Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 augusti 2021

Av Malin wiper - 6 augusti 2021 17:36


  

I många år har vi haft som tradition att åka till Svartkärret Koloniområde och Båthamn. Där har vi fotat oss tillsammans ute på en brygga och suttit på utemöblerna som stått där i många år. Vi började med detta innan vi flyttade närmare min son så jag skall leta efter mappen med alla bilder och kanske göra ett bildspel eller bara ett inlägg med bilderna. På denna bild ser ni mig och min son och dagen till ära så fyllde han år. Vi brukar inte uppvakta varandra numera på ojämna födelsedagar men i och med att vi åkte dit så fick han en liten present

 

     

Vad passar väl inte bättre då än med Stevie Wonder och låten Happy Birthday 

 

                    


Clipart Library

 

Sen var det dags för min man och mig att bli fotade av min son

 

Vi har hunnit med så mycket i dag så det tar tid att få till alla bilder och sen fixa inlägg så jag tar detta först än om vi fikade innan vi åkte till Svartkärret. Jag kan säga så mycket som att vi åkt med i min sons båt

 

                                                      

Clipart Library

 

Efter det var det min son och hans styvpappa som fastnade på linsen. Vi sitter lite närmare varandra denna gång för alla har vi tagit båda vaccinationerna men vi är ändå försiktiga

 

 

När vi kom hem så såg vi denna fantastiskt fina lastbil som vi åkte efter en bit. När dom stannade så frågade jag om jag fick fota bilen till min blogg och det fick jag. Det är en SCANIA VABIS L71 från 1954. Som ni ser så är den så snygg och välskött så det var en fröjd att se den på vägen. Klicka här för att se en liknande fast från 1957

 

     

       

Tunga Rallyt Väst 2018. Classic truck and busses tour 

 

                               

Clipart Library 

Vi har haft det så toppen i dag men nu är vi trötta så vi tar det lugnt resten av dan och kvällen. Hoppas ni alla haft en fin fredag. Ha en njutningsfull kväll


#Tradition #Svartkärret #Stevie #Son #Scania #Rallyt

Av Malin wiper - 6 augusti 2021 08:30


 

Nu skall vi snart åka iväg till min son så jag hinner inte fixa med bilder utan tar några som blev klara i går. Det fanns så många såna här fina blommor i Skultuna park bakom parkbänkarna. Vi har sol på morgonen och 13 grader. Det ser ut att bli rätt varmt i dag.


 

Dessa blommor fanns det hur mycket som helst av i olika färger

 

       

Saturday In the park med Leonid & Friends (cover Chicago

 

 

Dom hade snygga papperskorgar i Skultuna men tyvärr hade nån klottrat ovanpå.

 

 

Dom/den hade kunnat uppsöka detta plank där det är tillåtet att klottra. Det finns två såna här framför en lekpark. Klicka här för att se en gammal vintage bus

 

 

En färgstark boll som blivit kvarglömd i en sandlåda

 

Nu blev det lite bråttomt för vi måste iväg med elbilen till Enköping. Jag ville bara önska er en njutningsfull fredag vad ni än skall hitta på. Var rädda om er 

 

       

Kinetic Architecture olika student projekt

 

#Blommor #Leonid #Papperskorgar #Klottra #Boll #Kinetic

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards