Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 september 2021

Allstar Sportsbar Västerås, Georg Thorogood och Mikis Theodorakis

Av Malin wiper - 2 september 2021 12:30


 

Förra fredagen var vi ju ute och förlustade oss i Västerås och det var länge sen vi var ute på kvällen. Här ligger Allstar Sportsbar som min svåger rekommenderade. Det var så mysigt att vara ute i stan när all kvällsbelysning var igång. Klicka här  för att komma in på deras facebook Jag fick så lite bra bilder men jag sätter in dom som jag kunde göra nåt åt

 

                          

Clipart Library

 

Här går man in till Allstar Sportsbar och jag som aldrig kollar på varken fotboll eller ishockey. Det var ju stora tv skärmar lite överallt men det var en positiv överraskning för det var jättefin stämning där och personalen var på hugget

 

                                                 


 

En vackert upplyst trapp där dom på väggen tapetserat med sportevenemang

 

                                   


Flasköppnare i form av en fotboll från Gravyrshop

 

Kolla in vilken stor öl jag beställde in. Jag blev lite påverkad av den för jag dricker så sällan alkohol men öl är det jag tål bäst numera. Vitt vin som jag gillat till tusen fungerar inte längre för jag blir illamående av bara ett glas. Vi kom i rättan tid då det inte hade hunnits samlas så mycket folk än men det gick ändå bara att ta detaljbilder.       

 

                                                                                  

 

Jag var även in på deras toalett som inte bara var en utan ca 4 st och en större handikappvänlig. Jag fotade men det funkade inte men det såg helt nytt och fräscht ut med vita moderna tvättställ och snygga trädörrar in till toaletterna.  

 

 

Här skålar bröderna med varandra och vi trivdes jättebra där och satt rätt länge, pratad och njöt av omgivningen

 

                                                       

Clipart Library 

 

Vi bestämde oss för att ta lite popcorn till ölen för dom höll på att poppa för fullt där. Helt plötsligt kommer en av servitörerna med ett stort fat med popcorn och han bjöd på detta..  Tusen tack

 

 

Det fanns många fina sittplatser lite utspridda på lagomt avstånd. Här en röd sittgrupp och vi själva satt i en svart svängd skinnsoffa

 

        

George Thorogood Med One Bourbon, one scotch, one beer 

 

  

Man kunde även sitta i den fina upplysta baren 

 

                                              

 

 

Innan vi sen bestämde oss för att avsluta kvällen så beställde vi in kaffe och det serverades i Allstar muggar och var supergott kaffe helt nybryggt. Dit skall vi gå igen vid nåt passande tillfälle

 

När vi sen gick igenom stan bort till vårt hotell så kände jag mig många år yngre i och med alla upplevelser under dagen. Det var så festligt och det var ett tag sen vi roade oss på detta vis. Innan corona så var vi på några pubar med min mans bror och myste men det var ju senast 2019

 

                                


Jag ger Allstar Sportsbar 5 stjärnor i betyg av 5 möjliga. Detta för miljön, vänliga bemötandet, snygg inredning, stor mysfaktor, bra utbud och fantastiskt fina och fräscha toaletter

 

    

Läste om i morse att Mikis Theodorakis gått ur tiden och han blev 96 år gammal. Mikis Theodorakis var en grekisk kompositör och textförfattare som bidrog till modern grekisk musik med över 1000 verk. Han lämnade efter sig fru och två barn. Jag har själv lyssnat mycket på hans musik och speciellt då Arja Saijonmaa sjungit hans låtar

 

      

The very best of Mikis Teodorakis. Klicka här för att höra Arja Saijonmaa sjunga hans låtar

 

                                     Rest In Peace Mikis Theodorakis

 

                                           

Solen skiner och det ser fantastiskt fint utanför fönstret men vi har lite att pyssla med hemma ett tag men sen går vi ut på en lite längre promenad. Min mans helmask har funkat bra så det har varit knäpptyst i sovrummet i natt. Inget blåsande utan så tyst så jag var tvungen att gå upp och kolla om han andades. Vi är därför piggare i dag och jag har inte ont i halsen så jag har nog inte snarkat nåt. Ha nu en fin dag kära besökare. 


#Allstar #Öl #Bröderna #Popcorn #Sittplatser #George #Baren #Kaffe #Mikis

 
 
Ingen bild

Gunilla

2 september 2021 18:27

Vilken fin kväll och besök ni hade, och ölen såg kall och god ut.
Dricker inte mycket, men när då blir det en kall öl.
Att det fungerade med masken och du sovit bättre måste kännas bra.
Min make har varit sjuk så jag kollar med om han andas på morgonen,fast det gått en tid nu. Tror man tänker mer som äldre för man vet att livet inte pågå jämt.
Ha en fin kväll!
Kram!

Malin wiper

3 september 2021 07:34

Vi hade det verkligen toppen. Det var länge sen man var ute på nåt kul. Jag är urdålig på att dricka numera och hemma blir det för det mesta en alkoholfri öl. Det känns verkligen toppen att det funkar för min man med helmasken. Det är nu helt tyst på natten så vi har inte varit vakna flera gånger.

Vad tråkigt att din man varit sjuk men så tryggt för honom att du kollar upp andning mm. Så har jag gjort efter min mans sjukdom.

Det är som du säger att man tänker ett steg extra som äldre för tiden är nu begränsad.

Ha nu en jättefin fredag

kram från Malin

 
Amisa

Amisa

3 september 2021 20:32

Härligt att ni nu vågar röra er mer ute i samhället igen, men var försiktiga.

Så tråkigt att Mikis Theodorakis dött, men trots allt blev han rejält gammal och han har hunnit med mycket i sitt liv.

Ha det bra, kram!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

3 september 2021 21:06

Vi är väldigt försiktiga och går inte in om det är mycket folk. Sen kör vi fortfarande med munskydd.

Mikis fick leva ett långt liv men det är trist ändå.

Ha det bra själv kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards