Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 juli 2021

Av Malin wiper - 11 juli 2021 16:00


 

Syrran skickade en bild för ett tag sen på mamma och pappas liggande gravsten. Dom har gjort så fint där och dom vita blommorna lyser upp mycket mer i verkligheten. Det är så härligt att man kan få en bild på graven emellanåt när man inte kan ta sig dit själv. Föräldrarna ligger på en jättfin skogskyrkogård.

 

           

 

         

Jag sätter in en av dom låtar som min pappa gillade. Det är Tiger Rag och här framförs den av Belgrade Dixiland Orchestra. Annars hade han en rätt bred musiksmak. Det finns många versioner av denna låt

 

                               

 

Detta är en minnesbild från 2019 då jag lyckades fota en sittande ko. Jag kommer nog aldrig att få uppleva det igen så det är stort. Den såg så rolig ut när den tittade på oss där vi satt i bilen på den lilla vägen ovanför. Jag har en också en bild på kon ensam men hittar den inte just nu

 

Klicka här för att se ett klipp på en sittande ko. Klicka här för att se en hel sida med sittande kor

 

                           

Mulligans 

 

Nu stod jag inte ut längre med denna tristess så vi har hyrt elbilen i morgon måndag. Den är mest uthyrd på helgerna så vi får passa på nu. Då har man nåt att se fram emot och det behövs. Jag skulle kunna vara ute och åka varje dag och det gjorde vi nästan när vi hade egen bil. Tyvärr blev man rätt slö också för vi tog bilen ner till centrum för att handla  men nu promenerar vi ner och då får man mer motion. Vi åker inte till Västerås denna gång för vi har varit dit varje gång nu fast vi har så närma till andra ställen också. Vi får se vad det blir.

 

                    Ha det bra och fortsätt njuta av sommaren..  

 

      

Ella Fitzgerald med låten Mr Paganini. Hon måste var en av världens bästa sångare. Jag fick gåshud av hennes framförande av denna låt.

 

Det går ett program om henne på SVT 2. Klicka här för att komma in på programmet som heter Jazzsommar: Ella Fitzgerald - Ett liv i 3 oktaver. Den var väldigt intressant att se

 

                                  

                                                                             Boredpanda 


#Gravsten #Belgrade #Ko #Ella

Av Malin wiper - 11 juli 2021 11:00

  Sova

Jag vaknade 09.00 eftersom jag haft svårt att sova i natt. Det beror både på värmen och en skrämmande serie på tv jag tittade på innan sovdags. Det gick inte att slappna av och sen började det leva om utomhus på 2 balkonger. Speciellt på en så jag blev lite rädd att det skulle bli bråk men det avtog efter 01.00 men jag kunde ändå inte sova så jag låg och vred på mig bredvid min man som sov som en stock. Jag la mig närmare och tog hans hand och gjorde lite andningsövningar och sen slocknade jag. Jag sitter här nu och imporviserar fram ett inlägg för jag har nästan inga bilder i och med att jag inte varit utanför dörren på några dagar. 

 

 

Detta är en drömfångare som jag köpte 2019 hos Små Hjärteting här i Hallstahammar. Den butiken finns inte längre tyvärr. Drömfångaren har gjort sitt så den finns inte längre och vi har haft en hel del genom åren. Det känns som jag måste köpa en ny igen. 

 

                        

Drömfångaren till vänster fick vi av min bloggvän Annelie. Drömfångaren till höger köpte vi på High Chaparall då vi bodde i vårt egna hus i Vaggeryd. Alla som bodde i kommunen hade gratis inträde på High Chaparall. 

 

       

Cirkus Unik Drömfångare

 

 

Jag improviserar vidare i och med bild- och ordbrist. En minnesbild som jag tog utanför City Skor i Vaggeryd juni 2015. Jag tyckte barncykeln var så färgstark och även skylten som passade till.

 

 

Eftersom vi hyr bil så har jag inte saknat en egen på länge men nu då vi har corona och även denna värme så längtar jag efter att kunna ha bil igen och bara spontant åka ut. Den röda suzukin R+ ovan hade vi då vi flyttade hit för drygt 4 år sedan. Den stannade i en rondell mitt i rusningstrafik och det var en riktig rysare. Då köpte vi en begagnad likadan fast silverfärgad och den höll bara i 1,5 år så det blev en dyr historia även med 30.000 i reparationer. Att vi var så korkade att vi kostade på den så mycket grämer mig i dag. Som ni ser så har jag inget vettigt att skriva om så jag fortsätter för att få i alla fall ett inlägg

 

     

Dom två sista åren då vi bodde i Vaggeryd så gick jag och min väninnan på Gym Plus och ni ser mig på bilden där jag är nere i källarlokalen för att träna. Fast mest var vi uppe i den stora delen där man kunde kolla ut medans man tränade. Jag blev i så mycket bättre form under dom åren och vi hade så roligt

 

Klicka här för att se när jag filmade på Gym Plus där vi gick. Det är gymägare Mikael Johansson som visar upp en övning. Det var år 2015 så tiden bara rusar iväg

 

                            

Gymkompaniet 

 

Här ser ni A-G som också tränade på en maskin i källaren just då. Jag har många fler bilder från vår tid på gymmet. Att ha en lättsam och trevlig väninna med sig betydde mycket 

 

                             

Kraftmark 

     

Efter gymmet brukar vi besöka Ritz Konditori men några gånger gick vi hem till mig eller henne och fikade. Här ser ni när vi var hos mig i förra lägenheten. Då hade vi ett barbord och höga stolar i köket. det var ett mindre kök där än vi har nu. Ibland gick vi även en sväng och kollade in våra butiker. Jag gick på gym här också ett tag men det blev så ensamt utan A-G och jag kände inte så mycket folk här då. Jag la ner detta men börjar längta att gå på gym igen men i dessa tider har jag ingen lust.  

 

 

Avslutar med en gammal minnesbild från vårt egna hus i Vaggeryd. Detta är en bild från en del av vardagsrummet där jag dukat upp för vi skulle få kaffebesök. Vi har bytt inredning många gånger på dessa 30 år. Nu kom solen efter lite regn och endast 19 grader och rätt blåsigt efter att ha varit helt vindstilla ett tag. Nu önskar jag er en vilsam och mysig söndag

 

    

Jimi Hendrix med The wind cries Mary. Han dog 1970 endast 27 år gammal

 

#Sova #Drömfångare #City #Suzuki #Gym #Minnesbild #Jimi 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards