Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 augusti 2021

Av Malin wiper - 21 augusti 2021 14:45


 

I dag gick vi in till Stilmark här i Hallstahammar för att titta på lite herr och damkläder. Jag hittade denna blus som har ett medaljongmönster som nu blivit populärt igen. Jag har inte köpt så mycket kläder dom sista 1,5 åren så nu var det dags att förnya garderoben lite. Märket är Soyaconcept och blusen var så bekväm och kvaliten så skön.

 

                                                             

 

Klicka här för att se när jag fotade herrkläder hos Stilmark sist. Klicka här för att se del 2 och en t-shirt som min man köpte då.

 

Klicka här för att se när jag fotade damkläder där sist och en jättefin blommig blus jag köpte där då. Den gillar jag till tusen. Den blusen finns nu även i blå nyanser


 

På lite närmare håll men det är svårt att fota mönstrade blusar för den är mycket snyggare i verkligheten

 

Jag köpte ytterligare en blus och båda är nyhemkommna. Den var så svår att fota så jag tog en närbild på mönstret. Sen har den en rysch på axeln som står ut och gör att jag som har små axlar får lite större och det såg så snyggt ut. 


  

Jag var inne där ett tag och fotade först lite damkläder och jag gillar denna butik där det finns kläder för alla smaker både till dam och herr. Sen får man ett vänligt och proffsigt bemötande och det är guld värt. Dom har mycket på rea just nu så passa på att fynda    


  

Torbjörn som driver butiken håller här upp deras fina eleganta logga som dom nu ramat in. Den hänger på några ställen i butiken. 

 

Klicka här för att se två papperspåsar med deras logga som jag fick för ett år sedan. Där får man även lite historik över butiken


 

En fin jumper i leopardmönster

 

                                                               

Clipart Library 

      

Carole King med låten Natural Woman


 

Detta är ett mellanting mellan poncho och polotröja som ser väldigt bekvämt ut


 

En top i lite kort och fyrkantig stil som nu är väldigt inne. Den går att ha som den är eller kombinera med nåt långt under eller nåt med ärmar, man gör som man känner för


 

En hoodiliknande tröja men med polokrage 

 



 

Sen finns det en hel del täckjacksvästar i olika färger


     

Torbjörn var så snäll så han ställde fram en skyltdocka som egentligen står i deras fönster. Den var klädd i tights och en snygg mönstrad blus i bruna och beige färger. Jag fotade mycket mer men jag tar med dom bilder som blev bäst. Jag fotade även herrkläder och dom kommer i ett senare inlägg

 

                                                      

Clipart Library 

Det är toppenväder ute så det blir ytterligare en promenad och det börjar kännas nu i kroppen att man rör på sig mer. Jag är kanske lite för mycket uppe i varv för mitt eget bästa så jag tar mig en stund med avslappning till Savita Norgren. Ha nu en fortsatt fin lördag

 

      

Saturday In the park med Lexington Lab Band (Chicago cover)


#Damkläder #Logga #Leopardmönster #Carole #Carole #Polotröja #Täckjacksvästar #Skyltdocka #Lexington

Av Malin wiper - 21 augusti 2021 09:15


 

I går såg vi en CHEVROLET CORVETTE Z06 från 2007 då vi var ute och åkte med elbilen. 


  

 

Vi gick omkring i ett nybyggt område på Öster Mälarstranden och då fotade jag lite av varje. Här några höga pelarkrukor med röde blommor


 

På ett ställe i Västerås stod en annan röd bil inklämd mellan två pelare men dom ser man inte på bilden. Bilen är en FORD COUGAR från 1970

 

                                                                                         

Clipart Library

  

 

Sen fotade jag denna bil på ett ställe där det står bilar som skall upprustas. Jag kan inte se vad det är för bil 


 

En liten parkoas i ett bostadsområde


  

 

Detta är en skulptur som står mitt i ett bostadsområde på Öster Mälarstranden. Konstnären heter Joakim Ojanen och skulpturen går under namnet "Tidsresenären". Klicka här för att komma in på en sida där man får se kontnären i ett klipp från SVT nyheter. Klicka här för att läsa pressvisningen

 

    

Jag hittade ett filmklipp på både konstnären och konstverket. Klicka här för att se ett annat klipp

 

 

När man går upp till en av parkoaserna så har dom lagt en annorlunda plattläggning. Den kändes väldigt märklig att gå på. Som en studsande känsla i och med att gräset fick växa lite fritt mellan dom små plattorna som var många. Det var som kilar mellan varje och jag visar bara en närbild av det hela


   

Från det här hållet på andra sidan sjön har jag inte fotat detta hus förut. Har bara fotat från långsidan. Halva ligger under vatten och byggnaden är till för konferanser. Den går även att bogsera ut

 

Nu har vi 12 grader varmt på morgonen men det är soligt och vindstilla. Det är så skönt att kunna gå ut och promenera utan att man svettas ihjäl eller att det regnar och blåser kraftigt. Jag börjar känna mig piggare och lite gladare av dessa promenader som jag/vi kunde börja med igen. Vi har några saker att se fram emot och sånt behövs för att livet skall få lite nyans

 

                                           

 

Hoppas ni har det bra mina kära besökare. Hoppas ni har en händelserik och njutbar lördag att se fram emot. Sköt om er

 

      

Vi är ju inne i augusti nu så denna låt passar bra. Månsken i augusti med Lena Philipsson och Darin

 

                         


Clipart Library 

 

#Chevrolet #Cougar #Parkoas #Skulpturen #Plattsättning #Byggnaden #Lena 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards