Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2021

Kaja, Paolas filmklipp, Volvo Amazon och Chrysler Valiant

Av Malin wiper - 16 augusti 2021 14:00


   

Här kommer lite blandade bilder från promenader och lite annat. En kaja stod där så mäktig och spanade

 

                                                                

Clipart Library 

 

Fint krypin framför ett bostadsområde.

 

 

En blomkruka som satts fast på ett balkongräcke i hörnet. På håll såg det så hisnande ut och en kul idé

 

 

Här en kaktus på ett stenparti tillsammans med andra växter 


 

Lite blommor från en pakoas som vi ofta promenerar förbi

 

                  

Clipart Library

 

Ovanför parkoasen finns ett gym och där satt vi och fikade vid ett bord för ett tag sen. Min man testade en av träningsmaskinerna.


  

Lite mer grönska från parken intill fontänen i vår stora parkoas. 

 

                      

Clipart Library 

 

Sist vi var ute med elbilen såg vi denna VOLVO Amazon från 1967. Det är inte undra på att man ser så lite veteranbilar ute i år. Dom åker naturligtvis till andra ställen i landet där dom har tillåtit Qruising. Jag saknar verkligen veteranbilarna ute på vägarna här i Västmanland. Jag blir eld och lågor då jag råkar se nån

 

  

Hade även turen att se ytterligaren en veteranbil en dag vid Mälarens vatten i Västerås. Det är en CHRYSLER VALIANT V 200 från 1964        

 

      

Plymouth Valiant från 1962

 

   

       

Jag har lånat ett klipp av min Youtubevän Paola. Hon är så proffsig på att göra filmklipp och dom är så varierande och spännande. Jag har själv filmat lite nu  men jag hade för bråttomt så jag fick yrsel när jag tittade på dom olika filmklippen jag tagit. Jag får gå ut och träna på att filma sakta och sätta ihop lite mindre snuttar. Klicka här för att se ytterligare ett filmklipp från Paolas Youtubekanal       

 

                                                           

Clipart Library 

Det var så härligt ute i dag då vi tog vår promenad och det var bara lite svag vind och skön luft. Det kändes som att det skulle börja regna för ett tag sen men nu har jag slutat svettats i ansiktet så det lär dröja ett tag till. Jag hoppas ni får en fortsatt fin dag kära besökare. 

 

Un abbraccio da Malin, betyder: Kram från Malin på Italienska

 

#Kaja #Krypin #Blomkruka #Kaktus #Parkoas #Volvo #Paola  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards