Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 augusti 2021

Av Malin wiper - 1 augusti 2021 16:00


 

Vi bestämde oss i sista minuten att hyra elbilen i dag. Till veckan så har min man så många läkar och sjukhusbesök han skall på så vi passade på i dag. Det blev inget regn och det var så skönt i luften när det är lite kallare och lite blåsigare. Det var skönt att komma ut några timmar för vi har inte bilen nu förrens på fredag nästa vecka och då åker vi till min son. Jag kommer att ha lite kortare inlägg ett tag för nu har jag fått tillbaka värken i höger arm (musarm). Går det inte över så får jag kontakta Fysioterapeuten. 

 

                            

Clipart Library 

 

Jag hann få en bild bakifrån på en VW LIMOUSINE från 1956

 

 

Vi mötte en OLDSMOBILE CRUISER från 1990. 

 

      

Samma bil fast från 1989 

 

 

När vi senare åkte hem på en gammal landsväg så stack dessa veteranbilar upp framför röda snygga hus. Den blå är en BUICK från 1972 och den svarta är en CITROEN BERLINE 11 SPORT från 1952

 

 

Jag stog och spejade ut över Mälarens vatten när en hel hög med gamla mopeder kördet förbi. Jag var inte alls beredd på detta men hann ta några bilder. Dom åkte så snyggt efter varandra.

 

    

Synd att jag inte var beredd att ens börja filma för det gick så fort och vips var dom borta igen

 

 

Såna här ensamma däck har jag många foton på men inte ett som är så demolerat som detta. Cykeln var ju fastlåst och nån har bara tagit allt utom detta däck. Så snopet om man hade en cykel och kom för att hämta den och se denna syn. 

 

  

En Klippduva dök upp på ett ställe vi åkte förbi. Nu tog det stopp i armen så jag önskar er en fortsatt fin dag. Om jag inte kommer ut på bloggen i morgon så har jag för ont. Alltid skall det vara nåt som krånglar

 

     

Dove of Peace. 

 

                  


Clipart Library

 

#Volkswagen #Citroen #Mopeder #Däck #Klippduva #Peace

Av Malin wiper - 1 augusti 2021 08:00


  

Det har skapats ett litet paradis nedanför en balkong. Det ser så snyggt och mysigt ut med både blommor och snygg utsmyckning


 

Färgglada blommor som lyser upp tillvaron. Vi behöver vackra synintryck

 

     

Dessa balkonger är verkligen ett extra rum. Jag hade önskat att vi sparat lite mer från våra två förra balkonger för det hade passat mycket bättre in än det vi har nu men vi vet ändå inte om vi kan fortsätta vara på balkongen. Jag är allerigisk mot vissa dofter och värst är Comfort sköljmedel, Nu är det uthängt tvätt varje dag på nån eller flera balkonger som luktar så. Jag blir hes, får snuva och klåda i ögonen så vi kan bara sitta där på morgonen. Det har blivit värre i år för förra året var det lite bättre. Vi kan inte ens vädra just nu för jag tappar rösten och får svårt att andas. Detta har eskalerat dom senaste åren. Det går inte för nån av oss att gå ner i en tvättstuga för där luktar det starkt av comfort så vi har egen tvättmaskin. Det blir till att stänga Café Minimal redan. Det är inte första gången jag skriver om detta problem

 

                                                

Clipart Library 

Klicka här för att läsa om sköljmedel. Där står det även ett alternativ till sköljmedel. Om man nu måste använda sköljmedel på vissa plagg så finns det ju mer miljövänliga sorter ex Skona, eller Änglamark. Det är skrämmande att barn kan drabbas hormonellt så läs hela artikeln. Klicka här för att komma in på ytterligare en artikel ang sköljmedel

 

Klicka här för att få ta del av ett recept på giftfritt sköljmedel. Klicka här för att se vad jag skrev 2018


 

Här vill man också sätta sig och mysa i blomsterprakten


 

Dett såg också jättefint ut


 

Så vackert och inbjudande


 

Fyra fina grenslekrukor med cerisfärgade blommor som lyser upp


 

Här ser vi hur man också kan göra och det ser lite sobert snyggt ut. Spaljeer på sidorna som passar bra in 


 

Från det ena till det andra, det här kan man kalla piskställnings kyrkogård


 

Några stolar ute för luftning, tror jag   


 

Nu har jag hittat en slaktad cykel igen och det känns som en sorglig historia som bara fortsätter. Vi blir mer och mer inlåsta och inget kan lämnas ute. 


 

Jag gissar att nån dragit sin kundvagn till sin bil och lastat i varorna och sen lämnat kvar vagnen. Den står som halvparkerad inom dom vita linjerna och man blir beklämd av allt man ser när man är ute och går. Tänk om alla skötte sig och inte slängde skräp, inte lämnade kvar vagnar, inte slaktade cyklar mm. Så snyggt det skulle se ut i vår utemiljö. Mycket skulle vinnas av detta och bli billigare för samhället och även för miljön.  För mig är det ofattbart att vi har det så här 2021.

 

                                  


Nu önskade jag att jag kunde säga att jag skall cykla iväg men jag har inte haft en cykel  sen ca 9 år tillbaka. Jag fick problem med ländryggen och var tvungen att sälja min sista cykel. Nu skulle jag nog kunna cykla lite men det är alltid risk att bli bestulen om den står utanför huset. Jag orkar inte heller bära upp den till andra våningen och vi har ingen hiss. Min son skall köpa en cykel man kan fälla ihop men då undrar man hur stabil den är att cykla på, Klicka här för att läsa om såna cyklar. Jag har cyklat så länge jag kan minnas och älskar att cykla. Nu har vi första augusti och tiden bara rinner iväg. Hoppas ni har en fin dag att se fram emot.

 

     

Ulf Dageby med I dimman under granen


#Balkong #Sköljmedel #Piskställnings #Cykel #Kundvagn #Ulf

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards