Öppen Ridå

Alla inlägg under maj 2021

Av Malin wiper - 2 maj 2021 09:15


 

I går efter att vi fikat så promenerade vi genom husen ner mot Mälaren och där såg jag en Skäggdopping ute i vattnet. Jag fick några bilder som blev rätt bra. Det är inte ofta jag sett skäggdoppingar så det var kul.


       

Ett fint klipp på Skäggdoppingar. Klicka här för att läsa mer om Mr Mango som nu även öppnat en Restaurang i Slakteriet Saluhallen i Västerås


 

Ytterligare en bild jag fick genom att zooma. Jag glömde ta med mig enbensstativet som jag fick av min son för  nåt år sedan. Då kan jag hålla kameran mer stilla. Fast nu skall jag ut och träna på Go Pro kameran till veckan. Den fick jag av min son. Jag hade med den till sonen men hade glömt att ladda den så vi kunde inte filma då.


 

Sista bilden på Skäggdoppingen. 

   

En hanand flöt så fint omkring i det vindstilla vattnet


 

Det byggs så mycket på Öster Mälarstrand så det knakar. Dom flesta hus är jag inte så imponerade av men detta där dom rundat hörnen och har träpanel längst ner tycker jag är fint. 

 

Klicka här för att se en blandad kompott av vindsnurror

 

   

Detta är ett område bakom det fina parkeringshuset där Bread & Sweet by Jennie ligger. Där kommer dom att placerat 2 Food Trucks på helgerna. Den som syns på bilden är Mr Mango

 

                            


                                           Clipart Library 

Allt runtomkring är en byggarbetsplats fortfarande än om många hus nu är klara. Platsen där Food trucks skall stå ser ni till höger och det är lite rörigt där också än så länge. Där finns sittplatser så man kan inta maten som serveras. Det finns även en Boule bana och ett utomhusgym. Solen låg på så mycket så jag kunde inte fota stället helt utan för det vid ett senare tillfälle

 

       

Mr Mango Foodtruck. Klicka här för att läsa om Mr Mango som nu även driver en restaurang i Saluhallen Slakteriet.

 

  

Den andra Food Trucken är RibHaus. Klicka här för att se att dom också finns i Saluhallen Slakteriet. Båda dessa Food Trucks har blivit väldigt populära i och med att det är sån hög kvalitet på det dom serverar.

 

                      


                                                BF Sat

Detta är ju inte klokt för jag har än inte skrivit klart om allt vi gjorde när vi var till min son i Enköping förra söndagen. Jag får fortsätta på det spåret i veckan som kommer. Tur att jag inte fotade så mycket bilder i går som jag brukade. Fast jag brukar rensa ut rätt många för man ser vilka som inte är bra. Vi har haft lite sovmorgon så vi kom inte upp förrens 08.30 så nu är vi utvilade. Det är städning som står på schemat för jag ser lite damm på golvet och andra ytor. En promenad skall väl också gå att passa in under dagen. Hoppas ni har haft, har en fin Valborgshelg. Ha en fortsatt fin helg.

 


 

#Skäggdopping #Hörnen #Trucks  

Av Malin wiper - 1 maj 2021 16:30


 

I dag när vi var ute och åkte så dök jag på några snygga bilar som nu kommit ut från sina garage för att tjusa oss andra. Detta är en FORD från 1932. Killen som ägde bilen har själv fixat med den och den såg ut som en juvel där den kom åkandes in mot en bensinstation.


 

Den såg ut som ny med den blanka fantastiskt fina lckeringen och andra detaljer.

 

       

Ford 1932 Car Show



 

Kolla in skönheten framifrån Wow!. 

 

Den första kvinnan som tog körkort heter Alexandra Gjestvang och det gjorde hon 1907. Hon deltog i flera biltävlingar, även utomlands. Hon dog 1939 i en ålder av 57 år. Klicka här för att läsa lite mer om henne 


 

Den synliga motorn som glänste i sin kromade glans


 

På en parkering i Västerås så dök denna snygga veteranbil upp som är av märket OLDSMOBILE från 1966


 

Från sidan ser man hur låååååååååååång bilen är

 

        

Här kommer en låt från 1966 samma år som Oldsmobilen. Det är popgruppen The Kinks som spelar och låten heter SunnyAfternoon. Klicka här för att höra hur samma låt låter 2006 med samma sångare Ray Davies. The Kinks var en engelsk rockgrupp som bildades i London 1963. Då under namnet Ravens, och 1964 bytte dom till The Kinks. 

 

   

På samma parkering stod en vit välskött Volvo Amazon från 1966. Volvo Amazon är min mans absoluta favorit. Klicka här för att se ett klipp på en liknande Volvo Amazon. Klicka här för att se en annan Volvo Amazon jag fotade 2020

 

Klicka här för att se en Volvo Amazon jag fotade 2018

 

 

Ovanför vår boklist på en vägg i köket så har vi två inramade affischer med motiv på olika gamla Volvobilar bland annat Volvo Amazon. Dom bilderna fick vi av Eva och hennes man i Vaggeryd innan vi flyttade. Dom hänger kvar så fint fortfarande men vi har bara nostalgiböcker på boklisten och dom flesta med bilar och även gamla lastbilar. Klicka här för att se nostalgibilderna på nära håll


 

Framifrån där man ser att allt är i orginal och även fälgarna. Klicka här för att se ett roligt nostalgiklipp


 

På samma parkering såg vi en lite modernare bil som var supertjusig. En röd FERRARI från 2002. Klicka här för att se ett klipp på en Ferrari


 

Så här ser den ut från sidan. Vi träffade den trevliga ägaren och han sa att bilen bara gått 6000 mil och var i toppskick. 

 

                                                               


                      Clipart Library 



 

Här åker han iväg med sin läckra bil

 

 

Sen gick vi tillbaka till elbilen (hyrbilen) som är en Nissan Leaf och väldigt lättkörd. Vi är ju medlemmar i elbilspool och det har vi aldrig ångrat för det är så smidigt och bekvämt att bostadsbolaget Hallstahem står för detta genom Move About. Vi har inte långt att gå när vi hämtar bilden så det kan inte bli bättre. Hade inte denna bilpool funnits så hade vi måsa köpa en ny bil. Vi har råkat illa ut med dom två sista bilarna så smärtgränsen var nådd. Hallstahem är verkligen före sin tid.

 

                                            animated-month-image-0040

 

Vi har haft en toppendag med sol hela tiden med en gnutta sommarkänsla. Vi fikade på Bread & Sweet by Jennie men det får jag skriva om när bilderna är klara. Hoppas ni har en fin första maj och njuter av både väder, mat och annat. Klicka här för att ta del av ett vackert och avslappnande klipp. Med detta önskar jag er en fortsatt fin första maj.

 

#Ford #Alexandra #Oldsmobile #Kinks #Volvo #Ferrari #Hallstahem

Av Malin wiper - 1 maj 2021 08:09

 

Jag hinner inte skriva nåt långt inlägg i och med att vi åker ut med elbilen om en halvtimme. Jag vill ändå passa på att önska er alla en härlig första maj. Solen skiner men det är inte så varmt än men det känns ändå härligt att man kan vara ute och njuta av naturen och allt som bjuds. Det var länge sen man var ute och demonstrerade på första maj. Nu är allt inställt på grund av Corona

 

       

Wind Spinner 

 

 

Njut av dagen och ha det så bra. Sköt om er kära ni. Kram från Malin

 

      

Rainbow Windspinner 

 

 #Elbilen #Wind #Rainbow

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards