Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 juni 2021

Av Malin wiper - 9 juni 2021 12:45


 

Jag är inte riktigt i form i dag på grund av att det är så tryckande ute så jag stannade inne och städade upp och rengjorde på balkongen. Från att ha haft eget hus med massor av uteplatser och utsikt över en å så har vi nu så här enkelt och avskalat. Det blir lite finare när balkonglådorna kommer upp. Nästa år skall vi köpa lite snyggare och bättre stolar till balkongen och ha dessa när vi åker ut på utflykt. På förra balkongen hade vi en trall på golvet så det såg lite finare ut. Jag vill ha så lite som möjligt nu men det är en del saker som vi inte borde ha gjort oss av med


                                                  

 

                               

Lite minnesbilder från förra balkongen. Klicka på bilderna så blir dom större

 

      


Vindskulptur skapad av Lyman Whitaker

       

Min man är inte så glad just nu för det är svårt för honom att le i och med att han är så svullen över munnen. På Onkologen sa dom att det kan bli sämre innan det blir bättre.


                                  


  

Naturligtvis drack vi kaffet ur dom snygga emaljmuggarna från Smart Fritid. Dom är så härliga att dricka ur och så lätta och bekväma. Det är även en bra present att ge bort och nu har dom fått in en mugg med kor på också

 

                                     

                                                           Komuggen

Min man tog en morotsmuffins som han bakat själv. Han har nu jättesvårt att få i sig en muffins till och med än om han sen delade den i bitar och doppade i kaffet. Jag tog två fullkornskex med leverpastej och korv på. Jag försöker undvika sötsaker på veckorna för att kunna ta en liten chokladkaka eller nåt annat på lördagar. Jag föll in i tröstäning när min man fick cancer och även på grund av pandemin

 

          

Jag fick lov att visa en del av min mans strålskador på grund av strålningsbehandlingen. Han har även sår bakom örat och stora blåsor i munnen och på tungan. Han måste göra munövningar flera gånger om dan för att få tillbaka funktionen i munnen. Han sa till mig att jag vet inte om jag skulle ha klarat flera veckor till med strålning och jag förstår honom. 

 

      

En favorit i repris med Laleh. En stund på jorden som är ledmotivet till filmen En man som heter Ove från 2015. Den filmen känner jag för att se om och jag tror jag även har den på CD

 

Nu skall jag gå och städa toaletten och min man tar badrummet så vi har gjort nåt mer i dag då vi ändå är inomhus. Sköt om er och njut av det fina vädret. 

 

 


#Balkongen #Minnesbilder #Vindskulptur #Svullen #Emaljmuggarna #Strålskador #Laleh

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards