Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 september 2021

Av Malin wiper - 1 september 2021 16:45

 
Jag har inte orkat blogga förrens nu i och med att jag är så trött till och från. Nu vet jag vad det beror på för jag snarkar tyligen till och från och det gör även min man i och med att han inte kunnat använda sin Cpap maskin på länge. Det har inte gått i och med hans canceroperation. Sen är det ett blåsande ljud från hans Cpap maskin så han ringde till sjukhuset för att höra och nu har han fått en helmask till den så det skall inte leva om som förut. Han har besökt sjukhuset förut i och med att den blåser och fick då ny mask men det hjälpte inte. Då kommer både han och jag att få bättre sömn och slipper ligga i olika rum för det vill vi inte. Klicka här för att se hur min mans CPAP maskin ser ut

 

Här i Västmanlands län behöver man inte betala för maskinen men i Jönköpings län så fick han betala 150 kr/månad och det blir mycket till slut. Klicka här för att se ett klipp på hur en CPAP maskin fungerar

 

                                                       

Clipart Library
Cpap maskin får man när man har andningsuppehåll på nätterna. Min man har haft sin maskin i flera år och han hade 29 andningsuppehåll i timmen. Efter flera års användning så har han mått mycket bättre och alla värden är bra. Det är så skönt att han nu kan börja använda maskinen igen

 

 

Så här ser en helmask ut och det är en helt ny och förbättrad modell han fått. Den är mycket tätare så jag hoppas den inte blåser och lever om som med halvmask

 

      

Tages med Sleep Little Girl. En grupp och låt som jag gillade när jag var tonåring. Den håller än i dag fast gruppen är splittrad sen länge men sen fortsatte sångaren Tommy Blom att uppträda i andra konstellationer. Tyvärr dog Tommy Blom 2014 i en ålder av 67 år och det i cancer

 

                                                     

 

Klicka här för att se ett inlägg från 2010 då jag träffade Tommy Blom, Gert Lengstrand mfl på Skene Folkets Hus. Klicka här för att se del 2 från den upplevelsen. Klicka här för att se del 3. Klicka här för att se min systers recension


 

I dag har jag sett en fantastiskt fin CHEVROLET 3600 Pick Up från 1952. Färgen lyste upp hela parkeringen och den var så välskött och snygg. Jag träffade ägaren så jag kunde fråga om jag fick fota bilen. Det brukar aldrig vara några problem i och med att jag döljer registreringsskyltarna. Det behövs inte när det är Qruising får då är dom ute för att visa upp dom och bryr sig inte om detta med skylten


 

Sån läcker grill och lika snygg framifrån 


 

Jag fick inte riktigt fram hur snyggt navet var som var lite speciellt


 

Från den andra sidan

 

        

 

Baktill där det ser lika fint ut och ett läckert flak

 

 

En närbild på flakets chackmönster. Nu önskar jag er en fortsatt fin dag och kväll

 

                                    


Clipart Library


#Cpap #Tages #Chevrolet 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards