Öppen Ridå

Alla inlägg den 26 juni 2021

Av Malin wiper - 26 juni 2021 16:00


  

Nu har min bror Stefans son David och hans Lena gift sig. Deras tre barn Emil, Ingrid och Gustav var med på det högtidliga tillfället. Även de nära i familjerna var med. Så roligt att se att alla har det bra. Detta är Mr T som skrivit detta. Jättefin bild på både brudparet och barnen. Jag och Malin önskar er Lycka till 

                                  

                       animated-wedding-ring-image-0005                                          animated-wedding-ring-image-0005   

      

Vind spinner Sweethearts (Blue) By Amos Robinson


 

Här följer lite bilder över sånt jag fotat när vi varit ute med bilen


  

 

Vi hade en härlig promenad i torsdags nere vid Öster Mälarstranden


    

En häst jag såg i en hage på en liten landsväg


                        

 

Först trodde jag nån hade bara slängt bajspåsarna på marken men sen såg jag att locket på soptunnan var öppet. Det kan ju vara så att nån letat i soptunnor och även bajstunnor efter nåt ev burkar att panta och då slängt ut lite påsar. 


 

En tandborste låg på marken när jag gick förbi på ett ställe. Det såg ut som en tandborste för barn. Tankarna kommer och man undrar hur den till slut har hamnat där. 


 

Ovanför ett stenparti låg en sittdyna som såg rätt fräsch ut.


 

Sen dök det upp en godispåse som innehållit Surskalle gelantinfri från Bubs. Den sortens godis har jag inte sett förut. Tomma godispåsar ser man överallt så det är ett vanligt skräp i vår natur


 

Nu fick jag se ytterligare en variant av dricksburk och den var ioppressad som et dragspel. 


 

Nån hade tagit sig en burk Norrlands Guld och sen satt ifrån sig den på ett fönsterbleck

 

      

Willie Nelson med A Woman's Love. Min bloggvän Amisa hade denna inne på sin blogg. Jag hade inte hört den förut och jag gillade låten så tack för musiktipset. Med detta önskar jag er en fortsatt fin midsommardag

 

#Brudparet #Amos #Promenad #Häst #Bajspåsarna #Tandborste #Sittdyna #Surskalle #Guld #Willie 

Av Malin wiper - 26 juni 2021 11:00


 

Denna bild tog jag tog i juni 2018 på en man som kom cyklande nere vid Öster Mälarstran med en papegoja på styrstången. Det såg så läckert ut och den pratade också. Papegojan hette Charlie och var 41 år gammal. En del papegojor kan leva upp till 50 år och en del ännu längre. Klicka här för att läsa mer  

 

                                     animated-parrot-image-0077


        

Ett kul klipp på en grym papegoja som rockar loss


 

Jag hämtade tidningen Vlt Stadsliv i vår postbox i går och vad dyker då upp då om inte en bild på samma man med sin papegoja men nu på sin axel. Nu fick jag reda på lite mer om denna man som går under namnet "Båtkungen". Han heter Tommy Gullberg och han driver Gullbergs Marina och det har han gjort i 40 år. Han säger att folk kör som galningar och många båtar går på grund. Sjöräddningen har fullt upp. Min son älskar ju båtar och att segla och det har han gjort med sin pappa ända sen han var barn. Fast min son har tagit skepparexamen och sen tog han en annan examen för större båtar så han kan sin sak.

 

                                 


Members 

Klicka här för att se ytterligare en bild på Tommy Gullberg med sin papegoja Charlie. Klicka här för att se vart Gullbergs Marina ligger 

 

 

Här passar det in med lite båtar jag fotade sist vi var till Västerås

 

   


 

   

En skrattmås står där så lugnt och tittar ut över Mälarens vatten

 

  

Denna vackra segelbåt fick jag ta till hela zoomen på kameran för att fånga. Därför är bilden lite grynig. Själv seglar jag ut på en våg av solsken just nu. Vi får se vad dan bjuder på men det blir nog lugna puckar. Ha en fortsatt fin midsommar mina kära besökare.

 

      

Nathan Evans-Wellerman (Sea Shanty). Nathan Evans är en skotsk sångare från Airdrie, Skottland.  

 

           

 

#Papegoja #Tommy #Gullbergs #Nathan 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards