Öppen Ridå

Alla inlägg den 7 juli 2021

Av Malin wiper - 7 juli 2021 18:00


 

I dag var jag och klippte mig hos Hairdesign by Amanda. På montaget ovan ser ni Frisören Jossan som klippte mig. Hon har klippt mig flera gånger och jag är supernöjd. Dom är så noga med allt i dessa coronatider. Man får inte gå in på friseringen innan det är 5 min kvar tills man skall vara där. Sen har dom munskydd allihopa och det får bara komma in några stycken åt gången. Dom har även munskydd till besökarna och handsprit. Dom är noga med avståndet mellan kunderna också plus att det är rent och snyggt där. Dom började direkt med restriktioner när corona kom

 

      

Evolution of Hair Style. Klicka här för att se ett animerat klipp om frisyrers historia


 

Trots att hon klippte 3 cm så blev håret ändå inte så kort. Dessutom var hon tvungen att tunna ur håret för det är så var så kompakt och mycket. Trots att jag tonat håret så är det lite för ljust men den toning jag brukar ha är slut på butikerna och nätet. Jag skall se om jag kan blanda själv lite men sist jag gjorde det så fick jag råttfärgat hår av värsta sorten. Fick då gå till friseringen för att rädda mitt hår. Jag blev jättenöjd med håret och hon klipper så bra och är även gullig och trevlig 

 

                     


Kutts

 

Här sopar Jossan upp håret efter mig och det blev en rejäl hög. På salongen har dom på sig Higimask och det var där jag såg dom första gången. Jag har så svårt för att andas i dom vanliga munskydden så denna Higimask funkade mycket bättre och dom är godkända. Jag köpte två stycken och dom kostar 199 kr/st men dom håller minst 4 månader och jag har haft mina nu i 

 

                                                      

Nordic Nest

Klicka här för att se hur mina higimasker ser ut och även fodralen till dom. Jag har nu haft mina båda sen december. Jag är alltså inne på ca 7 månader så det blir inte dyrt. Man tvättar dom i tvål och varmt vatten efter användning

 

                           

Higimask  

        

Uno Svenningsson med Öppna dina ögon. Klicka här för att höra en av hans nya låtar

 

       Nu önskar jag er en härlig kväll vad ni än skall hitta på..   

 

#Klippte #Jossan #Evolution #Sopar #Higimask #Uno

Av Malin wiper - 7 juli 2021 13:30


 

Jag har lite bilder sen sist vi var till Bread & Sweets By Jennie. Det här tunnbrödet som ligger i kuvert är jättegott säger min man som kunde äta det innan operationen. Nu får han vänta ett tag till


 

Dom har fått ett nytillskott med denna Citron & Marängpaj. Krispigt mördegsskal, citronkräm och toppad med Italiensk maräng. Deras bröd är gjorda från grunden med bra råvaror och man får inget sötsug efter att ha ätit deras bakelser

 

                             

C.O Persson AB

   

Vi åt själva morotskaka för den är lätt för min man att få i sig och den är dessutom supergod


     

Det har börjat en ny tjej där som heter Hedda och hon är så gullig och trevlig så man blir glad när man ser hennes fina leende. Hon är väldigt intresserad av bakning så hon lär sig mycket där. Det kom in två Amerikaner och hon pratade med dom på flytande engelska med amerikansk brytning. Det var så häftigt att höra henne så obehindrat prata med dom två männen.


 

Det dök upp en lastbil utanför och det var Salladsmagasinet. Dom har nämnligen börjat med sallader där också men gör inga egna men dessa skall vara hur goda som helst

   

Detta är en laxsallad som Hedda sa var jättegod.


 

Sen finns det som här räksallad med pasta och tillbehör. Dom har även kycklingsallad och några sorter till. Dom ser verkligen urgoda ut och kunderan är jättenöjda. När min man kan äta vanlig mat igen så skall vi testa och äta en sån sallad på Cafét


     

Isak Danielson med If Yo Ever Forget that you love me. Jag har haft honom inne förut med en annan låt och jag gillar hans röst. Han är dessutom så mogen för sin ålder. Detta klipp har en riktig handling gällande vår livscykel när det gäller livslång kärlek

 

                           

Clipart Library  

Jag har klippt håret i dag så jag kom nyss hem från Hairdesign by Amanda. Det var Josephine (Jossan) som klippte mig. Det började bli så vildvuxet igen men det är inte många gånger jag klippt mig sen Corona dök upp. Jag har några bilder som jag visar senare. Det är så tryckande varmt ute så det känns som man bor i en djungel och det rinner floder i mitt ansikte. Det har blivit ett handikapp för mig. Min man håller på att koka min väninna A-G:s morotssoppa som han gör mycket av och sen fryser in och tar upp. Han gillar den till tusen och nu skall även jag testa den. Jag håller mig inomhus hela dan nu men vi sitter på balkongen jätteofta nu och myser (balkonghäng) som dom säger numera. Hoppas ni har en bra dag så här långt och att det fortsätter för jag antar att en del av er har semester. Sköt om er nu

 

     

Janis Joplin med Kozmic Blues. Det är svårt att tänka sig att det är så länge sen Woodstock festivalen gick av stapeln. Det var 1969 men känslan finns fortfarande kvar. Janis Joplin var en av många artister som uppträdde på festivalen

 

                                                           

Clipart Library 

Woodstockfestivalen var en musikfestival som hölls 15-17 augusti 1969 på ägorna till en mjölkgård nära staden Bethel i delstaten New York. Den arrangerades av Michael Lang, John Roberts, Joel Rosenman och Artie Kornfeld. Klicka här för att läsa mer

 


#Tunnbröd #Marängpaj #Hedda #Laxsallad #Isak #Janis

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards