Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 juni 2021

Av Malin wiper - 13 juni 2021 16:00


 

På en parkering nära vår bostad såg jag denna bil i går. Det är en CHEVROLET från 1968 och det roliga var texten på bakrutan: Gött å Pissa

 

                                                       

Det hade kanske behövts en potta (pottabilly) med lock från Rehabshop..  


 

Även en CHRYSLER från 1964 stod parkerad där.

 

 

En röd snygging som jag inte vet vad det är för märke på i och med att det saknades registreringsskylt. När sen kvällen kom och jag gick omkring i morgonrocken så hörde jag hög musik utifrån och gick ut på balkongen. Då visade det sig att en hel karavan med raggarbilar körde runt på gatan. Jag blev så besviken för jag hade velat fota och filma bilarna men kom mig inte för att hoppa i kläderna igen. Dom höll på till efter midnatt så jag gick ut och kollade från balkongen flera gånger för jag kunde ändå inte sova utan var rätt pigg i natt. 

 

                                                                  

                             About You

  

Här kommer några överblivna bilder från förra gången vi hyrde elbilen


 

En ko som stod där och kollade in mig då jag fotade från bilrutan


 

En ko som ligger där och njuter i det gröna på sitt kokollo

 

 

Kollosalt givande koträff


 

När vi åkte på landsbygden hem i dag så zoomade jag in två hästar i en hage. Klicka här för att se lite bättre hästbilder som jag fotat

 

       

Jag lånade ett klipp av min Youtubevän Paola och det heter Försommardag. Jättefint klipp och härlig nostalgisk låt  

      

En häst jag fotade för nåt år sedan. Klicka här för att se fler

       

En räddningsbåt i full fart

 

Det byggs så det knakar på Öster Mälarstrand och alla hus är inga juveler precis. Jag följer Arkitektupproret på facebook och där kan man se före och efterbilder. Det går att bygga nytt men mycket mer arkitektoniskt snyggt  med ett behagligt blickfång. Dom på bilden gör ingen människa glad och det har konstaterats att vi reagerar på både färger och former i positiv och negativt bemärkelse.

 

                                                     

Min mamma heter Aina och jag såg att om hon levt så hade hon haft namnsdag i dag. Tänker på dig kära mamma och saknar dig till tusen. 

 

      

The Mamas & The Papas med words of love 

 

                                                


                                          ClipArtBest 

Vi har haft en toppenfin dag med bra väder och lite upplevelser. Vädret fortsätter att tjusa oss och nu är det inte så tryckande. Min man blev så trött när vi kom hem så han ligger och sover nu några timmar. Hoppas ni har det bra och får en fin fortsättning på dagen

                     

#Chevrolet #Chrysler #Morgonrocken #Elbilen #Ko #Hästar #Paola #Räddningsbåt #Mamas

Av Malin wiper - 13 juni 2021 07:00


 

En minnesbild på min son från 2018 då vi var ute och åkte och kollade in snygga båtar. Det var tider det när man inte hade en aning om vad som komma skulle 2020. Då kunde man träffas när man ville och även krama om varandra. Nu känns det som man inte kan ta nåt för givet längre. Nu har min son fått första vaccin sprutan och jag har ju fått min andra för en vecka sen. Min man får sin andra 18 juni. Vi kommer snart att åka och hälsa på min son igen om ca 2 veckor.

 

                  animated-sailing-and-sailboat-image-0046                              animated-sailing-and-sailboat-image-0046                            

 

När vi alla fått våra andra sprutor och det gått minst 2 veckor då kan min son komma hit och vi kan träffas i lägenheten men även vara ute så mycket som möjligt. Det känns väldigt konstigt att inte ha haft nån inne hos oss på ca 1 år och 3 månader. Jag börjar bli nedgativt påverkad av detta och det känns så tomt och tråkigt. Längtar efter att kunna bjuda hem folk så det blir lite liv igen.

 

                          

 

Jag har några bilder över nedskräpning men inte så många till detta inlägg. Burkar ser man lite överallt så det har blivit en vanlig syn. Dom är ihopknycklade på olika vis och denna är trampad på i mitten. Detta är en Royal Crown Enerby Drink.


 

Den här burken har fått en helt annan ihoptryckning men jag kan inte se vad det varit för dryck i den

 

Klicka här för att se mitt bildspel gällande nedskräpning

 

      

Några av alla läskburkar jag fotat som blivit slängda lite överallt och sen ihoptryckta på olika sätt. Klicka på bilderna så blir dom större


 

Denna påse låg på svart asfalt och det är OLW Cheez cruncherz . Hur tänker en person som slänger en påse på marken när hen har ätit upp innehållet?. Är det meningen att vi som sköter oss skall plocka upp efter andra?, Nej! säger jag för det är helt fel väg att gå. Föräldrar måste först och främst lära barn att inte slänga skräp och sen får skolan ta över. Tyvärr finns det även vuxna som slänger skräp


         

Informativt och bra klipp ang skräp i havet. Hur svårt kan det vara att slänga skräpet där det hör hemma istället för att bara släppa ner det på marken?. Klicka här för att se ett klipp gällande största miljöboven


  

Vi satt upp oss på elbilen på måndag men vi flyttade tiden till i dag istället för jag är så rastlös. Vi hade tänk fira på måndag att vi varit gifta i 30 år. Min syster läste om att 30 år är "Pärlbröllop". Vi väntar med att fira tills min man kan börja äta som vanligt igen så vi kan bo en natt på hotell. Nu tar vi bara en tur ut och njuter några timmar

 

Klicka här för att se en lista över namn på bröllopsdagar

 

        

Detta smyckeset med pärlor får symbolisera "Pärlbröllop". Det är min bloggvän Pisan som tillverkat dessa och jag beställde setet 2019 och har använt hela setet ett antal gånger och i sommar skall jag använda det mycket mer för jag har fler kläder som dom passar till och det kommer även festliga tillfällen framöver. Pisan är superduktig på att pärla och hon har tillverkat flera saker genom åren jag kännt henne. Hon är mångkunnig. 


                                                             

                        Nu önskar jag er en skön grön söndag i softhetens tecken

 

Tulpanbilderna kommer från Clipart Library 

           

Leonard Cohen med Dance me to the end of love. Klicka här för att höra hans son Adam Cohen sjunga

 

#Minnesbild #Sprutor #Nedskräpning #Elbilen #Pärlbröllop #Smyckeset #Leonard

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards