Öppen Ridå

Alla inlägg den 4 augusti 2021

Av Malin wiper - 4 augusti 2021 17:00


 

Vi stod inte ut längre så vi hyrde elbilen och åkte ut några timmar. Vid en OKQ8 mack såg jag denna CHEVROLET CAMARO från 2004. Jag pratade med mannen som ägde bilen och han sa att bilen har orginallack så den är inte omgjord. Mannen var så trevlig och lät mig fota som jag ville. 


 

Den var väldigt välskött och och glänste i rödaste rött. Det var väldigt länge sen jag såg en Camaro så det var kul. 

 

Klicka här för att se hur Chevrolet Camaro har sett ut från 1966-2020

 

                   

Ubuy

 

Jag gillar kombinationen rött och silver

 

     

Phil Collins med In the air tonight. En av alla låtar som kom ut 2004 samma år som Camaron


 

Jag blev så glad att han fällde ner sufletten när han åkte iväg för då fick jag lite mer bilder


 

Sen svängde han av från macken men innan hade jag hunnit tacka honom

 

                                                        

Johnells

 

Sen åkte vi till Skultuna och där såg jag denna VOLKSWAGEN 1500 från 1968. Den såg otroligt fin och välskött ut. Vi har varit flera gånger till Skultuna sen vi flyttade till Västmanland. Klicka här för att se en reklamfilm från 1950-talet ang Volkswagen

 

Jag har tagit massor med bilder i dag och även filmat med GoPro filmkameran (fått av min son) så min man håller på att lära mig den nu. Vet inte om det blev bra men jag tränar och ser det bra ut så gör jag en liten film med musik och även stillbiler så fort jag orkar. I och med att jag skött mig så bra nu så kunde jag skriva detta inlägg också i dag. Det gäller bara att ta pausar och inte sitta flera timmar framför datorn. Det kommer att ta lite tid att få färdigt bilder och göra inlägg men så får det bli. Hoppas er dag varit bra hittills och fortsätter så. Sköt om er

 

       

Tommy Emmanuel & Billy Strings med Working Man blues

 

                                      


Clipart Library

 

#Camaro #Phil #Volkswagen #GoPro #Tommy 

Av Malin wiper - 4 augusti 2021 07:00


                                      

   

Jag sätter in ett inlägg som jag redan hade klart men som bara behövdes fyllas på med lite på slutet. Jag har hittat mer skräp i naturen och det finns obegränsat med skräp slängt överallt. Ovan en cigarrettändare som nån köpt hos Pressbyrån och nu ligger den där bland grenar och blad

 

Klicka här för att se en cigarettändare i form av ett strykjärn. Ett sånt har jag aldrig sett förut. Klicka här för att se en tändare i form av en toalett


 

Capri Sun en påse med dryck av nåt slag låg där mitt i gräset. Finns i olika smaker. Nu ser man även kassakvitton lite överallt så skräpberget utökas med nytt skräp och dessa munskydd som man ser överallt nu. Det är ofattbart detta för vi skulle ju kunna ha det så mycket bättre gällande miljön om vissa tog sitt ansvar.

 

                   

 

Klicka här för att se vart allt plast i naturen tar vägen. Klicka här för att höra Edvard Persson sjunga om att inte skräpa ner i naturen. Redan på den tiden än om det inte var så mycket skräp som nu


En kartong stod vid ett hus i centrum och i kartongen fanns bara skräp  


Denna förpackning har innehållit Kinder Bueno som är en choklad. Listan kan göras lång på allt man ser på marken och runtomkring 

 

                  

 

   

Invid ett buskage låg en kartong som innehållit USB Car Charger (billaddare)
 
Klicka här för att få lite tips för en skräpfri upplevelse
 
 
 

Malin tycker till:


Dom sa på TV i går morse att dom skulle fixa till ställ för dessa elsparkcyklar som hyrs ut för nu ligger dom i klasar lite överallt. Hur naiv får man vara?. Dom som slänger elsparkcyklar överallt kommer att fortsätta med detta och inte sätta dom i nåt ställ. Kolla hur det ser ut i alla vanliga cykelställ och även runtomkring där det ligger cyklar utspridda överallt. Det enda som kan stoppa detta är bötfällning men det kostas inte på resurser för varken det eller poliser ute på gatorna. Elsparkcyklarna slängs inte bara i centrum utan dom finns överallt även i naturer, på trottoarer, stränder mm. När jag var barn så kom jag ihåg att det alltid gick omkring två eller fler poliser i centrum av Sundsvall. Det blir billigare för samhället än att låta bli. Kolla också alla kundvagnar som står överallt och ändå finns det ställ för dom utanför butikerna. Men en del orkar tydligen inte sätta tillbaka dom

 

Klicka här för att läsa lite mer om detta problem. Vad är det folk inte har förstått?. Vädigt dålig bortförklaring

 

       

Chris Norman (från Smokie) här med sin dotter Susan Norman och låten All I want to do Is dream

 

Det fungerar i alla fall att få in ett inlägg om dan fast jag promenerar, gör avslappning och annat. Det som jag dessutom gjort fel då jag har en nackskada är att jag tagit med mig laptopen till sängen flera timmar innan jag skall sova. Det har jag ändrat på nu så jag hoppas bli bättre men blir jag inte det så finns det hjälp att få. Nu är det onsdag och jag hoppas ni får en fin dag mina kära besökare

 

                                   

Clipart Library

 

#Skräp #Cigarrettändare #Kartongen #Kinder #USB #Elcyklar #Chris

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards