Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 juli 2021

Av Malin wiper - 20 juli 2021 13:30


 

Detta är en CHRYSLER från 1956 som jag såg på långt håll från hyrbilen. Jag fick beskära bilden kraftigt för att den skulle synas lite bättre


           

Carlifornia 1950s. San Fernando In color, Så snyggt remasted gammal film på härliga bilar från den tiden. 

 

       

Två tavlor vi hade i vår förrförra lägenhet. Det var en stor 3 rummare med en lång hall som vi kallade för "Filmhallen". Tavlorna är två filmaffischer vi köpt på second hand. Jag tror vi gjorde oss av med dom då vi flyttade från förra lägenheten men jag skall kolla i vårt kallförråd. Det är mycket vi gjort oss av med och en del ångrar jag.

 

                                                  

ebay 

        

Denna är med Marilyn Monroe från en film som heter the seven years itch  . Klicka här för att se en lampa i gammalt biografstuk. Vet inte varför vi gjorde oss av med den 

 

      

Den andra är från en film med Greta Garbo och den heter Le roman de Marguerite Gautier . Klicka här för att se en filmklappa av min son 2012

 

                                           

Giftshop UK 

       

Så här såg filmhallen ut men mattan var mer klarröd än på bilden. Jag har så lite att skriva om just nu så jag får ta till gammal skåpmat. Klicka här för att se lite interiörbilder från vår förra hall. Klicka här för att se min gamla Diabelle telefon som jag köpte på 1980-talet. Den förekom i serien Dallas. Den gav jag min son för ett tag sen. Jag köpte den för 800 kr men nu är den bara värd 300 kr men det kan ändra sig. Fast har man en med beige färg så kan man få ca 400 kr för den. På slutet hade jag den som en inredningsdetalj

 

                                             

Clipart Library 

Bloggen funkar inte som den ska så jag får skriva allt i omgångar. Jag blir mitt i ett inlägg utslängd. Sen kommer jag in igen och då står det bara och snurrar så det är hopplöst att spara ner det jag skrivit. Får skriva om hela tiden och hoppas det sparas. Har skrivit till bloggplatsen nägra gånger men dom svarar aldrig. Det var bra ett tag men nu tar det sån tid att skriva inlägg så jag orkar inte och till slut blir det så att jag måste skaffa ny bloggplats eller egen domän. Det är synd för bloggplatsen är så bra uppbyggd och lättförståelig. Jag vill slungas tillbaka då vi bara hade en telefon, tv och stereoanläggning för då slapp man lägga ner tid på allt som tillkommit och till slut tröttar ut en. Helt plötsligt fungerar det en stund och jag hoppas det fortsätter

 

       

Nu behövs det nåt upplyftande och sensuellt. Det får Al Green bjuda på med låten Let's Stay Together 

 

                    Ha nu en skön fortsättning på dagen  

 

#Remasted #Filmhallen #Marilyn #Greta #Al 

Av Malin wiper - 20 juli 2021 08:00


 

Det är tunnsått nu med veteranbilar så jag blir så glad varje gång nån dyker upp. Här en MERCURY från 1969

 

                                    


Mercury Dockstore

 

Jag var så fräck så jag tog mig friheten att fota lite på närmare håll eftersom den var convertible


 

Hela framsätet. Klicka här för att se ett gammalt reklamklipp på en Mercury från 1969


      

David Lindley med Mercury Blues. Han är en amerikansk musiker som grundade bandet El Rayo-X. Han har arbetat med många andra artister inklusive Jackson Browne, Warren Zevon, Curtis Mayfield och Dolly Parton. Han bemästrar ett stort antal instrument så han kallas "maxi-instrumentalist" 


 

Det hängde lite saker på backspegeln bland annat doftgranar, dockhuvud och nåt annat

 

 

Även sånt här kan man få se utefter dom små vägarna. Två gamla bensinpumpar som stod bara en bit från vägen på en gård. Detta såg jag i september 2020

 

 

Jag läste i Västerås Tidning att Summer Meet i Västerås ställs in igen. Nu är det andra året i rad och det känns tråkigt. Hallsta Cruising är inställd också. Det käns så trist och jag saknar det jättemycket. Det har varit en höjdpunkt sen vi flyttade hit för 4,5 år sedan. Läste detta hos Independent Cruisers

 

Klicka här för att se vad som hände här i Hallstahammar istället för den vanliga cruisingen förra året


 

En del av baksätet och kudden var i hudfärgad manchester

 

      

Sarah Potenza hos America's Talent 2021. Vilken röst hon har. Jag fick gåshud både på armar huvudet. 


   

En härlig syn från ett hus i Arboga


  

Nu har min son sjösatt sin lilla motorbåt med hjälp av en kompis. 

 

  

I dag 10.00 åker min man iväg med sjuktaxi till Öron, näsa, hals i Västerås. Han har ett antal undersökningar kvar. Jag kommer att ta en promenad när han åkt iväg. På grund av värmen har jag inte kunnat promenera på ett tag och det känns i ländrygg och nacke. Det skall bli varmare igen Phu!. Det var så skönt att det blivit lite svalare. Nu är det tisdag och jag önskar er mina kära besökare en så fin dag som möjligt

 

                      


Prestige 

 

#Mercury #David #Bensinpumpar #Sarah

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards