Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 juli 2021

Året var 2017, Veteranbilar, Hallstaparken och Linda Gail Lewis

Av Malin wiper - 27 juli 2021 08:00


 

En bild jag tog i juli 2017 på en stubbe som nån gjort nåt kul av. Dom två första åren 2017 och 2018 var dom bästa åren då vi hade egen bil och var ute och upptäckte allt nytt runtomkring. Västerås och Enköping hade vi varit mycket till genom åren i och med att min son bor i Enköping och min mans bror i Västerås men alla andra ställen var helt nya. Sen upptäckte vi mer hela tiden och allt roligt vi haft på Hallstaparken glömmer jag aldrig. Bara att kunna träffa min son oftare betyder så mycket. Vi skulle ju ha flyttat till Enköping men där har det än inte dykt upp nån lägenhet så det är omöjligt. Vi trivs i Hallstahammar och det är ju bara 6 mil till Enköping

 

                     

Clipart Library 

 Hallstaparken piano

 

Klicka här för att se lite interiörbilder från Hallstaparken. Klicka här för att se när vi fikade utomhus på Hallstaparken, Klicka här för att se när vi såg The Granlocks i Hallstaparken

 

Klicka här för att se när vi var till Café Samt i Enköping med min son 2017


     

En av bilarna jag fotade i juli 2017. Detta är en Hudson från 1936

 

     

 

En chevrolet Bel Air från 1956 susade förbi i juli 2017


 

På Lövudden stod en Dodge Cornet från 1966 parkerad i juli 2017

 

Klicka här för att se när vi var till Lövudden och lyssnade på ett bluesband i juli 2017. Nu har detta ställe sålts och det blir nåt helt annat där


  

En rosa tjusig bil dök upp på en parkering i juli 2017. Det är en Dodge Custom Royal från 1959

 

 

En annorlunda bänk i Västerås april 2017. Den var där i några år men nu är den borta

 

 

I maj 2017 stannade vår Suzuki Wagon R+ i en rondell i värsta rusningstrafik. En riktig rysare. Efter det köpte vi samma bil men silverfärgad och den höll bara i 1,5 år. Att vi köpte en sån liten bil berodde på att jag hade såna besvär från nacke och ländrygg och bilen var hög och lätt att komma in i. 

 

 

Den 7 juli 2017 dök denna läckra husvagn upp framför ett rapsfält när vi var ute och åkte

 

        

En höjdare då vi såg Linda Gail Lewis (Jerry Lee Lewis syster) hos Carlssons på Kajen i början på juli 2017. Nu finns inte Carlssons på Kajen längre. Man fikade, åt och sen kunde man ge en extra slant till underhållningen. Klicka här för att se ett inlägg från Lindas besök. Jag skrev rätt många

 

Carlsson på Kajen har förvandlats till La Petite istället med samma ägare. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning 2020. Det skall vi kolla upp och testa vid tillfälle. Jag la ut lite minnesbilder i och med att jag inte har nåt att skriva om just nu. Det är ju inte helt fel heller att ta lite andningspaus från bloggen, men det är svårt för det är ju så roligt. Det har regnat i natt och nu är det rätt mörkt ute och lite svalare. Ha nu en skön tisdag och var rädda om er 

 

                              

Clipart Library 


#Stubbe #Hudson #Bel #Dodge #Husvagn #Linda #Petite

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Av Malin wiper - Torsdag 11 april 08:15

                                       Actionet  Bottiner= franska "små stövlar", syftade från 1840-talet på kortskaftade kängor, oftast med snörning. Klicka här för att se ytterligare en bild på hur svarta bottiner med dragkedja ser ut. Jag h...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards