Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 augusti 2021

Av Malin wiper - 19 augusti 2021 18:15


 

I dag då vi åkte ut med hyrbilen så fick vi tag på en pall hos Clas Ohlson som var nedsatt till 50 kr. Den passade ypperligt till vårt nya tidningsställ som jag köpte på Myrornas second hand för ett tag sen. Ovanför har vi en spegel. Tidningsstället var ett fynd för vi betalade endast 99 kr för det men på inredningsbutiker kostar det 695 kr. Klicka här för att se samma tidningsställ fast i svart färg

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg där jag skriver om tidningsstället 


               

Så här ser vår spegel ut i vardagsrummet mellan hall och sovrum. Den köpte vi på IKEA 2012 och den har formen av en kurvig kvinna och den blir bara snyggare med åren. Så vi har haft den ända sen vi bodde i vårt egna hus i Vaggeryd. Vi måste bara flytta kontaktdosan som ligger under för det ser inte snyggt ut 

               

 

Vi har haft 5 sköna timmar med hyrbilen och det har inte regnat nåt utan solen har kommit fram emellanåt. Vi skulle ha åkt runt mer men tiden gick så fort så vi höll oss i Västerås med omnejd. Denna utflykt kan vi leva på ett tag tills nästa gång och då blir det lite mer action.. 


Klicka här för att se hur jag hängde tidningar 2013 utanför vår toalett i förrförra lägenheten

 

 

Innan vi åkte hem så tog vi en tur till Läkarmissionens second hand. Min man kom bärande på en kartong han hittade på lampavdelningen. Det visade sig vara ett fynd som på nätet kostar 2.140 kr och vi har köpt denna lampa för 55 kr och den såg ut som ny. Det är en vintagelampa som tillverkades 1970-1979 i Tyskland.

 

Klicka här för att komma in på en sida och se hela lampan

 

 

Så här ser den ut då man tar den ur kartongen då den är ihopfälld

 

 

Detta är första läget när man fäller upp lampan men det är flytande lägen       


 

Detta är det högsta läget och så fort jag såg lampan så utropade jag: Vintage!, och det var rätt. Jag ser nu att jag vänt lampan fel för detta är upphängningen för vägg. På andra sidan så finns det en på och av knapp för lyset.

 

  

Sen kan man även fälla den bakåt och lampskärmen går att vinkla i många lägen också. Lampan går även hatt hänga upp på väggen som en vägglampa i flera lägen

 

       

Vintage Rain Lamp

 

 

Här ser man lampan på mitt skrivbord bakom laptopen

 

 

Detta är min lilla datorplats i sovrummet på sidan om sängen. Jag vill inte ha det större utan så lättsamt som möjligt. Bordet och byrån är i samma serie och det köpte vi då vi flyttade hit för 4,5 år sedan. På sidan om byrån har min man en herrbetjänt där han hänger lite plagg ibland

 

      

Nu passar det bra med en låt från 1975 med The Hollies. Låten heter He Ain't heavy He's my brother. 

 

Nu skall vi bara slappa och ta det lugn och jag hoppas ni får en fin kväll mina kära besökare

          

 

 

#Pall #Tidningsställ #Spegel #Vintagelampa #Läget #Datorplats #Hollies

Av Malin wiper - 19 augusti 2021 09:15


   

Vi höll på att bli tokiga av tristess så vi hyrde elbilen i dag så jag vill bara önska er en fin torsdag. Kommer in igen så fort jag har nåt att skriva om. Sköt om er. Nedan lite minnesbilder och ovan en bild från svartån i Västerås 2019. I dag är det regnfritt, himlen är blå, det blåser lite och är 13 grader varmt på morgonen.


    

Så här kan man placera en blomma också 2019 på ett elskåp


   

Detta ser inbjudande ut utanför ASEA torget 2019 

   

Minnesbild från 2018 då jag fotade intuti en veteranbil 

   

Minnesbild från Borgåsund 2018. Ett par ror ut till en liten hotellstuga där man kunde bo en eller flera nätter 

 

      

Mark Knopfler & Emmylou Harris med Our Shangri- La

 

                         


Clipart Library


#Elbilen #Svartån #Blomma #Inbjudande #Mark 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards