Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 juni 2021

Av Malin wiper - 25 juni 2021 19:00


    

Detta är en CHRYSLER NEW YORKER från 1965 som jag såg häromdan framför ett garage. Tyvärr så såg man fler veteranbilar förra året än i år. 


  

 

En SMV husvagn som jag såg under ett tak. Klicka här för att läsa lite historia om SMV husvagnar

 

      

SMV weekend maj 2021


  

En lite äldre husbil dök upp när vi var ute och åkte häromdan. Det är en FIAT DUCATO från 1990 


 

Jag är så glad att dom inte tagit bort den gamla snygga Luxus Kaffe skylten på en byggnad i Västerås. 

 

                                     

Vad är den värd

 

Den 9-12 september har vi Mälarveckorna och då blir det en massa underhållning. Klicka här för att se vilka artister som kommer. Babben Larsson kommer dit och henne har jag sett förut på Chokladfestivalen i Linköping. Robert Wells har jag sett i en mindre uppsättning i Skillingaryd för ett antal år sedan. Vi blev bjudna av vårt dåvarande arbete. 


 

Sen dök jag på en CHEVA PICKUP CK20903 från 1989.


  

Den hade en liten döskalle på grillen


Här fick jag skynda mig upp med kameran då en JAGUAR 3 8 SL från 1965 dök upp. Den hade jag velat ta bilder på i lugn och ro


 

Nu har vi fått det lite snyggare på balkongen med 4 balkonglådor och några krukor på väggarna. Balkongen ser så liten ut men den är rätt lång och smal. Jag ångrar att vi köpte såna tråkiga balkonglådor för några år sedan hade det varit nu så skulle jag vilja ha lite färgstarkare eller ljusare. Sen gäller det att blommorna slår ut mer så det blir lite maffigare 

 

Jag vill bara förtydliga att blomlådorna sitter rejält fast på balkongräcket. Vi har satt dubbla spännband på varje lådas handtag och vi har även en lång bräda dom står på och sitter stadigt fast. 

 

 

Såna här plåtkrukor som satt ihop hade vi i maj 2017. Dom var köpta på Lagerhaus men höll bara i två år


   

Nu ser det lite snyggare ut på denna bänkplats på sidan om centrumgatan. Det har växt upp nån slags växt som går i lila färg. Så här tomt brukar det inte vara på bänkarna men det är ju Midsommarafton


 

Jag fotade en del av en gammal stationsbyggnad i Surahammar. Det stod så många blomkrukor där och lyste upp

 

                                                             

Gysinge

Min man köpte en ostkaka för att testa om han kunde äta en sån och även känna smaken. Det funkade jättebra. Han delade upp kakan i mindre bitar i en djuptallrik till detta lite grädde och blåbärssylt. Han kände lite mer smaker nu. Nu skall vi bara slappa och om en stund sätta oss på balkongen och ta en fika innan det blir mörkt. Hoppas ni har en härlig Midsommarafton och njuter så mycket ni kan

 

     

För 22 timmar sen kom Jacke Sjödin ut med ett nytt klipp. Nu kallar han det Coronian Rhapsody och använder sig  av Queens låt Bohemian Rhapsody Jacke Sjödins alla klipp är en höjdare och man bara väntar på att det kommer ut nåt nytt hela tiden och man behöver inte vänta länge. Han livar upp oss i dessa coronatider. Vilken kreativ och påhittig man.

 

#Chrysler #Husvagn #Husbil #Luxus #Mälarveckorna #Pickup #Jaguar #Stationsbyggnad #Jacke

Av Malin wiper - 25 juni 2021 08:45


 

Vi dök på en bil i går som jag fotat förut men det var för flera år sedan. Det är en tjusig färgstark CADILLAC DEVILLE CONV från 1966


 

Den är verkligen välskött och ser ut som en diamant


                                                                

Femtorp

  

      

Här passar det bra med Hep Stars klassiker Cadillac. Jag har sett dom på Folkets Park i Sundsvall då jag var tonåring. Tyvärr kommer dom att bygga bostäder på Folkets Park området i sundsvall. Då var denna saga slut. Då stod man och shakade framför scenen och Svenne Hedlund var som en torped på scengolvet. Då var Benny Andersson med i gänget. Sen har jag sett dom många år senare på Bergets Dag i Taberg

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg från Bergets Dag 2010 då Hep Stars var där. Klicka här för att se ett häftigt klipp med Hep Stars


  

 

Vi möttes sen av en DODGE WEAPONS CARRIER från 1943


 

Denna cykel såg ut som den var nedgrävd en bit i marken på långt håll. Sen sa min man att man kopplar denna denna stång till en annan cykel. 


 

I ett idylliskt villaområde såg jag denna lekpark från bilen. Ett skepp i två delar med en massa lekområden runtom och en bit upp


 

Detta såg ut som en gammal traktor i formen men det kanske det inte är.

 

 

Jag har köpt en porslinsgroda på Blomsterlandet. Den skall jag sätta på vårt lilla aluminiumbord på balkongen. Då tillsammans med lite blommor och belysning mm. Nu är alla balkonglådorna uppe också men vi behöver en sån där grenslekruka också. Vi hade en sån första året men den passade inte på balkongräcket så vi skall se om vi hittar nåt mer lämpligt. Klicka här för att se vad jag menar

 

                                                             

Clipart Library 

Nästa år skulle jag vilja ha en blomhylla på höjden mot vår vita mur på balkongen och då fäller jag ihop det lilla bordet som vi då använder till utflykter. Klicka här för att se flera exempel på blomhylla. Klicka här för att se en från IKEA också som skulle funka. I år blir det lite enklare med budgetvariant 

 

 

Avslutar med en liten mysig balkong med en jätteparasoll

 

Vi har bokat elbilen igen men då 1 juli när vi åker och hälsar på min son i Enköping. Nu ligger vi lite lågt och fixar hemma eller går ut på utflykter och ser till att ha lite balkongmys. I dag skall vi i alla fall kolla om det kommer några veteranbilar som man kan fota i centrum eller i närområdet. Vi har köpt hem en ostkaka som min man skall testa om han kan äta och om han känner smaken på den. I och med att han än inte kan äta vanlig mat så får han prova sig fram

 

     

The Beatles med While my guitar gently Weeps

 

Klicka här för att se vad man kan göra med gamla gitarrer och gitarrfodral 

 

  

Nu hoppas jag ni får en härlig midsommar trots att vädret skall vara lite varierande. Det har regnat här i natt men solen skall tydligen komma fram så småningom. Ha en njutningsfull midsommarafton mina kära besökare. Tack för att ni tittade in till mig, ni är fantastiska. Stor varm midsommarkram 

 

                  animated-flower-image-0413          animated-flower-image-0413          animated-flower-image-0413

 

#Cadillac #Hep #Dodge #Lekpark #Jätteparasoll #Beatles

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards