med samma bil. Jag tror till och med att den är med i bildspelet från i går. Denna Volvo PV är från 1964

 

                                                      

Klicka här för att se en Volvo PV i samma färg och årtal som den ovan


 

Den är i lite beigegul färg och rött på fälgarna, så snygg, glänsande och välskött. Jag kom ihåg när man som barn fick åka i en av mina morbröders svarta Volvo PV, så kul man tyckte det var. Det luktade läkerol och cigarrettrök i bilen och det var vanligt då för man fick röka överallt. Inte undra på att man blivit allergisk för man har ju utsatts för passiv rökning hela livet. Jag kom ihåg när jag bodde i Göteborg och man gick ut och dansade. Jag kunde aldrig vara kvar tills stängningsdags för jag blev så dålig i både ögon och hals av rökningen. Det är tur att det blev en förändring på detta

 

       

Fint klipp där man även får se bilen inuti. Klicka här för att se lite nostalgiskyltar

 

                           


Dekorationsbelysning LED Car som säljs på Jula. Jag har sett dom och tycker dom är jättefina. Dom finns även i Volvo Amazon och lite andra bilmärken.

 

 

Kan det vara orginalfälgar tro?. Det ser ju ut som ett "V" i mitten                                 


 

Tar med en bild framifrån än om det blev fel färg. Jag försökte få till det men ljuset låg fel

 

 

Sen dök jag på en husbil där dom hade döpt den till Zombie Hunter

 

 

Här ser man Zombien i bilrutan..  Kul när man får se nåt extra..

 

                                                                           

Clipart Library   

        

Jamie N Commons med Lead Me Home. Passande låt för den är ett soundtrack till dramaserien The Walking Dead. Jamie N Commons är en brittisk sångare och låtskrivare. 

 

 

Vi gick förbi Marin Kolgrill där dom hade blommor runtom på sin utomhusaltan. Dit har vi varit en gång och köpt med oss mat hem. Den var verkligen supergod och vi skall dit igen så fort min man kan äta allt utan besvär. Dit kan man ta med sig gäster också för det är så fint inomhus och vänlig stämning

 

Klicka här för att se när vi var dit

 

  

Så här kan det se ut när det blåst till som det börjar göra nu. Parasoll på glid

 

Klicka här för att se ett roligt animerat klipp

 

 

Avslutar med en bild på vår balkong för att visa att det blommar fortfarande. Fast nu stänger vi Café Minimal och önskar alla gamla och nya gäster välkomna till nästa år. Man får vara lite crazy ibland. Tyvärr var vi bara två gäster men det kan bli fler nästa år.  . Vi gick nog minst 3 km i dag också och efter lunch så gick vi ut igen för nu börjar vi piggna till. Hoppas ni mina kära besökare har det bra. Önskar er en fortsatt fin dag i solens tecken 

 

                                                       

Clipart Library                                             


#Volvo #Zombie #Jamie #Kolgrill #Parasoll #Balkong

 
 
Ingen bild

Gunilla

9 september 2021 21:13

Vilken fin Volvo PV, roligt att de finns kvar och duktiga som håller på.
Det blommor ännu fint på Café Minimal fast det är stängt, men det är snart dags att öppna tiden går fort. Det underlättar att vara lite tokig, och skoja till det att inte ta allt så allvarligt.
Ha nu en fin fredag!
kram!

Malin wiper

10 september 2021 08:14

Precis som du säger så är det fantastiskt att folk håller igång dessa bilar och sköter om dom så vi får se dessa juveler på vägarna

Ja du tiden går så fort så snart är det sommar igen ;) då hoppas jag att det blir mer normalt. Man måste som du säger få skoja till det annars blir man uttråkad och galen ;)

Ha en fin fredag själv Gunilla
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards