Öppen Ridå

Alla inlägg den 7 augusti 2021

Av Malin wiper - 7 augusti 2021 10:00

  

Jag skulle nu ha satt in ett filmklipp jag tog då vi var ute och åkte i min sons motorbåt men det tar lite tid att sätta ihop filmklippen. Jag filmade flera gånger och skall nu klippa och sätta ihop allt med hjälp av min man och det tar sin lilla tid så jag sätter in lite andra bilder tills vidare.

 

                                

 

Jag bestämde mig för att lämna tillbaka GoPro filmkameran till min son för jag inser att det blir för mycket för mig. Jag har redan kamera och den är så pass bra att filma med så det räcker för mig. I och med utmattningsdepressionen (utbrändheten) jag fick för ett antal år sedan så har jag inte samma uthållighet som förut. Jag blir stressad av att ha för mycket omkring mig. Det räcker med en kamera, mobilen och laptopen. Jag har även valt bort både facebook och Instagram. Än om jag går in där emellanåt och kanske tar lite bilder till Instagram så småningom. Hade jag inte bloggen så skulle jag ha valt både fb och Instagram istället. Jag är inne rätt mycket på Youtube för jag har en Youtubekanal där och har lärt känna lite folk.

 

                                

Clipart Library 

Jag är lite stolt över mig själv att jag tog beslutet att begränsa mig för man får bestående skador av en utbrändhet som gör att man inte kan ha lika många bollar i luften som förut. Hade jag inte haft detta och även nackskadan så hade jag varit i full gång nu men jag kan inte trolla och livet ställer till saker. Det är en stor lättnad att jag kan säga nej och avstå från saker. Min son förstod mig precis för han vet ju hur jag har det. Var ju så glad för att han ville ge mig gopro filmkameran

 

 

Jag sätter in lite andra bilder sen i går tills filmen är klar. Vi åkte en sväng med sonen på en liten fin landsväg. Han ville visa oss en bokskog och då fotade jag det jag såg utefter vägen. Jag filmade när vi åkte in i bokskogen så det kommer senare. Det var så vackert utefter den vägen och man såg många arbetsfordon på åkrarna. Jag fick en känsla av ordning, rent, vackert och inte ett enda skräp i sikte. På bilden en skördetröska som tömmer i ett transportfordon

 

   

   

En traktor som harvar, slätar ut marken

 

                                   

Clipart Library 

På dom små vägarna får man åka åt sidan och ställa sig då stora bilar och traktorer åker förbi. Det känns då som när jag var barn och man åkte med föräldrarna på såna vägar och även ännu mindre grusvägar. Då tog det lite längre tid då vi skulle åka upp och träffa mormor, morfar och mina morbröder i Umeå. Mamma är född i Umeå. 

 

 

Detta var en av dom minsta traktorer jag sett när man jämför med en fullstor traktor. Jag fotade alla som stod under tak men solen låg fel mot huset så det var så svårt att få en bra bild

 

   

Jag tar med bilden ändå så ser man skillnaden på storlek. 

 

 

Här svängde vi av mot grillby. Det första vi gjorde när vi träffade min son var att åka till Mel's Garage där sonen bjöd på kaffe och smörgås. Där överräckte vi vår lilla present på hans födelsedag. Vi vaknade 08.00 och vi har solfritt men 17 grader varmt på morgonen. Vi tar det lugnt och går ut på en promenad lite senare. Hoppas ni får en härlig lördag. Sköt om er och ha det så bra

 

       

Tyvärr ser man även mycket av den döende landsbygden. Det känns inget vidare när man åker förbi fallfärdiga gamla lador, hus och andra byggnader. En del hade kunnat rustas upp innan förfallet. Det är ett stycke historia som kommande generationer går miste om. Jag har fotat en del hus som ser övergivna och spöklika ut genom åren.  

 

#Gopro #Skördetröska #Traktor #Storlek #Grillby #Döende

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards