Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2021

Skavsår på hälen, olika plåster, Agnetha Fältskog, Medicinlåda och Sophie Zelmani

Av Malin wiper - 30 augusti 2021 14:15


 

Dessa Reiker skor hade jag på mig i fredags och det var ett stort misstag. Dom brukar jag inte ha när jag promenerar så mycket som vi gjorde i fredags utan bara kortare sträckor. Jag vaknade dan efter med ett fult skavsår och det har inte läkt än och jag som har sånt bra läkkött. Mina fötter har lite tunn hud så det kan vara därför. Nu kommer jag inte att ha dessa skor nåt mer så antingen hamnar dom hos second hand eller hos nån som vill ha dom. Storleken är 39 och dom har blixtlås på båda sidor och en lackkant upptill

 

I går då vi var ute och promenerade så hade jag mina sneakers soft på mig och plåster under men det hjälpte inte så min man fick gå till Apoteket Hjärtat i förmiddags och rådfråga och köpa sånt som gör att det läker. I och med detta så håller jag mig hemma i dag så det värsta får läka ut

 

 

Så här ser skavsåret ut men det har bildats en hinna över nu och det kliar så det är på väg att läka. Det var mycket rödare i morse och svullet. Min man sa att jag skulle droppa lite Tee Tree olja i ett plåster och ha på ett tag och det funkade. Det sved lite så jag hade inte på det så länge utan tog bort plåstret efter ett tag

 

 

Fick rådet att använda Salvequick Extra sensitive på området utan skinn och sedan Compeed skyddet ovanpå. rengör huden runt skavsåret före. Försiktigt.

 

                                                   


 
När det är läkt kan man använda vanligt plåster Salvequick Textile Elastic eller  Blisterplåster under en period. Det är min man som skrivit texten under plåsterpaketen för det var ju han som var dit och köpt dom. Hon som hjälpte honom var så vänlig och påläst. Vi köper det mesta på Apoteket Hjärtat här för man får så bra rådgivning och dom är supertrevliga. Min man köpte alla fyra förpackningarna för säkerhets skull

 

                     

 

       

Agnetha Fältskog med låten Doktorn från 1975. Den passar bra in här. Klicka här för att se ett minnesklipp

 

 

Den här medicinlådan fick min man av mig i present i oktober 2018. Han har så många mediciner och han får dom i stora förpackningar så det tog upp en hel byrålåda. Med denna låda som har olika fack så kunde han sätta in allt han behövde för några veckor och det blev mycket lättare och han behövde bara ta med sig denna låda när han tog sina mediciner. Jag köpte den på City Gross Erikslund och han är supernöjd med den

 

 

Nån hade glömt kvar en fotboll framför ett hus så då fick jag tillfälle att fota den

 

 

Ett cykeldäck hade hamnat bland grönskan i en utomhuskruka och det i närheten av Järnvägsstationen i fredags

 

 

Kunde inte låta bli att fota denna bussrad med 3 gula och en orange buss. En katt bland hermelinerna. Klicka här för att höra Magnus Uggla sjunga just låten "En katt bland hermelinerna"

 

  

Ett tag till kan man njuta av grönskan på både träd och blommor

 

      

Nu känner jag för lite lugn, cool avslappnande musik. Det är Sophie Zelmani suverän på så jag blir alltid lugn och avslappnad av hennes rös och hur hon framför sina låtar. Denna låt heter It knows. Stay cool och ha en fortsatt fin dag

 

Det ser så fint ut ute men jag väntar tills i morgon innan jag promenerar ut igen så skavsåret får vila lite. Det är tråkigt att vara inne en hel dag men man får gilla läget. Jag blir lätt rastlös och har dåligt tålamod privat men det hade jag inte på mina arbeten. Jag fick väl ut all min enérgi där och nu skall man varvar ner och det känns inte så tilltalande

 

                                  


Clipart Library  

  

#Skavsår #Hjärtat #Tee #Compeed #Blisterplåster #Agnetha  #Medicinlådan #Fotboll #Sophie

 
 
Ingen bild

Gunilla

30 augusti 2021 14:57

Oj,vad ont det ser ut det sög i benen när jag såg. Reikerskor som är så sköna men ibland har man otur.
Vilken vacker blombuske du fotat och bussarna kan man verkligen inte säga att gult är fult.
Kram!

Malin wiper

30 augusti 2021 19:14

Det gjorde ont förut men nu börjar det läka lite smått och jag har tagit det lugnt men i morgon måste jag ut. Reikerskor är dom som passar mina fötter bäst men inte just dessa för dom är lite hårda inuti.

Det finns verkligen kvar lite av sommaren i grönskan och dom gula bussarna såg så fina ut. Gult är verkligen inte fult ;)

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards