Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 juni 2021

Louie Bellson, Woody Herman och Transportkärra

Av Malin wiper - 1 juni 2021 12:00


 

Jag visade upp två autografer i förra inlägget. Jag har även en med den fantastiska trummisen Louie Bellson. Jag såg honom på en restaurang i Gävle på 1980-talet. Det var en upplevelse jag aldrig glömmer och tänk om man hade fotat och filmat som man gör nu. Kanske jag har bilder på några negativ. Han var en högvarvare och efter konserten så var det full fart på honom och han var supertrevlig mot sina fans och stannade och pratade och skrev autografer. Jag hade glömt mitt autografblock så jag fick ett papper av en servitör så det var lite reklam på det. Det grämer mig att jag inte hade ett fint autografblock med mig

 

                 animated-drum-image-0003          animated-drum-image-0003          animated-drum-image-0003 

   Los Angeles Time

Louie Bellson var en amerikansk storbandstrumslagare. Han blev kallad "en av tre stora" tillsammans med Gene Krupa och Buddy Rich. Louie Bellson spelade med alla de stora orkesterledarna under storbandstidens glansdagar: Count Basie, Tommy Dorsey, Duke Ellington, Benny Goodman, Harry James och Woody Herman. Woody Herman har jag också träffat live. Loui Bellson var aktiv fram till sin död 2009. Han blev 84 år gammal

 

       

Louie Bellson i ett trumsolo  

             

        

Här en bild från 1977 då jag fick Woody Hermans autograf. Det hände på baksidan av konserthuset i Göteborg. Han var så trevlig och varm person så det var en höjdare. Bilden är lite dålig för jag fotade av den från ett album 2009. Woody Herman var en amerikansk jazzmusiker, klarinettist, saxofonist, sångare och orkesterledare

 

                    

 

        

Jag hade ett program för hans konsert så han fick skriva sin autograf på sin arm. Sen tog jag nog en autograf till autografblocket också. 

 

      

Ett riktigt gammalt klipp med Woody Herman & His Orchestra. Det är från 1940 från en liten film

 

 

Vi gick ner till centrum för min man skulle hämta ut fler näringsdrycker från Posten på ICA Matkassen. Sån tur att vi fick denna transportkärra av min son Mr C. Den går under namnet Manga Cart 

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg där jag skrev om när vi fick kärran

 

 

På lite närmare håll. Förut fick han dessa paket hemkörda men vi visste ju inte när vi var hemma så han ändrade på detta. Det är lika bra att ändra tillbaka ändå för man skall ju inte utsätta sig för onödig fara. 

 

 

När man sen skall gå upp två våningar till vår lägenhet så fäller man ner handtaget och lyfter i tvärbalken. Det var hur smidigt som helst. Vi skall även använda den när vi ser att dom har exrapris på öl hos Mat Piraten. Då  säljer dom kartongvis både alkoholfri och 3,5 % alkoholhalt.

 

                 


                            Clipart Library 

Vi sov ända tills 08.00 i morse och 12.00 skall min man åka iväg till Onkologen igen. Efter strålningen skall han till dietist och munhälsa. Han får komma till olika ställen jätteofta i och med strålningen för att kolla upp så det inte blir för stora strålningsskador. Nu har han väldiga besvär med munnen som är svullen och bränner. Han har svårt att gapa ordentligt och han är mer påverkad nu så det är tur att det bara är 7 gånger med strålning kvar. Han kämpar på och han har ändå klarat sig rätt bra och det är jag så glad över. 

 

 

Ha nu en skön tisdag och sköt om er. Hjärtlig hälsning från Malin..  

 

#Louie #Woody #Autograf #Transportkärra 

 
 
Ingen bild

Gunilla

1 juni 2021 13:41

Du har verkligen varit i farten så många härliga minnen du har.
Roligt att se dig, du var allt en riktig pingla.
Gävle har jag varit mycket i då farfar och farmor bodde där och
min barndomskompis flyttade till Kungsgatan.
Din make har det jobbigt mer än man kan ana.Fy sjutton.
En solig dag hoppas jag ni har!
Kram!

Malin wiper

1 juni 2021 15:17

Jag har verkligen varit i farten och som du säger så har man varit ung och skön en gång i tiden. Inget varar för evigt men man vänjer sig vid sitt nya jag. Vad kul att din farmor och farfar bodde i Gävle då förstår jag att du varit dit mycket.

Det är lite jobbigt för min man dom sista dagarna men han ringde och sa att dom var så nöjda med honom för han hade skött sig så bra. Även klarat det bra så dom trodde allt skulle ordna sig till slut och det känns skönt

Vi har sämre väder än i går men det är fint ändå

Ha en skön tisdag
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards