Öppen Ridå

Alla inlägg den 12 juli 2021

Av Malin wiper - 12 juli 2021 16:30

 

Vi har haft en härlig dag på utflykt med elbilen. Vi åkte till Sala för det var så länge sen vi var dit och det ligger ca 5 mil från Hallstahammar

 

                                                   

Clipart Library

Klicka här för att se när jag och min son åkte till Sala i oktober 2015. Då bodde vi fortfarande i Vaggeryd men när vi hälsade på min son i Enköping så åkte vi runt lite överallt

 

     

Det är väldigt fint i Sala med alla gamla fina hus så vi gick runt och kollade i centrum och då dök detta Konditori upp som heter Schelins Bageri upp. Det såg så fint ut med en gammal skylt som fått hänga kvar. Det uppskattas att såna fina skyltar behålls för det är ju ett stycke historia. Det står ju Kondis på den istället för Konditori som man är van vid.

 

 

Det var lite retro i cafélokalen och många fina tavlor på väggarna

 

                             

Laura Ashley 

 

Här tar man sitt kaffe

 

 

Vi ville sitta ute och det fanns denna fina uteplats och den var sval i och med att solen inte kommit dit än. Helt perfekt

 

  

Det fanns ingen muffins för min man så han blev rekommenderad en kokosmarängkaka som inte var hård utan lättäten. Den tyckte han var jättegod. Han fick ändå ta lite i sänder på en sked och doppa. Han är så känslig på tungan fortfarande. Jag valde en tekaka med ost och grönsaker. Den fick jag gjord direkt och den var var den var nog den godaste tekakan jag ätit. Dom måste ha haft ett eget recept för den var smakrikare än vanlig tekaka och inte torr som många kan bli. Vi var så nöjda och satt där länge och njöt

 

 

Här sitter jag och njuter av fikat och omgivningen


          

 

 

Här nedanför altanen så finns det sittplatser också så det är bara att välja

 

        

Konstverket "The Wind" i Åtvidaberg. Det är så snyggt filmat av min Youtube vän Paola

 

 

Utanför flera butiker hade dom satt ut vatten till hundar. Vilket bra initiativ i denna värme

 

                                                    

Clipart Library 

Ytterligare ett ställe vi gick förbi där hundar kunde läska sig

 

Det kommer mer inlägg och bilder från Sala men nästa gång skall vi åka dit då det är solfritt för då är det lättare att få bra bilder. Nu är vi trötta och bara slappar resten av dan. Hoppas ni har en skön måndag och njuter ni som gillar och mår bra i fuktig värme. Phu! säger jag bara   

 

      

The Buzztones med Stand By Me (cover Ben E. King) och dom sjunger A Cappella så snyggt. Klicka här för att läsa lite om Buzztones. Ha det bra och sköt om er

 

                                   


Clipart Library 

 

#Schelins #Retro #Ute #Tekaka #Wind #Vatten #Buzztones

Av Malin wiper - 12 juli 2021 07:45

 

I dag 09.00 åker vi ut med elbilen. Bilden ovan var från förre gången vi var ute där hade vi parkerat ovanför Stadsparken i Västerås. Det skall bli så skönt att komma ut och se sig omkring igen och vi skall ta fika med oss. Elbilen går så bra så vi är supernöjda

 

                                              

Clipart Library

 

Jag tar med några överblivna bilder i detta inlägg som jag tog för ett tag sen. Då får jag åtminstone in minst ett inlägg i dag


  

Detta är en liten bogserbåt

 

                                                    

Clipart Library

 

Kul namn på denna segelbåt. Emma Lina. Min son ringde i går och han har semester och håller på att fixa med sin båt så han kan sjösätta den. Sen kommer vi dit så småningom och har lite båtmys med min son

 

       

Den här vindskulpturen passar in nu i och med att den står vid en sjö och en massa båtar seglar förbi. Klicka här för att se ett annat passande klipp. Klicka här för att se ytterligare ett klipp 

 

 

En annan segelbåt jag fotade förra gången vi var till Västerås

 

                         

West Coast Company 

 

Här hade vi tur och fick stanna för en båt som forslades över vägen in till en båtplats. Vi har otroligt mycket svalor i vårt bostadsområde och dom är så kul att kolla på för dom är blixtsnabba och äter upp insekter på nolltid. Svalor är en familj i ordningen tättingar med 80-talet arter. Dom lever på insekter som fångas i flykten. Dom är omöjliga att fota för dom är så blixtsnabba. Det är så häftigt när man sitter på balkongen och dom susar förbi i stora svärmar

 


                                           

Clipart Library  

     

Electric Light Orchestra Don´t bring me down. Till musiken olika dansnummer. Jag önskar er en fin början på nya veckan. Sköt om er och tack för att ni tittar in till mig

 

                        

 

#Elbilen #Bogserbåt #Segelbåt #Vindskulpturen #Svalor #Electric

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards