Öppen Ridå

Alla inlägg den 28 juni 2021

Av Malin wiper - 28 juni 2021 13:45


      

Jag har gjort ett bildspel med färgstarka bilder jag fotat genom åren. Musiken har min son Mr C komponerat. Nästa gång så skall jag göra ett filmklipp med musik lill för jag håller på att lära mig GoPro kameran jag fick av min son. Sen kan det bli en blandning mellan bildspel och film. 


 

Nu börjar blommorna slå ut mer och mer i våra vita krukor på väggen. Fjärilarna från Åsby Floristen har vi också fått upp men jag skall nog köpa ytterligare en för att få balans i det hela. Kändes lite fel bildmässigt men det fixar jag. Den nedre är lite större än den övre. Klicka här för att höra en låt ur operan Madame Butterfly. Det är Maria Callas som sjunger och det är Giacomo Puccini som komponerat musiken till operan

 

                      animated-butterfly-image-0065                   animated-butterfly-image-0065                   animated-butterfly-image-0065

 

 

I köket har vi denna fina fjäril i ståltråd och glas. Den fick vi av min väninna A-G för några år sedan. Den gillar vi till tusen


 

När vi promenerade ut i dag så var asfalten på vår gård full med bilder som ritats med griffelkritor. Det är sånt som det bara går att spola bort så det tror jag är tillåtet i och med att dom är vattenlösliga


 

En med konstnärsanlag har ritat ett lejon så snyggt


 

Här ser det ut som en pelarbyggnad i mitten, likt ett lusthus. Inte illa det heller


 

Sen har nån ritat jättefina hjärtan

 

      

Här kommer ytterligare ett musiktips från min bloggvän Amisa. Sarah Klang med Anywhere. Jag har aldrig hört talas om henne förut men hon har en jättebra och fin röst. Hon är en Svensk sångare och låtskrivare

 

   

Vi har varit ute och promenerat en stund och det är lite svalare ute nu men fortfarande lite tryckande. Min man håller på att plantera om blommor så vi får tip top hemma. På torsdag skall vi åka till min son i Enköping och han skall visa oss ett fint fågelställe en bit från stan. Vi kommer att ta med oss fika och sätta oss vid vattnet. Längtar efter att träffa honom igen. Nu önskar jag er en fortsatt fin dag

 

#Bildspel #Fjärilarna #Griffelkritor #Lejon #Sarah

Av Malin wiper - 28 juni 2021 08:30


  Ystads Allehanda

Jag blev jätteledsen när jag såg att Peps Persson har dött. Jag tänkte på honom för bara några dagar sen och gick då ut och läste om honom och nu är han död. Alla man följt i hela sitt liv börjar försvinna en och en. Så synd att man inte sett honom live nån enda gång. Han var en tidlös legend som jag verkligen kommer att sakna. Han hade en integritet som jag beundrar och han var sig själv hela tiden utan att konstla till det

 

                            

Lacapsa 

Peps Persson var en svensk sångare, gitarrist, munspelare och låtskrivare. Det sägs att han ha hjälpt blues och reggae till Sverige. Han hade en karaktäristisk stämma och sjöng på sin egen dialekt. Hans första album som kom ut i slutet av 1960-talet präglades starkt av blues, inspirerat av bland andra Muddy Waters

 

Klicka här för att höra honom uppträda på en bluesklubb i Landskrona 2009. Klicka här för att höra en intervju med Peps Persson

 

     

Peps Persson med Oh Boy 

 

Peps Blodsband med Falsk Matematik

 

       

Clipart Library 

Då har vi måndag igen och midsommaren har flytt sin kos. Här har det inte blivit den traditionella midsommarmaten med sill och potatis. Min man kan än inte äta vanlig mat men på midsommarafton fick han i sig en bit ostkaka med vår hemmagrjorda blåbärssylt. Jag åt ungsstekt lax med massor av grönsaker och sås. Till detta en Staropramen öl och sen fikade vi på balkongen med varsin hembakt muffins. Det blev minifirande. Vädret ser ut att bli soligt i dag också men 27 grader som det var i går hoppas jag inte på. Jag kunde inte gå utanför dörren för det forsade svett ner för mitt ansikte. Jag måste ut i dag för jag har lite ärenden. Nu hoppas jag ni får en fin början på denna nya sommarvecka

 

 

Clipart Library

 

#Peps #Boy #Svett

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards