Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 september 2021

Av Malin wiper - 4 september 2021 13:30

 

Jag har haft besvär med rygg och nacke några dagar och nu har det eskalerat så jag klarar mig inte utan Icegelé pack som jag har både på nacke och rygg. Dom är inflammationshämmande och det funkar inte med värme utan jag måste ha kyla. Dessa icepåsar går också att värma i micron för dom som behöver värme. Dessutom måste jag nu prioritera att ta flera promenader varje dag och jag har avverkat en promenad nu och det påverkar ryggen positivt så jag slappnar av en stund och blir klar i huvudet och dimsynen försvinner. Overklighetskänslorna sitter kvar men jag har ju av arbetsskadan några kotor som är skadade och nerver som sitter i kläm. Min man gör bindvävsmassage på rygg och nacke och då lättar det lite så man står ut

 

                                           

Clipart Library 

Det kommer att ta tid att få in inlägg i och med att jag bara kan göra iordning några bilder åt gången och sen göra nåt annat. Jag har levt med denna nackskada i över 30 år men inte fått nån ersättning i och med att man då inte kände till detta med whiplash. Det hann gå över 10 år innan dom kom på detta och då var det för sent för ersättning. Jag har i alla dessa 30 år gått på olika behandlingar regelbundet och det har kostat pengar. Både akupunktur, hos kiropraktor och några andra behandlingar. 

 

 

Så här ser Nexcare Cold Hot Therapy Pack Classic ut. Dessa är köpta över nätet hos Meds. Dom kostar bara 67 kr/påse där och det medföljer skyddspåse. Just nu har jag 5 påsar för dom håller inte i evighet men rätt länge. Musarmen fick jag bukt med så jag slapp anlita Fysioterapin men går inte detta med rygg och nacke över så måste jag beställa tid till veckan

 

 

Nu hade jag lite bilder från våra promenader som jag sätter in. Egentligen borde jag sluta blogga när jag har såna skador för man blir lätt besatt framför skärmen men jag har svårt för att sluta blogga i och med att jag tycker det är kul. Nu gäller det att fota dom sista blommorna innan höstlöven dyker upp

 

   

    

 

Det låg nåt lila på en gräsmatta och från långt håll såg det ut som en tunn skir scarfs som var ihoprullad som en blomma. När jag tittade närmare så var det en tunn lila plastpåse som hade lite vitt i sig

 

 

Sen dök det upp ett fint diadem med blommor och en enhörning (Unicorn). Det är nog en flicka som tappat bort det och det kan ha blåst från nåt annat ställe.

 

                                               animated-unicorn-image-0044 

 

Så här fint såg det ut på nära håll

 

 

En vit katt som jag fotat förut och nu låg den på lite material vid ett hus där dom håller på med reparationer. Den låg där så stilla och såg så cool ut. Den brydde sig inte om mig alls och samma var det förra gången jag fotade katten.

 

 

Detta är samma katt men där låg den på asfalt i en liten tunnel mellan två hus och bilden tog sommaren 2020. Klicka här för att höra låten Våran Katt med Siv Malmkvist

 

Nu blir det sen lunch i och med den långa promenaden på förmiddagen. Sen skall vi eller bara jag ta ytterligare en promenad. Hoppas ni har en fin helg än så länge i den fina höstluften med sol varje dag hittills. Det är lite kallare med 9 varmgrader på morgonen men nu är det 12 grader varmt. Ha nu en skön lördag och helg. 

 

     

Marc Cohnmed Walking In Memphis. Han är en amerikansk singer-songwriter och är mest känd för denna låt. Den blev även en hit med Cher

 

#Nexcare #Nackskada #Katt #Marc

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards