Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2021

Comfort Hotel i Västerås, Madonna och Fawlty Towers

Av Malin wiper - 29 augusti 2021 13:30


                                

Så här ser Comfort Hotel i Västerås ut. Det är det som ligger vid järnvägsstationen. Det kändes så festligt och kul att få bo på hotell eftersom det var så länge sen. När vi bodde i Katrineholm och arbetade för fullt så hade vi råd att åka till Stockholm och bo på hotell flera gånger/år och då passade vi även på att gå på konserter, musicaler och annat


Här går man in till receptionen och hotellobbyn. Senast vi bodde på hotell var för 5 år sedan då vi firade silverbröllop. Fast det var ett litet hotell i Nynäshamn som heter Nynäsgården

 

                                    

Clipart Library 

Klicka här för att se ett inlägg när vi var där 2016. Klicka här för att se ytterligare ett inlägg. Klicka här för att se ett ställe vi också övernattade på i och med silverbröllopet


 

Framför receptionen fanns det massor av sittplatser. Där kan man slå sig ner även när man väntar på sin tur att checka in sig

 

                                                 

Dreamstime 

 

Det sedvanliga borde, stol och tv. Badrummet var stort, nytt och fräscht men det funkar inte att fota för man har ju inga avstånd att hålla sig på


 

Dubbelsäng och på sidan jättestort fönster med utsikt över både järnvägen och parkeringen mm. Det märks att det var ett tag sen jag bodde på hotell för nu måste man ha kort till allt för att både låsa upp dörrar, belysning mm. På hotellrummet kunde man tända belysning bakom sängen, det fanns sänglampor och även spotlights ovanför fönstren. Ingen taklampa och inga tavlor på väggarna så det var verkligen avskalat

 

                                                          

Clipart Library

 

In bed with Malin , man får skoja till det lite


 

In bed with Mr T. 


        

Madonna med La Isla Bonita

 

  

Här en av alla sittplatser i hotellobbyn

 

 

Ytterligare ett ställe att slå sig ner på. På vänster sida om receptionen fanns det ett annat ställe med lite mer matsalsmöbler där man kunde beställa in mat, kaffe eller nåt annat. Receptionspersonalen var vänliga och det är ju det första intrycket som är betydelsefullt

 

 

Dom hade såna här bås över en hel väg i hotellobbyn. Där satt vi och drack varsin öl då vi hade vandrat hem till hotellet från ett annat nöje vi varit på tillsammans med min mans bror. 

 

  

Jag med en Staropramen öl i en av stittbåsen. Vi kom tillbaka till hotellet rätt sent på kvällen och då var det lite aktivitet där med både bordtennis och annat. så det blev en fin avslutning på en njutningsfull dag.

 

      

En scen från kultserien Fawlty Towers (Pang i bygget) A room with a wiew 

 

Det kommer lite mer senare för när det började mörkna gav oss iväg till en Sportsbar som min svåger varit till några gånger. Vi börjar få lite sol tillbaka här men det blåser rätt mycket men det skall bli varmare har dom lovat. Vi tog en skön promenad och då lättade det lite i rygg och nacke. Fast jag kan bara sitta vid datorn kortare stunder. Hoppas ni besökare har en dag med både vila och nåt festligt. Tack för att ni tittade in till mig

 

                                     


Clipart Library 


#Hotel #Receptionen #Dubbelsäng #Madonna #Hotellobbyn #Bås #Öl #Fawlty 

 
 
Anna-Karin

Anna-Karin

29 augusti 2021 15:19

Så mysigt ni har haft det! Jag har inte bott på hotell sedan mars 2020, alldeles precis innan pandemin bröt ut. Jag längtar efter det många gånger. Kanske dags att göra det snart igen, nu när jag är fullvaccinerad äntligen. :)

Idag har jag bloggat om något som var bland det mest roliga den här sommaren för mig. :)

Kram/Anna-Karin

http://https://annakarinmattsson.wordpress.com

Malin wiper

29 augusti 2021 15:29

Det var verkligen mysigt. Vi skulle bo på hotell 2020 men då kom som sagt var pandemin. Då är du som vi fullvaccinerade och det känns tryggt än om man måste vara lite försiktig ändå

Det låter bra då måste jag gå in till dig och kolla

Ha en fin dag
kram

 
Ingen bild

SmålandsJenny

30 augusti 2021 10:02

Skumt att dom inte hade någon dekoration på väggarna, i Göteborg på deras hotell har dom som typ tapet med göteborgsmiljöer.

Malin wiper

30 augusti 2021 10:16

Det var konstigt att dom har så i Göteborg men inte på hotellet vi var på. Då hade dom kunnat ha tapeter med Västeråsmiljöer på hotellet här.

Ha en fin början på veckan
Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards