Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 augusti 2021

Av Malin wiper - 18 augusti 2021 13:00


  

Här kommer lite från uteplatsen hos Hallsta Café & Restaurang från sist vi var dit. Nu blommar det för fullt men snart så har det blommat ut och hösten visar sitt ansikte. Den 18 januari 2019 slogs portarna upp för Hallsta Café & Restaurang. Vi var då dit och fikade första gången så klicka här för att komma in på det inlägget. 

 

                        

Clipart Library 

Klicka här för att se när vi var dit och åt glass 12 juni. Klicka här för att komma in på ett inlägg från 4 maj


 

Dom har så fint på sin stora uteplats där det finns många ställen att sitta på. När jag ser sånt här så tänker jag på en scen och ser musiker framför mig. Jag har levt i en tid då det var levande musik på flera cafén, restauranger och på gator och torg. Därför tycker jag det är lite dött numera i samhället. Fast Hallsta Café har haft underhållning några gånger men sen kom den förbaskade Corona och ställde till det. Det är mest shopping som gäller och köpcentrum har blivit dom nya nöjesställena där man bara handlar, fikar och äter


 

Ännu en upphöjning där man kan sitta och mysa, kanske ett tag till. Siba och hennes man är så bra på att se till att det blir mysigt och har ändrat om lite genom dom åren dom drivit stället. 


 

Jag tar alltid en cappuccino och till det en muffins eller smörgås, deras muffins med blåbärsgömma är jättegod. Dom har den bästa cappuccinon och skummet är makalöst fint och gott. Här har jag fått ett stort hjärta mitt i skummet. Min man tar för det mesta vanligt kaffe men då får han lite skum på den också. Det uppskattas, sen äter han för det mesta deras egna hembakade morotskaka som han tycker är den godaste han ätit

 

                                                     

Clipart Library 

 

Skum som heter duga

 

 

Här ser ni fina Siba som driver stället med sin man Bazel


 

Min man köpte 2 pelaroner för ca 3 veckor sen och dom var helt utan blommor då. Nu blommar dom och är så vackra så vi planterade om dom och satt dom i köksfönstret. Här ser ni en av dom och jag gillar verkligen våra jättestora långa fönster i lägenheten för det blir ett sånt fint ljusinsläpp


  

Lite fint mot en husvägg men snart är det ett minne blogg från denna sommaren. I dag både regnar och blåser det så jag vet inte om jag kommer ut nåt men min man har varit till Vårdcentralen för att ta varanprov. Vi funderar på att köpa stormsäkra paraplyer för nu har flera gått sönder på grund av blåsten.

 

                                        


Detta är ett stormsäkert paraply från Utslaget 

 

        

En aukustisk version av låten Paraplyerna i Cherbourg. En låt från filmen med samma namn. Hon som spelar gitarr heter Maria Stoltz


 

I dag såg jag detta när vi promenerade framför vårt hus. En liten nallebjörn har blivit bortglömd bredvid en ljuspelare framför en port      

 

 

Nallen var helt genomblöt och det såg så rörande ut. Det har regnat för fullt och blåst rätt kraftigt men vi tog ändå en promenad. Min man har regnkläder och jag har en allväderskappa så vi klarar oss. Detta väder är ju inget om man jämför med hur det ser ut på andra platser i världen med översvämmningar och annat elände. Klicka här för att se hur det ser ut i Gävle där det är översvämmningar. Nu har jag inget mer att komma med så jag önskar er alla en fortsatt fin dag. Klicka här för att se en nallebrjöns skulptur i time lapse 

 

                           Skickar en teddybjörns- kram till eranimated-teddy-image-0067


      

Jag hittade ett klipp på ett norskt band som heter The Teddybears. Låten heter To feite Striper. Klicka här för att läsa om gruppen. Klicka här för att se 20 sätt att återbruka gamla däck på

 

                                                                 


Clipart Library 

 

#Hallsta #Cappuccino #Pelargoner #Maria #Stormsäkert #Nallebjörn #Teddybears

Av Malin wiper - 18 augusti 2021 07:15


 

När vi var till min son sist så ville han visa oss en bokskog några mil från Enköping. Den ligger i Fånö och heter Fånö Bokskog. Här var vi på väg genom väldigt vacker ren natur

 

Klicka  här för att komma in på en sida och läsa om allt som finns att se i Fånöö. Dit hoppas vi kunna åka nästa sommar och uppleva både bokskog, orangeri, parken, ekallén, Fånö gård och mycket mer. Klicka här för att läsa om Fånöö Orangeri som även har gofika

 

                                                               

Clipart Library

 

Här ser ni när vi närmar oss bokskogen och åker in i den och det var en magisk upplevelse. Vi skall åka tillbaka en annan gång så jag kan både filma och fota mer. Då när det inte är så mycket solglitter

 

      

Jag filmade när vi åkte in i bokskogen så här kommer klippet.

 

                       

 

 

Inne i skogen fanns en gammal runsten där det stod Fånöö

 

                                                            


Clipart Library

 

Här kommer lite utfyllnad med bilder jag tagit när vi varit ute och åkt. 


   

  

 

Jag måste skynda mig för jag skall med tåget, så det blir hejdå! från mig. Jag börjar få slut på bilder och idéer igen gällande bloggen. Jag har bilder men jag är inte nöjd med dom så jag har rensat rätt rejält bland alla bilder. Därför blir det ett kort inlägg och sen kommer jag tillbaka så fort jag har nåt att skriva om. Ha det bra och sköt om er

 

                                    

Clipart Library 

       

First Aid Kit med Emmylou

 

#Bokskog #Filmklipp #Runsten #First

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards