Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 juni 2021

Av Malin wiper - 3 juni 2021 15:00

 

Jag promenerade förbi denna vita sportbil i går och det är en MAZDA MX 5 från 1991. Till och med 1990-talet känns så långt borta nu.

 

                 Car Clipart               Car Clipart               Car Clipart


                         fg-A.com 

 

Jag har faktiskt haft en Mazda 626 en gång men det var ingen sportbil. Den var silverfärgad och min man och jag körde omkring med den i Katrineholm där vi bodde då 


            

Red Truck Kinetic Wind Spinner


                              

 

Jag tror inte att papperskorgarna vore så fulla om inte folk slängde sånt som istället skall slängas i Miljöbodarna. Här hänger en plastpåse ut från papperskorgen och i den är det både kläder, trasor mm. Jag fortsätter med nedskräpnings temat ett tag till för jag väntar på det ultimata skräpet


 

Så här ser det ut på marken nedanför med en trasig burk, papper, bananskal och aubergine. Matresterna skall ju sopsorteras i speciella påsar och sen slängas i miljöboden. Det är så äckligt så jag höll på att få kväljningar när jag såg detta


 

Här en liten trapp upp till ett hus och nedtill såg man både plastpåse, plasthandskar och lite annat.

 

 

Nåt barn har tappat sen lilla väska på en gata i centrum. På väskan är avbildat en unicorn och den verkade helt tom i och med att jag sparkade till på den lite

 

            animated-unicorn-image-0046               animated-unicorn-image-0046               animated-unicorn-image-0046

 

 

Här har en godispåse hamnat i en rabatt mellan några bland

 

  

Jag gissar att detta är en dryck i en påse. Det står Capri-Sun Kirsche & Granotopfel på förpackningen

 

Detta är ett ställe där dom har 4 bänkar att slå sig ner på och bakom ligger Matpiraten och på vänster sida Lidl. Det sitter för det mesta rätt mycket folk på dessa bänkar. Två år i rad så har blomrabatterna bara haft en massa bladväxter.

 

 

När vi flyttade hit 2017 så såg det så här ut med massor av blommor bakom bänkarna.  

 

 

År 2018 såg det ut så här med tulpanknoppar som sen blommade ut och det såg jättevackert ut. Jag undrar varför det inte varit lika fint dom två sista åren. Kanske det beror på att nån förstör rabatterna eller att dom sparar in. Vi får se i år om det kanske kommer upp lite blommor bakom bänkraden

 

                            animated-hand-image-0121                         animated-hand-image-0121                         animated-hand-image-0121               

 

Klicka här för att läsa om skådespelerskan Kate Winslets uttalande som jag beundrar henne för. Det var på tiden faktiskt att nån gör motstånd mot kroppshetsen när det gäller kvinnor och speciellt kvinnliga skådespelare. Tummen upp för henne. 

 

      

Mare of Easttown en serie som jag måste se med Kate Winslet

 

                                             animated-taxi-driver-and-chauffeur-image-0014 

Min man åkte iväg på strålbehandling med sjuktaxi 12.00 så jag tog mig en promenad och sen lagade jag mat åt mig själv för Mr T kan bara äta soppa, näringsdrycker, yoghurt och glass nu. Hoppas ni har en bra dag och får en fin kväll mina kära besökare

 

#Mazda #Spinner #Papperskorgarna #Bananskal #Väska #Dryck #Bänkar #Kate

Av Malin wiper - 3 juni 2021 09:30


  

Nu har dom kommit lite längre på ICA Matkassens utbyggnad. Det är asfalterat men staketen är kvar än så länge. I huset finns post och sen Gretas Vardagsrum & Kök


 

Här promenerar jag till framsidan där Gretas ligger och har en egen ingång. Bredvid går man in till ICA Matkassen

 

                   animated-shopping-cart-image-0001               animated-shopping-cart-image-0001               animated-shopping-cart-image-0001

 

 

Här ser man dom stora fönstren in till Gretas Vardagsrum & Kök

 

      

Synthesis Kinetic Wind Sculpture i San Mateo 2015


 

Det har blivit en uteplats utanför Cafét och det blir ännu finare då staketet tas bort. Filtar att värma sig med finns på varje stolsrygg

 

                                                 

                                Hopeful

 

Vi satt här vid caféfönstren


 

Det var lite svårt att fota för solen strålade kraftigt in från stora fönster som finns till höger. Jag fick göra det bästa jag kunde med bilderna med att beskära, ljusa upp mm. Det var i alla fall väldigt fint och välordnat därinne och bra avstånd mellan borden

 

                                                                 

                                  Clipart Library 

 

Här ser ni tjejen som arbetade där då vi kom in. Hon var jättegullig och trevlig.


 

Man kan både äta och fika på Gretas.


 

Längre in fanns en lång gång där dom hade två bord och med ett fint ljusinsläpp från dom stora fönstren. Det finns även ett långt barbord men den bilden blev så många skuggor på i och med solen så den kunde jag inte ta med


 

En spalje mellan kassan och Cafet där det bakom stod såna här blomlådor i rad över hela bänken. Tyvärr gick det inte att fota kaffebröd genom disken men dom hade mycket som dom gjorde själv och det såg gott ut. Jag tog en smörgås med ost och skinka och min man en smoothie med banan och nåt annat och det smakade bra. 

 

Vill ni se vad dom har att erbjuda i fika och matväg så klicka här för att komma in på deras facebook

 

                                   


                                     Clipart Library 

Solen fortsätter att skina men jag kom inte ut nåt mer i går för så fort jag sitter vid datorn för länge så orkar jag inte ta mig ut. Det får bli en slödag men jag har ju ändå promenerat en gång i går. Bättre lite än ingenting alls. Annars händer inte mycket här nu men på måndag så får jag min andra vaccinations spruta och det ser jag fram emot. Min man skall inte iväg förrens 12.10 i dag men det blir bara strålning och inga andra besök. Nu är det bara 5 strålningstillfällen kvar, skönt. Jag har sovit till 08.30 medans min man gick upp och duschade. Nu är jag uppe och känner mig piggare så det blir en promenad men lite senare. Hoppas ni har det bra mina besökare. Tack för att ni tittar in och era härliga kommentarer som glädjer mig. Sköt om er och ha en så bra dag som möjligt

 

     

Eddie Vedder med Society. Eddie Vedder är en amerikansk sångare, gitarrist och låtskrivare i bandet Pearl Jam. Hans ovanliga röst har gjort att musikkritiker har klassat honom som en av 1990-talets bästa sångare

 

#Gretas #Wind #Uteplats #Strålade #Ljusinsläpp #Blomlådor #Eddie

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards