Öppen Ridå

Alla inlägg den 26 juli 2021

Av Malin wiper - 26 juli 2021 15:00

 

Jag kan inte komma på nåt att skriva om just nu för det händer inte mycket. Bilden ovan tog jag sist vi var till Frösåkers Brygga. Solen låg på så starkt så jag fick inga bra bilder. Klicka här för att se vad som finns mer på området runt Frösåkers Brygga. Klicka här för att komma in på deras facebook. Klicka här för att se ett klipp från Frösåkers Brygga. Det var förra året i mars och då var det rätt nedstängt. Nu har restaurangen i den höga huset öppnat


Klicka här för att se när vi var dit 21 augusti 2018 del 1. Klicka här för att se del 2. 

 

                                

Clipart Library 

 

Jag tar med några bilder från sist vi var där i alla fall

 

 

I detta hus serveras glass och det finns många sittplatser att välja på

 

  

Det är hemlagad glass Frösåkers Brygga. Dom har öppet alla dagar från 12-18. Vi har än inte testat glassen men nästa gång skall vi köpa varsin. Det är verkligen en fint uppbyggd Vikingaby som även har en smedja

 

 

En passande bänk med några sittdynor och bakom finns flera bord och parasoller

 

 

En tupp stoltserar ovanpå en vikingabyggnad där det finns en restaurang vid vattnet. Den och mycket mer ser ni i länkarna längst upp på sidan

 

 

Mellan piratskeppet och restaurangen låg denna räddningsbåt i form av en gummibåt

 

 

Jag tar med denna bild trots att den inte är bra men där ser man restaurangen och bryggan där man kan se folk som badar

 

                           

Clipart Library  

     

Ett klipp jag hittade på Piratskeppet på Frösåkers Brygga. Vi har inte varit inne i båten än utan bara utanför. Corona kom i vägen när vi hade tänkt besöka skeppsmuseumet. Klicka här för att se Vikingaskeppet Glad

 

                          

Clipart Library 

 

Det finns flera olika vandringsleder att gå på. Gröna Stigen och Röda Stigen. 

 

 

Även en vandrings Led som heter Guda Gott. Klicka här för att läsa mer om vandringstips

 

     

Jag avslutar med lite Vikingamusik. Pat Razket med Rectruiting Day. Dom utövar Piratfolkrock. Klicka här för att lyssna till en låt som var med i Eurovision contest 2018. 

 

Min man har varit till tandhygenisten hos käkkirurgen och hon sa att han blivit ännu bättre i tandköttet sen sist han var där. Så det går framåt hela tiden och han var ju till käkkirurgen häromdan så det är många undersökningar efter op och strålning. Nu behöver han inte gå dit på ett tag men det är en del andra undersökningar kvar innan han blir kallad efter 3 månader. Det är så varmt och tryckande nu så jag svettas kopiöst i ansiktet men inte lika mycket på kroppen. I morgon har vi hyrt elbilen för att åka ut nånstans och promenera och även se oss omkring igen. Vi får se om jag hinner skriva nåt inlägg innan vi åker men det är inte säkert. 

 

                      Ha en fortsatt fin måndag kära besökare   

 


#Frösåkers #Glass #Vikingaby #Tupp #Piratskeppet #Vandringsleder #Pat

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards