Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 juli 2021

Hälsans Kök File Pieces, Torfolk Gård, Vindskulptur och Durantrion

Av Malin wiper - 16 juli 2021 16:45


 

Jag gillar Hälsans Kök och deras File Pieces. Det är en djupfryst produkt och man tar fram så många bitar man behöver. Dom skall stekas från fryst tillstånd men jag tar upp dom en stund före jag skall steka dom för jag vill skiva dom lite tunnare. Till dom tillagar jag en champinjonsås där jag tillsätter grädde då jag stekt färdigt dom skivade schampinjonerna. Sen häller jag såsen över filébitarna och det blir supergott. Till detta kokar jag upp potatis, morötter, palsternackor och broccoli. Fast jag skivar dom innan jag kokar allt i vatten med lite buljong.  Jag tillsätter en klick röd vinbärsgelé på tallriken

 

 

Så här ser filébitarna ut då man stekt dom på svag värme ett tag. Sen sätter man upp värmen så dom får lite färg. 

 

 

Detta är en enligt mig godaste Röd vinbärsgelén som man köper på butik. Den är kravmärkt och kommer från Torfolk Gård

 

                             

Dietguiden 

 

Jag kände att jag ville festa till lite eftersom det är fredag. Tog en Corona extra i ett fint ölglas. Jag kan ju inte bli smittad nu då jag är fullvaccinerad..  . Såg inte att det var 3,5 i alkoholhalt men sen kände jag det för jag tål inte nåt nu då jag sällan dricker öl med akohol. Den var i alla fall god och det kändes lite festligt. Längtar tills man kan gå på en pub och ta en öl och lite tilltugg. Det gjorde vi lite då och då med min mans bror innan corona

 

                                             


Clipart Library 

Det var min man som köpt hem ölen till mig. Jag köpte en låda med Staropramen för ett tag sen för dom har ofta extrapris på öl hos Matpiraten

 

     

Vindskulptur 

 

 

Så här såg maten ut färdig med vegetariska filébitar i champinjonsås, blandade kokta grönsaker och en röd vinbärsgelé. Min man kan ju inte äta som vanligt än så han gör sin egen mat och jag min. Förut var jag så bortskämd med att han gjorde maten för det mesta. Han gillar att laga mat och den blir jättegod

 

Så hemskt med översvämmingarna nu i Europa och i Tyskland och Belgien saknas 1300 personer. Det blir fler och fler katastrofer runt om i världen. Klicka här för att läsa mer. Jag drar mig för att läsa nyheterna mer än en gång/dag för man påverkas och känner sig maktlös.

 

Nu är det bara att försöka njuta så länge man kan. Ha det bra och sköt om er

 

                       

Clipart Library        

       

Durantrion med En hipster från Göteborg. (live musik på vatten). Jag har ju själv bott i Göteborg i 10 år. Härligt framträdande för 3 år sedan då vi inte hade en aning om vad som väntade oss. Låten dom sjunger är en cover på Stings låt Englishman In New York. Sen har Durantrion satt en egen text till låten på svenska

 

 

#Filébitarna #Vinbärsgelén #Öl #Vindskulptur #Vegetariska #Durantrion

 
 
Ingen bild

Paola

17 juli 2021 06:53

Den filegrytan såg god ut! 😋🍺Äter själv mycket från Hälsans Kök då jag inte äter kött.
Ja, visst är det hemskt 😢 med översvämningarna nere i Tyskland & Belgien. Stackars 😭 alla drabbade.

Malin wiper

17 juli 2021 07:11

Vad kul att du också gillar deras vegetariska produkter. Jag själv har inte ätit vanligt kött eller kyckling på länge. Lax äter jag. Ja du man tänker på alla drabbade där och deras anhöriga

Ha en fin helg
Hälsning från Malin

 
Pisan

Pisan

17 juli 2021 11:22

Måste testa dessa filébitar. Jag tål inte heller någonting längre och jag tycker också om en kall öl till maten, speciellt när det är varmt. Men det blir sällan i och med diabetesen. Jo, du kan visst bli smittad av corona, och även sprida smittan vidare. Men du blir inte sjuk, i a f inte allvarligt. Det är ju därför det är så viktigt att alla vaccinerar sig. Nu när jag skriver detta är ni ute och åker med elbilen. Hoppas ni har det riktigt mysigt. Jag skall också ut lite senare, vet dock inte vad vi skall göra än, kanske blir det till att bada. Ha det fint! Kramis! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

17 juli 2021 14:09

Dom är lite för tjocka från fryst så man kan dela dom efter stekning eller före. Jag tar upp dom lite tidigare så jag kan dela dom. Till sås är dom som godast. Ja du när det är så här varmt så är det gott med en kall öl.

Jag blev nog lite missförstådd för jag drack en Corona öl och behagade skämta lite att jag inte blir smittad av ölen i och med att jag är vaccinerad ;) ;) jag var lite otydlig där

Vi är hemma nu och har haft det mysigt men vi hade kunnat göra så mycket mer men jag orkar inte med denna tropiska värme.

Att bada nu är svalkande men jag gillar inte att vara på badstrand och det är synd. Det finns ju många små ställen också med mindre folk.

Ha en fortsatt fin dag och helg vännen
kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards