Öppen Ridå

Alla inlägg den 23 juli 2021

Av Malin wiper - 23 juli 2021 17:30


 

Jag såg en MORGAN PLUS 8 från 1994 i dag. Den åkte förbi så snabbt så jag fick skynda mig upp med kameran. I dag är det så skönt för det är mycket svalare och blåser lite.


 

Jag får ta till lite bilder jag tagit förut som inte kommit in i bloggen. Detta såg jag utefter en liten landsväg för ett tag sen


 

Frederbo står det på denna blomkruka. Det är alltid roligt när det dyker upp nåt när man är ute och åker


 

En Ringduva dök upp 


 

Sist vi var på second hand så såg jag denna tygbonad med färgtryck i form av myror. Jag har bara varit några gånger på 1,5 år på Second hand och det är ovanligt för att vara mig. Jag har fotat så mycket på många second hand genom åren men nu har det varit tunnsått i och med corona. 

 

                           

 

Nu har jag några bilder till ang mina inlägg om nedskräpning. När jag såg denna syn så kändes det så overkligt. Att det skall behövas en skylt för att folk skall förstå att dom inte ska fimpa i rabatterna. Gör dom så hemma också så dom fimpar i sina blomkrukor eller egna rabatter, Nej! det tror jag inte men det verkar inte som att utemiljön skall skyddas mot aska, skräp och annat


 

Jag trodde redan jag fotat den burk som var mest stampad på men jag hade fel. Denna tar rekordet och det har nog tagit lite tid att få till den så. Panta den eller släng där den hör hemma


 

Sen såg jag en som bara var slängd som den var i ett buskage. Det är en öl som heter Fem komma tvåan. Den håller 5,2% i alkoholhalt. Den kommer från Åbro Bryggeri. Jag brukar gå in i buskage också där man inte ser utifrån om det finns nåt. Där kan man hitta mycket skräp av alla sorter

 

 

Jag har ju en tändarsamling och här passar denna in i och med ölburken. Den har jag fått av min son för ett tag sen. Jag har både roliga och lite finare tändare men tyvärr gick mitt samlande lite överstyr så jag gav bort en del tändare och några sålde jag. Jag har ändå kvar rätt många och det är dom jag vill behålla. Ett tag så eskalerade det och jag började samla både på gamla askfat och tändsticksaskar. Det funkade inte till slut så dom gjorde jag mig av med. Jag har själv aldrig rökt förutom tjuvrökning tillsammans med en kompis då jag var 14 år. Det var första och sista gången för jag blev så dålig

 

        

Alex Roe med Smokin' And Crying

 

 

Den här robottändare fick jag av min son för rätt många år sedan. För att tända den så trycker man ner ena axeln och då kommer eldslågan från huvudet


 

Detta är en gammal bänk i slitet trä. Mellan bänk och bakstycke har nån roat sig med att trycka ner ett cigarrettpaket

 

Klicka här för att se en askkopp för cigarr som jag hade med i en gissningstävling 2016

 

                                

Cayman

 

En bit ifrån låg en cigarrett som verkar sakna hälften av tobaken. Det såg inte ut som nån ens hade tagit ett enda bloss på den


 

Då är det roligare att sen en idyllisk bild där det ser helt skräpfritt ut

 

         

Chrissy Metz med Should've Know Better. Vilken bra duo och hon sjunger jättefint. Klicka här för att läsa mer om henne Med denna fina softa låt önskar jag er en fin kväll

 

                                       


Clipart Library


#Morgan #Ringduva #Tygbonad #Nedskräpning #Tändarsamling #Chrissy

Av Malin wiper - 23 juli 2021 07:30

 

Nu har vi äntligen fått upp skylten till vårt Café Minimal på balkongen.   Så dråpligt! men man måste få skoja till det lite var man än befinner sig i livet. Det är ett A-4 papper som vi laminerade in och texten heter Motion Picture. Grön text med röda konturer. Vad gör man inte för att få det lite mysigare med en cafékänsla. Det är inte så att vi bara skall fika på balkongen utan vi kommer att fika ute nån gång/vecka. Vi har satt skylten under krukan som sitter på kallförrådet på balkongen. Nästa sommar skall vi köpa bättre stolar och vi hittar säkert på nåt annat också. 

                                 

                                 

Götefors  

         

Lite balkongmusik med en skicklig violinist som heter Marta Z


 

Här ser man det enda cafébordet som finns på Café Minimal..    . Fast det finns plats för några ståplatser.. . Klicka här för att komma in på ett inlägg där jag skrev hur detta galna upptåg började

 

      

Nu har jag lånat ett filmklipp från min Youtubevän Paola igen. Det är så somringt och snyggt filmat med många detaljer. Hon är så kreativ och proffsig. Det som slog mig var att hon till klippet hade en låt jag kände igen som Kenta sjungit in och den heter Just i dag är jag stark som jag alltid gillat. Hon har satt in den som musik till filmklippet men då med en sångerska som heter Moonica Mac. Jag har aldrig hört talas om henne så det var intressant. Kul att hon gjort en egen version av låten och jag gillar den

 

                        

Clipart Library 

Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Moonica Mac är ett artistnamn för Lisa Linnea Brolander. Hon är en svensk sångerska och låtskrivare född i Dalarna. Hon är även musikproducent. Moonica växte upp i Torsång utanför Borlänge. Hon är utbildad grundskolelärare med inriktning mot bild och fritidshem och har även gått singer-songwriter-linjen vid Iggesunds folkhögskola

 

Nu har vi fredag igen och veckorna bara rusar iväg. Hoppas ni får en härlig fredag vad ni än skall hitta på. Sköt om er och njut av sommaren.

 

                                               

Fruugo 


#Minimal #Marta #Cafébordet #Paola #Moonica

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards