Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 juli 2021

Av Malin wiper - 16 juli 2021 16:45


 

Jag gillar Hälsans Kök och deras File Pieces. Det är en djupfryst produkt och man tar fram så många bitar man behöver. Dom skall stekas från fryst tillstånd men jag tar upp dom en stund före jag skall steka dom för jag vill skiva dom lite tunnare. Till dom tillagar jag en champinjonsås där jag tillsätter grädde då jag stekt färdigt dom skivade schampinjonerna. Sen häller jag såsen över filébitarna och det blir supergott. Till detta kokar jag upp potatis, morötter, palsternackor och broccoli. Fast jag skivar dom innan jag kokar allt i vatten med lite buljong.  Jag tillsätter en klick röd vinbärsgelé på tallriken

 

 

Så här ser filébitarna ut då man stekt dom på svag värme ett tag. Sen sätter man upp värmen så dom får lite färg. 

 

 

Detta är en enligt mig godaste Röd vinbärsgelén som man köper på butik. Den är kravmärkt och kommer från Torfolk Gård

 

                             

Dietguiden 

 

Jag kände att jag ville festa till lite eftersom det är fredag. Tog en Corona extra i ett fint ölglas. Jag kan ju inte bli smittad nu då jag är fullvaccinerad..  . Såg inte att det var 3,5 i alkoholhalt men sen kände jag det för jag tål inte nåt nu då jag sällan dricker öl med akohol. Den var i alla fall god och det kändes lite festligt. Längtar tills man kan gå på en pub och ta en öl och lite tilltugg. Det gjorde vi lite då och då med min mans bror innan corona

 

                                             


Clipart Library 

Det var min man som köpt hem ölen till mig. Jag köpte en låda med Staropramen för ett tag sen för dom har ofta extrapris på öl hos Matpiraten

 

     

Vindskulptur 

 

 

Så här såg maten ut färdig med vegetariska filébitar i champinjonsås, blandade kokta grönsaker och en röd vinbärsgelé. Min man kan ju inte äta som vanligt än så han gör sin egen mat och jag min. Förut var jag så bortskämd med att han gjorde maten för det mesta. Han gillar att laga mat och den blir jättegod

 

Så hemskt med översvämmingarna nu i Europa och i Tyskland och Belgien saknas 1300 personer. Det blir fler och fler katastrofer runt om i världen. Klicka här för att läsa mer. Jag drar mig för att läsa nyheterna mer än en gång/dag för man påverkas och känner sig maktlös.

 

Nu är det bara att försöka njuta så länge man kan. Ha det bra och sköt om er

 

                       

Clipart Library        

       

Durantrion med En hipster från Göteborg. (live musik på vatten). Jag har ju själv bott i Göteborg i 10 år. Härligt framträdande för 3 år sedan då vi inte hade en aning om vad som väntade oss. Låten dom sjunger är en cover på Stings låt Englishman In New York. Sen har Durantrion satt en egen text till låten på svenska

 

 

#Filébitarna #Vinbärsgelén #Öl #Vindskulptur #Vegetariska #Durantrion

Av Malin wiper - 16 juli 2021 10:30


 

När man öppnar sin dörr i dag så ser man att det är solfritt, 19 grader varmt och lite blåsigt och det har jag väntat på. Den fina dörren såg jag i Enköping sist men tyvärr satt en ful brevlåda på sidan som förstörde det fina intrycket av dörren

 

       

The Doors med Touch me. Klicka här för att läsa om The Doors. Snygg video med ett riktigt crescendo på slutet

 

                                                                


Clipart Library

Så här skrev jag häromdan i ett inlägg: Nu är det en tyst värld där mobilen har fastnat i handen och nacken böjer sig ner för att alltid ha koll. Är nästa steg en mobilhållare som fästs runt halsen med nån slags griparm längst ner där mobilen sitter fast och kan regleras i olika lägen. Mobilnacke är nog nästa steg för Kiropraktor att ta hand om  

 

  

Jazp 

Så får jag en kommentar av Smålandsjenny där hon skickar med en länk till en sida. Där kan man se att en sån mobilhållare redan finns   . Klicka här för att komma in på den sidan. Dom är inte så dyra heller och just nu nedsatta i pris. Jag som trodde att jag skulle komma med en ny uppfinning. Dom finns på många ställen att köpa. Trodde jag hängde med bättre.. . Tack Smålandsjenny för att du tog ner mig på jorden. Dom kommer säkert att utvecklas mer också så man kan få dom att hänga rakt ner och att det sen är så böjbart så man kan modellera som man vill. 

 

     

Här ser vi Ringo Starr (The Beatles) sjunga country med Buck Owens. Låten heter Act Naturally. Det är ett rätt långt intro. Buck Owens dog 2006 i en ålder av 76 år. Ringo Starr fyllde 81 år 7 juli 2021 

 

                         

Clipart Library 

Klicka här för att höra en låt som jag aldrig hört med Ringo Starr förut. Klicka här för att läsa om låten. Klicka här för att se Ringo Starr intervjuas på sin 81-årsdag. Klicka här för att se honom i ett annat klipp, så cool och häftig han är. 

 

                          

Jag är så lycklig för vi har satt upp oss på elbilen i morgon. Vi har nyss ätit frukost på balkongen på vårt Café Minimal..  . Ett toppenställe som får 5 minikaffekoppar i betyg av 5 möjliga (tokiga Malin). Ha en toppendag mina fina besökare. 


 

#Dörr #Mobilhållare #Ringo 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards