Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2021

Me before you film från 2016 och Cheryl Bentyne

Av Malin wiper - 9 augusti 2021 08:30


           

                

Jag har sett en film på Netflix som heter Me Before You (Livet efter dig). Det är ett drama, romanse och för regin står Thea Sharrock. I rollerna ser vi: Emilia Clarke, Sam Claflin, Janet McTeer, Charles Dance mfl. Jag såg att vi hade en gratismånad på Netflix så jag passar på att se lite filmer där. Det var ett tag sen jag var medlem på Netflix

 

Handlingen

 

Lou hoppar mellan olika ströjobb och när hon blir personlig assistent åt Will, en framgångsrik, ung, aktiemäklare som blivit rullstolsburen i en olycka ställs hennes vanligtvis positiva inställning på prov. Olyckan förändrade Wills liv på ett ögonblick. Han som var en aktiv äventyrare har förvandlats till en cyniker som gett upp allt men Lou bestämmer sig för att visa honom att livet är värt att leva. 

 

                                                

                           Clipart Library
Recension

Jag var inte beredd på att filmen skulle vara så pass bra men den nådde inte upp till en fyra vad gäller feelgood filmer. Filmen hade ett allvarligt tema som gjorde den sorglig men mitt i allt så fanns det ljuspunkter och bäst i sin roll var Emilia Clarke. Hon hade verkligen ett spelande ansikte med många bottnar. Jag fällde lite tårar på slutet i och med att den manliga huvudrollen var tvungen att ta ett drastiskt beslut i och med det svåra handikappet.  

 

Filmen får av mig 3 starka röda skor i betyg av 5 möjliga

 

      

 

      

Trailern till filmen

 

I dag 13.00 skall min man till röntgen (datortomografi) på Köpings sjukhus. I dag måste jag ut och promenera för jag börjar verkligen stelna till och då får jag besvär av mina skador. Tack och lov så är armen bättre för jag sitter kortare stunder och ändå hinner jag med mina inlägg. I går behövde jag inte ta värktabletter så det går framåt. Jag vaknade tidigt på grund av en mardröm. Tittade ut och såg att vi hade en kraftig dimma så man såg knappt träden men nu har det lättat. Nu har vi en ny vecka och jag hoppas den blir bra för er mina besökare. Än om det ser väldigt mörkt ut då man går in och läser nyheterna. Känns katastrofalt med dessa bränder, översvämningar och mycket annat. Hotet ligger som en sordin över världen. 

 

      

Cheryl Bentyne med Foggy Day In London Town. Många artister har sjungit in denna låt men jag gillar animeringen i detta klipp. Cheryl Bentyne är en jazzsångerska som mest sjungit med i The Manhattan Transfer. Det var en grupp jag lyssnade mycket på förr. Den gruppen har varit aktiv sen 1969 och är det fortfarande än om inte alla medlemmar i gruppen är kvar. Tim Hauser dog 2014 i en ålder av 72 år.

 

#Me #Thea #Trailern #Cheryl 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards