Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 september 2021

Av Malin wiper - 3 september 2021 20:30


      

Här kommer nu mitt filmklipp som skulle ha varit inne i förra inlägget. Klicka här för att komma in på förra inlägget. En sak som jag verkligen måste träna på är att gå sakta när jag filmar för nu blev man lite yr i huvudet på vissa ställen i klippet. När jag tror att jag går sakta så går jag tydligen ändå för fort för att kunna filma. Det är det svåraste för mig för jag är van att ha hastighet då jag promenerar och även inomhus. Det är ett naturligt tillstånd för mig. Jag håller på att lära mig att klippa film och sätta ihop och min lärare är Mr T. Bildspel kan jag och att sätta in musik i klippen. 

 

 

En annan bild från fontänen

 

 

Lite blomter utspridda på ett snyggt vis

 

  

Lite längre bort lite utomhusmöbler eller för inbyggd verandaeller altan. 

 

 

Möbelavdelningen. 

 

       

Jag hade en känsla för många år sedan att nån gång längre fram så  kommer ABBA att komma tillbaka med lite ny musik. Nu har det hänt och denna låt ovan är en av två som dom låter oss lyssna på men det kommer ju en hel LP senare. Det hörs verkligen att det är ABBA fortfarande och deras röster är intakt. Klicka här för att se ett klipp ang detta som min son skickade till mig. Klicka här för att se ABBA återkomsten. Jag gillar det Björn Ulvaeus säger om jämnställdhet och att människor måsta få vara den dom är

 

               Ha en härlig kväll mina kära bloggbesökare och njut av höstkvällen 

 

                             


#Åsby #Filmklipp #Fontänen #Utomhusmöbler #ABBA

Av Malin wiper - 3 september 2021 12:30


 

Nu har vi för nån vecka sen i alla fall varit till vårt fantastiska Åsby Hem & Trädgård. Vi har inte varit dit sen februari 2020 så det kändes som en stor upplevelse. Vi tog först en fika i deras härliga café och jag tog min favoritkaka hallongrotta och den var supergod. Min man valde en paj med äpple och hallon och till den vaniljsås också den jättegod. Till detta tog vi vasin cappuccino i glas

 

                                                           

 

Dom har gjort om rätt mycket nu i och med corona så det är längre avstånd på hela stället och det känns betryggande. Vi var där 10.00 då dom öppnar och då hinner man fika och se sig omkring innan det kommer fler folk. 


 

På cafét hade dom en sån läcker ringklocka såna som dom har/hade på hotell 


 

Dom har även många dekorationsskulpturer utspridda lite överallt. Både stora och små


 

Här ser man hela vägen bort till en vägg där dom har en stor fontän. 


 

Här närmar jag mig fontänen och framför står ett avlångt dukat bord med dina stolar. 


 

Så här ser fontänen ut och jag har filmat lite klipp som inte är klara än utan kommer i ett annat inlägg. Jag måste sammanfoga klippen och stabilisera dom lite. Det är en härlig känsla att gå omkring på stället som har flera olika rum


 

Lite färgstark blomsterprakt

 

        

Detta är ett bildspel jag gjorde av bilder jag tagit från Åsby Hem & Trädgård 3 september 2019. Klicka här för att se det sista jag gjorde från Åsby innan covid vandrade in i våra liv. Musiken till klippet är lite enformigt för det var för kort för att passa till bildspelet så det började om igen. 


 

En stor orgentalisk skulptur mitt i blomprakten


 

På vardera sida i gången ser man såna här skulpturer, det är mäktigt


   

Ytterligare en orientalisk skulptur bland blommorna. Det kommer fler bilder i ett annat inlägg plus filmklipp

 

                                                               

                   

Det är underbart väder ute med sol, klar himmel, lite vind och 13 grader varmt. Vi har nyss kommit hem från en härlig promenad. Nu sover vi mycket bättre då inte min mans cpap maskin lever om så det är helt tyst i sovrummet. Det gör att man blir piggare på dan och vi skall även börja ta promenader innan det blir mörkt på eftermiddagen. Nu har jag klart ett inlägg i alla fall. Ha nu en skön fredag så här före helgen

 

      

Autumn Song med Will Cookson . Höstigt finstämt 

 

                             


Clipart Library 


#Åsby #Hallongrotta #Ringklocka #Bord #Fontänen #Bildspel #Skulptur #Will

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards