Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 september 2021

Av Malin wiper - 9 september 2021 15:15

  

I dag liksom i går hade jag turen att få se ytterligare en Volvo PV. Jag har fotat denna förut men det var ett tag sen. Klicka här för att komma in på ett inlägg jag skrivit med samma bil. Jag tror till och med att den är med i bildspelet från i går. Denna Volvo PV är från 1964

 

                                                      

Klicka här för att se en Volvo PV i samma färg och årtal som den ovan


 

Den är i lite beigegul färg och rött på fälgarna, så snygg, glänsande och välskött. Jag kom ihåg när man som barn fick åka i en av mina morbröders svarta Volvo PV, så kul man tyckte det var. Det luktade läkerol och cigarrettrök i bilen och det var vanligt då för man fick röka överallt. Inte undra på att man blivit allergisk för man har ju utsatts för passiv rökning hela livet. Jag kom ihåg när jag bodde i Göteborg och man gick ut och dansade. Jag kunde aldrig vara kvar tills stängningsdags för jag blev så dålig i både ögon och hals av rökningen. Det är tur att det blev en förändring på detta

 

       

Fint klipp där man även får se bilen inuti. Klicka här för att se lite nostalgiskyltar

 

                           


Dekorationsbelysning LED Car som säljs på Jula. Jag har sett dom och tycker dom är jättefina. Dom finns även i Volvo Amazon och lite andra bilmärken.

 

 

Kan det vara orginalfälgar tro?. Det ser ju ut som ett "V" i mitten                                 


 

Tar med en bild framifrån än om det blev fel färg. Jag försökte få till det men ljuset låg fel

 

 

Sen dök jag på en husbil där dom hade döpt den till Zombie Hunter

 

 

Här ser man Zombien i bilrutan..  Kul när man får se nåt extra..

 

                                                                           

Clipart Library   

        

Jamie N Commons med Lead Me Home. Passande låt för den är ett soundtrack till dramaserien The Walking Dead. Jamie N Commons är en brittisk sångare och låtskrivare. 

 

 

Vi gick förbi Marin Kolgrill där dom hade blommor runtom på sin utomhusaltan. Dit har vi varit en gång och köpt med oss mat hem. Den var verkligen supergod och vi skall dit igen så fort min man kan äta allt utan besvär. Dit kan man ta med sig gäster också för det är så fint inomhus och vänlig stämning

 

Klicka här för att se när vi var dit

 

  

Så här kan det se ut när det blåst till som det börjar göra nu. Parasoll på glid

 

Klicka här för att se ett roligt animerat klipp

 

 

Avslutar med en bild på vår balkong för att visa att det blommar fortfarande. Fast nu stänger vi Café Minimal och önskar alla gamla och nya gäster välkomna till nästa år. Man får vara lite crazy ibland. Tyvärr var vi bara två gäster men det kan bli fler nästa år.  . Vi gick nog minst 3 km i dag också och efter lunch så gick vi ut igen för nu börjar vi piggna till. Hoppas ni mina kära besökare har det bra. Önskar er en fortsatt fin dag i solens tecken 

 

                                                       

Clipart Library                                             


#Volvo #Zombie #Jamie #Kolgrill #Parasoll #Balkong

Av Malin wiper - 9 september 2021 10:45


 

Sist vi hyrde bilen så tog vi en kopp kaffe på Mäster Jacobs Bröd & Smörgåsbutik. Det är en filial till det större cafét vid Notudden Öster Mälarstrand. Klicka här för att komma in på deras café på Notudden

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg från 2020 då vi var till Mäster Jacobs Café på Notudden


 

Till vänster parkerade vi bilen och sen går man ner till brödbutiken. Fint med blommor på vänster sida

 

 

Det är inte så stort därinne så detta är en av caféborden och sen finns det ett annat på vänster sida men där satt det en person så jag fotade bara ena sidan.

 

      

En rolig trummis och färgstarkt klipp. Tänk en sån underhållning på ett café. När jag bodde i Göteborg så hade dom café pianister på flera ställen och restauranger hade orkestrar som kom från olika länder och spelade. Då fanns det alltid ett dansgolv framför orkestern och det var inte ovanligt att nån gick upp och dansade. Så var det även då jag växte upp i Sundsvall. Nu tar nätet all tid och det har säkert blivit för dyrt att hyra in musik på café, restaurang och köpcentrum

 

                                 


Clipart Library 

   

Här hade vi kommit fram till att beställa och dom har rätt mycket att välja på och inte så dyra priser. Sen kan man få färdiga smörgåsar så det är bara att beställa. Mannen som jobbade där var väldigt trevlig och vänlig och då blir stämningen festlig och man trivs


 

Det går även att köpa med sig både kaffe, smörgåsar och kaffebröd. Det fanns massor av godsaker i bröddisken man ibland går det inte att fota genom rutan så det fick jag avstå


 

Vill man ha andra sorters kaffe så har dom en riktig kaffemaskin för cappuccino mm

 

                                                     

Clipart Library

 

Det går även att fika ute för det fanns några bord och än så länge så är det ju inte så kallt.


 

Man sitter vid en gata så man ser både trafik och människor som går förbi

 

                                                        

Clipart Library

 

Vi valde varit stor giffel med äppelfyllning och dom var supergoda. Så stora så man borde ha tagit en halv och den andra halvan med sig hem. Jag blev proppmätt   


 

Sen åkte vi ner till Öster Mälarstrand vid båthamnen och där såg jag denna bil på parkeringen. Det är en Mini från 2020 så den är rätt ny och jag gillar formen på dessa små bilar och dom har alltid fina färger med lite mönster i.

 

 


Så här ser den ut från sidan i sin blanka gröna lackering

 

Vi har tydligen haft sovmorgon för vi vaknade inte förrens 09.00 så nu skall jag hoppa in i duschen för att sen kunna ta den dagliga promenaden. Vi har nu promenerat i 8 dagar och 2 gånger/dag så man börjar känna sig lite mjukare i kroppen. Trots att dom kommer att släppa på alla restriktioner så kommer ändå vi att vara försiktiga för jag litar inte på detta. Det är för tidigt och det kommer nya varianter och det är inte säkert att vaccinet man fått tar på dom. Vi har än inte haft nån person hemma hos oss på ca 1 år och 9 månader så det börjar kännas tomt i lägenheten. Jag kan tänka mig att min son och min mans bror kan få komma hit framöver. Jag har inte varit inne i min sons lägenhet på lika lång tid och vi som brukar titta på film hos honom och äta nåt gott. Det blev en tradition efter att vi varit ute på annat i Enköping och dess omnejd. Han har ju så stor tv skärm med 3D tv. Nu är det torsdag igen och tiden går så fort så snart är det jul. Ha nu en fin dag och sköt om er

 

      

Nu är det dags att liva upp oss lite med ett roligt och dråpligt klipp. The New Mancini

 

#Jacob #Giffel #Mini #Mancini 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards